צביעה בימי קורונה: הזדמנות לשדרג ולצבוע את הבית וגם להעביר את הזמן עם הילדים חברת נירלט מספקת טיפים לצביעה הבית בימים אלו

עכשיו יותר מתמיד, כשכולנו בבתים וחוששים מאימת נגיף הקורונה המדובר, זה הזמן לגייס את כל המשפחה למטרה משותפת אחת: צביעת המרחב הביתי. אם כבר אנחנו בבית, לפחות שנרגיש נעים וטוב בסביבה הביתי. זו גם הזדמנות לתעסוקה עם הילדים שבוודאי כבר מיצו את שלל הפעילויות שהצעתם. חברת נירלט מציעה 6 שלבים שיהפכו את צביעת הבית למהנה יחד עם הילדים:

אז מה הם השלבים לצביעת הבית? איך עוברים את התהליך בקלות יחסית. נירלט מציגה לכם כאן את כל התהליך, הטיפים, והפתרונות לנירלוט קל ואפילו מהנה!

  1. השלב הראשוני הוא בחירת הגוון והתאמתו לחללי הבית השונים

 בחירת גוון לקירות הבית היא משימה לא פשוטה, איך מייצרים הרמוניה בין העיצוב הקיים לצבעים החדשים? איך מתאימים גוונים? מה מתאים לבית שלי? ועוד ועוד שאלות. 

מניפת הצבעים היא אמצעי עזר מעולה לבחירת גוונים, (למי שעדין יוצא לסיבוב קצר), מצויה בכל חנות המוכרת צבעים ולמי שמעדיף לקיים את התהליך מהבית, יוכל להיעזר במניפת הגוונים באתר נירלט. מניפת הגוונים כוללת מגוון רחב מאוד של גוונים ,ותתי גוון הבהירים, הכהים, העזים והניטראליים כאחד. 

כדאי לשתף את הילדים בבחירה ולהסביר להם מהי מניפת גוונים, במידה ומדובר בחדר שלהם או בחדר המשחקים רצוי להתחשב בדעתם לעזור להם לבחור את הגוון. בכדי להשתמש במניפת הצבעים בחוכמה נפרט כמה כללי בסיס שיוכלו לנו לסייע להשתמש נכון בה:

  • מניפת הצבעים מורכבת ממספר רחב של סטריפים. בכל סטריפ צבע גוונים שונים, כאשר שתי הקוביות התחתונות שהן כהות יותר תמיד ילכו יד ביד עם הטונים הבהירים יותר בחלקו העליון של הסטריפ- בחירה של טונים שונים מאותו סטריפ נקראת מונוכרומטיות של גוון.
  • אם ברצוננו לבחור בצבעים עזים וכהים מין הסתם כקיר כוח או נקודת צבע משמעותית, נוכל להיעזר במניפת הצבעים וללכת לפי כמה ככללי זהב, זכרו כי תמיד ניתן לשמור על פרופורציה של 60-30-10 בבניית סקלה של גוונים. 60% לגוון כללי, 30% לגוון-ביניים ו 10%- לגוון עז ובוהק. לכל חלל גוון מרכזי, המהווה 60% מהסקלה ולרוב יהיה בהיר. יחד עם זאת, ניתן להפתיע בגוון כהה שיוביל את הצבעוניות בחלל ולשלב עימו גוונים בהירים בהתאמה לחוק. לנירלט מניפת שילובים בשם Master Match , שמבוססת על חוק 60-30-10 . השילובים מאפשרים קבלת הרמוניות חדשות אך מוכרות, שאינן כובלות את החלל להגדרה חד מימדית, אלא פותחות אותו למגוון עשיר של אפשרויות
  • דרך נוספת לבחירת גוונים, היא להתאים גוונים מקבוצות גוון סמוכות במניפה, כלומר לפי הסדר שבו הן מופיעות במניפה. שימו לב, אין הכוונה לדפי מניפה סמוכים, אלא לקבוצות גוון כמו ירוקים, כחולים, אפורים וכו'. מכל קבוצה בוחרים גוון אחד ומתאימים אותם כך שיהיו באותה דרגת כהות. השילוב שיתקבל יהיה הרמוני, מאוזן ורגוע משום שיש רצף בגוונים ובדרגת הכהות האחידה. לטכניקת בחירת הגוון הזו קוראים גוונים אנלוגיים.
  •   כלל נוסף, הוא צבעים משלימים- ממש גלגל הצבעים מתוך הבנה שירוקים ואדומם מסתדרים נהדר, סגולים וצהובים והזוג השלישי כתומים וכחולים, בבחירת של גוונים משלימים אין טעויות. 
  • אם תחפצו בסיוע שלנו לבחירת הגוון, הדרך המצוינת לקבל את היעוץ בימים טרופים אלו היא און ליין דרך היועץ הגוונים הדיגיטלי באתר נירלט, שולחים תמונה (אם אפשר ויש, לא חובה) של החלל, עונים על כמה שאלות פשוטות על מנת שנוכל לקבל תמונה כללית של מה שאתם מחפשים ואנו נחזור אליכם עם המלצה מקצועית מכל הלב(: .
  1. התאמת הצבע- במידה והחלטתם לצבוע בעצמכם, עליכם לחשוב כמויות חומר. כמה מטרים רבועים ניתן לצבוע בליטר אחד של צבע? האם לצבע יש כושר הסתרה גבוה?  תשובות לשאלות אלו צריכות להשפיע על תהליך בחירת הצבע.

