קטן בגדולה

פגשנו את מיה קטן, מעצבת אופנה ישראלית מוכשרת בעלת חנות הדגל פיצק'ע, ברחוב דיזינגוף בתל אביב, לשיחה ב- 4 עיניים כיצד התגלגלה לתעשייה, מה דעתה על עולם האופנה בארץ, טיפים למעצב המתחיל ובין השאר דעתה על סגנונה האופנתי של האישה הראשונה מלניה טראמפ.

קטן, היא בחורה צעירה אמביציונית (39, נ+1) מלאת מוטיבציה ואנרגיה מתפרצת. בעלת שאיפות גבוהות ותשוקה בלתי פוסקת לאופנה ולעולם העיצוב בכלל. הנוכחות שלה סוחפת, הדיבור שלה קולח ורהוט וניכר כי יש לה את כל אמות המידה ששחקנית מצליחה צריכה- מה שמסגיר את עברה הרחוק בו למדה משחק בסטודיו של יורם לוינשטיין וחלמה להיות שחקנית תיאטרון.

הריאיון מתקיים בחנות הדגל בדיזינגוף 152, חנות מעוצבת שלא הייתה מביישת את כל מותגי העל בבירות האופנה בעולם, חנות אותה עיצבה במו ידיה. החנות משתרעת על פני 3 מפלסים וכוללת אווירה חמה המשלבת עץ וגולת הכותרת הנה הנדנדה התלויה מהתקרה הגוררת מחמאות מלקוחות החנות ומעוברי האורח אשר מבקשים פעם אחר פעם לצלם תמונה.

העיצובים של פיצק'ע ייחודיים ואקלקטיים המתאימים לשעות היום והלילה כאחד לקהל יעד רחב, נתפרים במתפרת עילית בתל אביב על מנת להעניק איכות חסרת פשרות לבגדים אותם מייצרת.

מתי למעשה החלטת להיות מעצבת אופנה?

מותג האופנה פיצק'ע נוסד לראשונה בשנת 2001 כאשר החלטתי לנטוש את לימודי המשחק בסטודיו של יורם לוינשטיין, שאפשר לי לקיים מכירות בחדר קטן בסטודיו וללכת אחר נטיית ליבי לעצב בגדים. כבר בילדותי התחלתי לעצב בגדים לבובות בהשראת אמי ובגיל 14 קיבלתי ממנה במתנה מכונת תפירה, צעד שהוביל אותי מידית לתפור בגדים לי ולחברותי. בהמשך, צברתי תאוצה ועיצבתי קולקציות משלי אשר שווקו במכירות מיוחדות וב- 15 חנויות באזור המרכז ועם הזמן התבשל הרעיון לחנות משלי ונמצא הלוקיישן המושלם רחוב דיזינגוף.

האם זה תאם את החלומות שלך?

החלומות שלי גם הם השתנו עם הזמן, מגיל קטן החלום שלי היה להיות שחקנית תיאטרון. גיליתי את האהבה והיכולות שלי בתחום העיצוב עם הזמן והבנתי שזה מה שאני רוצה וצריכה לעשות. כך שיותר משזה תאם את החלומות שלי, זה משהו שבחר בי ואני בחרתי בו- יחד. החלום הפך להיות הקמת אימפריה קטנה של פיצק'ע.

מה דעתך על הסגנון האופנתי של האישה הראשונה מלניה טראמפ?

יש לה בחירות לא רעות בכלל, אך בלי מספיק טאץ' אישי משלה.

האם חלו בשנים האחרונות שינויים בעולם האופנה בארץ?

שינוי באופנה הישראלית מתרחש כל הזמן. אני חושבת שכיום האופנה הפכה להיות נגישה, עם כמות האדירה של מכירות אינטרנטיות ועם רשתות הענק המציעות פרטי לבוש בצו האופנה במחירים נמוכים. יחד עם זאת, קמו המון מותגים של מעצבים ישראלים מוכשרים המציעים אופנה עכשווית וייחודית. מעצבים ששונים מאוד בנוף האופנה המיובאת מסין והמזרח ויש להם את הטאץ' והאמירה הייחודית שלהם.

האם את חושבת שרשתות האופנה נוגסות במעצבים מקומיים?

רשתות האופנה נוגסות במעצבים ככה זה. הן מציעות בגדים יפים ואופנתיים ולעיתים תפורים באיכות טובה- במחירים זולים יחסית. יחד עם זאת צריך להבין שזה המצב ולהמשיך לשמור על קו ייחודי בקולקציות שמייצרים. מי שמבין ומעריך את הפריטים השונים והמיוחדים יותר, שתפורים בארץ במחירים מאוד גבוהים ובתפירת עילית, שלא ניתן למצוא ברשתות האופנה -ימשיך לקנות בגדי מעצבים וזה הקהל שלנו.
מותג האופנה פיצקע של מעצבת האופנה מיה קטן במראה חורף 2017 (9)מהיכן את שואבת את ההשראות לעיצובים שלך?

אני שאבת את ההשראות שלי מכל מקום. הרבה פעמים הבדים שאני אוהבת הם מקור ההשראה שלי לדגמים מסוימים. אני יכולה לראות בד ומיד להבין בראש מה איזה עיצוב אני הולכת לעצב ממנו. הראש שלי מלא ברעיונות כל הזמן וכל דבר בסביבה שלי יכול להצית אצלי רעיון לדגם חדש.

מה האתגר המרכזי העומד בפני מעצב צעיר ומה הטיפ ההכרחי שתוכלי לתת?

אני חושבת שכל מעצב עומד בפני אתגר אחר. האתגר שלי, כמו של רבים אחרים היה כיצד להתחיל לבנות מערך של ייצור ושיווק. ידעתי שאני יכולה לעצב אינספור דגמים שיעבדו ויהיו ייחודיים וישקפו את הטעם האישי שלי ואת מי שאני כמעצבת. האתגר היה למצוא את הדרך הטובה ביותר לערוצי הייצור וההפצה.

הטיפ הכי טוב שאוכל לתת למעצבי חדש- אל תתחיל אם זה לא בוער בך ואתה מרגיש שזה מה שאתה חייב לעשות בחיים. אבל אם כן- לקחת נשימה עמוקה וטובה ולהיות מוכן לדרך מרגשת של עבודה קשה ומאתגרת, עם רזרבה של הרבה סבלנות.

מיה קטן- פיצק'ע- דיזינגוף 152, תל אביב. שעות פתיחה: ימי א'-ה'- 10-20,יום  ו'- 10-16. טלפון: 6477677-03

מיה קטן- פיצקע

תגובות

להשאיר תגובה