עבור קירות פנים, נרצה לבחור צבע אקרילי, צבע לצביעת קירות על-בסיס מים אשר איננו רעיל וידידותי לסביבה. פרט זה חשוב בעיקר כאשר אנו צובעים בפנים הבית ובייחוד בסביבת ילדים. צבע אקרילי על בסיס מים הינו איכותי, עמיד לאורך זמן, בעל כושר כיסוי והסתרה עם רחיצות גבוהה. את הצבעים האקריליים ניתן גם לגוון בכל גווני המניפות.

אך ראשית חשוב להכיר מושגי בסיס בעולם הצביעה, שיקלו עליכם את הבחירה:

כושר כיסוי: חשוב לוודא שלצבע שאתם בוחרים יש כושר כיסוי והסתרה גבוהים, הנתון הזה מצויין על-גבי האריזה. ככל שכושר הכיסוי יותר גבוה, כך תזדקקו לכמות קטנה יותר של צבע לצביעת הקיר. כך גם לגבי כושר ההסתרה – ככל שכושר ההסתרה גבוה יותר, נדרשות פחות שכבות לקבלת תוצאה מושלמת. אם תשימו לב לנתונים אלו בבחירת הצבע, עלויות החומר יפחתו. סדרת נירוקריל EXTRA של נירלט מצטיינת בכושר כיסוי והסתרה גבוהים במיוחד ולכן משתלמת יותר עבורכם.

רמת הגימור של הצבע: כל צבע מיוצר בכמה רמות ברק והבחירה ברמת הברק המתאימה תלויה בפונקציה של החלל, בתאורה המצויה בו, במצב תשתית הקירות וכמובן בטעם האישי. מעבר לכך שרמת הברק קובעת את האפקט החזותי של הקירות, היא גם משפיעה על עמידות הצבע ועל רמת התחזוקה הדרושה לו.

צבעים שרמת הגימור שלהם גבוהה יחסית (משי/ מבריק), מגבירים את עמידות הצבע לנזקים וללכלוך. לכן, הם מומלצים מאוד לחדרים שחשופים ללחות ולכאלה שדורשים ניקוי לעיתים תכופות יותר. הם הוכחו כבחירה מצוינת לחדרי רחצה (אבל לא באזור הרטוב של המקלחון או האמבטיה), במטבחים, בחדרי ילדים, במעברים ובמסדרונות. מבחינה עיצובית, הם משקפים ברק אלגנטי יוקרתי, משי קטיפתי, ו"מציתים" את הגוון ברובד נוסף וחי בזכות החזר האור הגבוה שלהם.

כאשר רמת התשתית פחות טובה ויש פגמים בקיר, לא מומלץ להשתמש בצבע ברמת גימור מבריקה, כיוון שהוא עשוי להפוך את הפגמים לגלויים יותר על פני השטח. הבחירה הנכונה תהיה צבעים ברמת גימור מט. הם בעלי רמה נמוכה מאוד של ברק, ולכן מכסים ביעילות פגמים קטנים על הקירות. הם נעימים מאוד וייראו קלאסיים ועמוקים בחלל. צבעי המט הם בחירה טובה עבור תקרות, חדרי שינה, חדרי מגורים וחדרי אוכל.

רמת רחיצות: צבע רחיץ הוא צבע שניתן להסיר ממנו לכלוכים בקלות מבלי לפגום בצבע שעל הקיר. כאשר אנחנו צובעים חדר או חלל שקירותיו נוטים להתלכלך, לדוגמא חדרי ילדים, מסדרונות ומטבחים, בחירת צבע אקרילי איכותי בעל כושר רחיצות גבוה היא חשובה במיוחד. החודש חברת נירלט השיקה מוצר חדש המתאים במיוחד לחדרי הילדים המצטרף לסדרת האקווניר- אקווניר מט. האקווניר מט נותן מענה בעיקר למשפחות עם ילדים אשר קירות ביתיהם מתלכלכים על בסיס יום יומי. מי מאיתנו לא מכיר את טביעות האצבעות של הילדים על הקירות, קשקוש של צבע או עט ואף כתמי אוכל מקטשופ שהשפריץ, לדוגמה. אקווניר מט הוא צבע רחיץ שבאמצעות שימוש בספוגית הפלא או מטלית ניתן לנגב ממנו את הכתמים מבלי לפגוע בצבע שעל הקיר. כך אנחנו יכולים להבטיח לצרכן החרדי ולצרכנים בכלל, קירות נקיים לאורך זמן. 

תווי תקן: חשוב לחפש תווי תקן שמוענקים למוצרים על-ידי מכון התקנים הישראלי. תווים אלו מאשרים כי הצבע הוא איכותי ועבר את כל הבדיקות הקפדניות ביותר בשוק.

חומרים ידידותיים למשתמש ולסביבה: חפשו את התו הירוק של מכון התקנים הישראלי ואת סימון ה- LOW VOC. תווים אלו מעידים כי הצבע בצורתו הסופית וגם בתהליך הייצור שלו לא פגע בסביבה, צבע על בסיס מים שאינו פולט לאוויר חומרים המסכנים את המשתמש או סביבתו. סדרת צבעי הקירות נירוקריל EXTRA של נירלט, הינה סדרה הכוללת מבחר צבעים אקריליים איכותיים, כאשר השוני בניהם מתבטא בעיקר ברמת הגימור (מט במיוחד עד מבריק) על הקיר. כל סדרת נירוקריל EXTRA הינה עמידה לאורך זמן, בעלת כושר כיסוי והסתרה גבוהים.

חשוב לדעת!  כל קיר שנצבע לראשונה, קיר שצבוע בסיד או קיר שעבר תיקונים (כמו סגירת חורים), זקוק לשכבת פריימר (צבע יסוד) לפני צביעת שכבת הצבע העליונה. פריימר מהווה בסיס אשר מבחינה כימית מאפשר הצמדה טובה וחזקה יותר של הצבע לתשתית הקיר. 

  1. השלב הבא לאחר בחירת הגוון והצבע הוא חישוב הכמויות

על-מנת לחשב את כמות הצבע שצריך לצביעה, יש לחשב קודם כל את סך שטח קירות החדר / החלל המיועד לצביעה (חשוב להפחית את שטח המפתחים – חלונות ודלתות). לאחר מכן יש לקרוא את המידע על אריזת הצבע, בכדי להבין כמה מ"ר מכסה ליטר של צבע.

יש לחלק את שטח החלל לצביעה בכמות הכיסוי לליטר (בהתאם למה שרשום על-גבי אריזת הצבע) ולקבל את גודל האריזה הנדרשת לצביעת החלל. באתר נירלט בעמודי המוצר תוכלו להיעזר במחשבון הכמויות אשר יחשב עבורכם בקלות את הכמות הנדרשת עבור הצבע שבחרתם. עכשיו, כשאתם יודעים מה הגוונים, איזה סוג צבע ומה הכמות הנדרשת, תוכלו לגשת לחנות הקרובה לביתכם ולרכוש את הצבע. לפריסת החנויות לחצו כאן

  1. הגענו לשלב של הכנת השטח לקראת הצביעה

מלאכת הצביעה צריכה להיות על גבי קיר חלק, לצורך כך יש להסיר מדפים, תמונות וכל חפץ וקישוט שעשוי להפריע. את המפסקים והשקעים רצוי להסיר בעזרת מברג, על מנת לבצע את הצביעה ביסודיות ובאופן איכותי. 

כאן הילדים נכנסים לתמונה- תנו לכל אחד מסקנטייפ, ועל מה שלא ניתן להסיר מדביקים מסקנטייפ על-מנת למנוע ליכלוך (כמובן במקומות הנגישים להם). את קו הפנלים וקוי החיבור בין הקירות והתקרה, דואגים לכסות במסקנטייפ מאותה סיבה בדיוק – מניעת זליגת צבע לאיזורים מחוץ לטווח הקיר הרצוי. על הרהיטים נגן באמצעות כיסוי ניילון והזזתם למרכז החדר. בנוסף, מומלץ לכסות את הרצפה בניילון או בקרטון גלי, זה יחסוך לכם הרבה זמן ניקיון לאחר הצביעה.

במידה וישנם חורים או סדקים קלים הדורשים תיקון, ניתן למלאם בעזרת פרוסימו – מרק משחתי מוכן לשימוש לתיקוני חורים ופגמים בקירות פנים. לאחר שהפרוסימו התייבש יש לצבוע בפריימר את המקומות בהם השתמשנו בפרוסימו ניתן להשתמש  בפריימר S   צבע יסוד על בסיס מים לחיזוק התשתית לפני יישום צבע עליון אקרילי.

טיפ! מומלץ להחליש מעט את המסקנטיים בכדי למנוע ירידת צבע לאחר הסרתו. ניתן להחליש אותו על-ידי הדבקה והסרה על בגד מספר פעמים טרם ההדבקה על הקיר.

  1. איזה כיף! הגענו לשלב הצביעה

לפני שמתחילים לצבוע את התקרה או את הקיר, ראשית יש לצבוע את הפינות. יש להשתמש במברשת צרה-בינונית, 5-7 ס"מ, להתחיל לצבוע ממרחק של 15 ס"מ מכל צד, פנימה לכיוון הפינה. יש להקפיד ולבחוש היטב את הצבע שבמיכל, הן לפני תחילת העבודה והן בזמן העבודה. כשצובעים חדר מומלץ להתחיל מלמעלה ולרדת כלפי למטה בסדר הבא: תיקרה, קירות, דלתות, משקופים ורהיטים.

טיפ!  לפני שטובלים מברשת חדשה בצבע, מעבירים את האצבעות דרך המברשת בכדי להסיר ממנה את השערות הרופפות הנוטות להישאר על הקיר בעת הצביעה.

לאחר שסיימנו את הפינות/משקופים וכו' הגיעה העת שוב לשתף את הילדים- לקטנים לתת מברשת ולגדולים לתת רולר, ולאחר ששפכנו מעט צבע על גבי מגשית הפלסטיק שהכנו מבעוד מועד- כל ילד רשאי לטבול מעט את כלי העבודה שבחר ולהתחיל לצבוע בכיף.

כדי לשמור את מגש הצבע "נקי", במקום מזיגת לאחר הצביעה, ניתן לעטוף את המגש בניר אלומיניום או בשקית ניילון לפני הוספת הצבע למגש. את הקירות יש לצבוע בשתי שכבות או לפי הצורך. ניתן להתחיל לצבוע את השכבה השנייה לאחר ייבוש למגע, דהיינו אנחנו מעבירים יד על הקיר והצבע מרגיש יבש ולא משאיר סימן על היד. בזמן הצביעה חשוב שהחלל יהיה מאוורר, מה שיתרום לקיצור זמן הייבוש של הצבע בחורף, אך יזרז את זמן הייבוש בקיץ.

לאחר שהצבע התייבש, כל מה שנשאר לנו הוא להוריד את המסקנטייפ, להחזיר את הריהוט וליהנות מהתוצאה של חידוש מראה הבית עם צבע איכותי ועמיד לאורך זמן.

טיפ אחרון חביב ! שמרו את מספר גוון לצביעה עתידית

לאחר הצביעה, חשוב לשמור את מספרי הגוונים ואת סוג הצבע לצורך צביעה עתידית. היום כבר אין צורך לתעד זאת על פתק קטן שככל הנראה יאבד לאורך הזמן. באתר נירלט תוכלו להיעזר בשומר הגוונים הדיגיטלי, המאפשר לכם לשמור את הגוונים שרכשתם לקראת הצביעה הבאה.

מקווים שהצלחנו להעביר לכם כמה שעות של כיף – הילדים למדו לצבוע ואתם נשארתם עם ראש שקט לשנה שנתיים הבאות.

רק בריאות לכולנו!

תגובות

להשאיר תגובה