באיזה סטייל הישראלים מעדיפים את משקפי השמש שלהם, האם יש מקום לכל כך הרבה מותגי משקפיים בישראל ומה הולכים להיות הטרנדים הבולטים בתחום הקיץ? ארז כהן, המנכ"ל ובעלים של חברת דיוק אופטיקס מביא את המידע החשוב שישמור לכם על האקססוריז הכי יקרים, העיניים: ארז כהן, מנכ"ל ובעלים דיוק אופטיקס. בן 43, נשוי + 3 בנות, גר במודיעין, צמחוני או ליתר דיוק חצי טבעוני עונה על השאלון שלנו
איך הגעת לתחום האופטיקה?

"סיימתי לימודי ניהול ושיווק ואחרי שנים רבות שעבדתי בחיי הלילה, הגעתי ל'אופטיק דורון' רשת פרימיום ירושלמית במקור, מאוד מאוד נחשבת בזמנו, והיום פחות לצערי. חיפשו שם משרה ניהולית ונדבקתי בחיידק של תחום המשקפיים, בתוך הרשת עצמה התקדמתי לתפקידי שונים עד שהגעתי לתפקיד ניהול ומכירות של הרשת . אופטיק דורון היה בית ספר טוב למצוינות, חווית שירות  ומכירת משקפיים יקרים,  אני אוהב את תחום הפרימיום, המוצרים האלטרנטיביים, אלו שקובעים את הטון".

איזה שינוי עבר בשנים האחרונות ענף האופטיקה?

"עולם האופטיקה בשנים האחרונות עבר קיטוב ניכר, ישנן רשתות הפונות למכנה משותף רחב יותר באמצעות מחרים זולים כמו  קרולינה למקה, אופטיקה הלפרין ועוד מספר רשתות קטנות  ומנגד  יש כמובן את מותגי הפרימיום (תחום הביניים הולך ונעלם). בעבר מי ששלט בענף הזה ביד רמה. היו חברות שרובן ככולן נמצאות באיטליה, כל חברה חדשהש"הרימה את הראש" נקנתה על ידי החברות האלה ובגדול השליטה שלהן הייתה כמעט מוחלטת. בשנים האחרונות ניתן לסמן מספר שינויים שחלו בשוק האופטיקה: איכות הייצור בסין השתפרה  והסינים הפכו להיות כוח הייצור הגדול בעולם, מרבית החברות האיטלקיות  העבירו חלק ניכר מפסי הייצור שלהן לסין. היום כשאנשים קונים מותגים בעלי שם  ישנו  סיכוי גדול שהוא מיוצר בסין. במקביל לתהליך מעבר הייצור המסיבי לסין נפתחו לא מעט חברות/מותגים אלטרנטיביים המייצרים באירופה ויפן, איכות הייצור ביפן היום נחשבת לאיכותית היוקרתית והמדויקת ביותר. החברות האלטרנטיביות שהפכו למותגים נחשקים ברחבי העולם  , הן באמצעות בניית קונספט שלם סביב המוצר ( רוב החברות האלטרנטיביות מייצרות אך ורק משקפיים ללא מוצרי אופנה נוספים), והן באמצעות שימוש ברשתות החברתיות שהינן שם המשחק היום בתחום האופנה בכלל ומשקפיים בפרט. לדוגמא אנחנו מייבאים את חברת מייקיטה שמייצרת בגרמניה, חברה עם אג'נדה ירוקה ושואבת השראתה מעולם האוריגמי ומוצריה בהתאם: קלים, נוחים וללא ברגים. חברה נוספת עמה אנו עובדים חברת    'DITA,  שנחשבת כיום לחברת הלאקז'רי המובילה בעולם החברה מחזיקה גם בזכויות למותגים: "טום בראון" ו "כריסטיאן רוט", החברת מייצרת ביפן, בתהליך ייצור מוקפד שאורכו בשנה! על אף שהאמנו שהמותג יתקבל באהדה על ידי הקהל הישראלי  באופן כללי אנו מופתעים מאוד מקצב המכירות של דיטה וטום בראון בישראל ,עדיין מדובר במשקפיים שעולים בין 3500 ₪  ל-6500 ש"ח

כיום שוק האופטיקה מחפש לצאת מהמיינסטרים – המיינסטרים עדיין נמכר, פראדה זה שם חזק ושאנל הוא מותג סופר עוצמתי אבל אנשים מחפשים את האלטרנטיבה שתהפוך אותם לשונים. הצרכן היום מחפש לקנות את הדברים האחרים גם בגלל האיכות הסופר גבוהה שלהם וגם בגלל הבידול מה שהפך את המחיר בשוק זה לנון אישו ..

הישראלים לא מוותרים על מותגי היוקרה בשוק משקפי השמש איך אתה מסביר את העלייה בביקוש למותגים אלה?

"למרות שהישראלי מתלונן על בסיס קבוע כנראה כשזה מגיע מרצון לבידול מאנשים אחרים, הצרכן הישראלי היום מוכן להוציא סכומים גבוהים כדי לקנות מוצר איכותי ושונה, ובעיקר כדי לא להיות כמו כולם".

מה סגנון המשקפיים המועדף על הישראלים?

"שאלה טובה. ישראל היא מגיבת טרנדים מהירה, כשיש טרנד הישראלים הם הראשונים שמאמצים אותו. הסגנון המועדף בגדול נכון להיום זה יותר מוחצנות: עדשות צבעוניות שקופות, מסגרות אוברסייז שמחות וצבעוניות, עדשות מראה מעודנות ועוד.  גם בתחום משקפי הראיה אנשים מחפשים את הדברים היותר מעניינים והפחות בנאליים. משקפיים הפכו לאקססורי  שאנשים אוהבים להחליף ולגוון בכדי ליצור התאמה לאוטפיט

אז מה הולכים להיות הטרנדים הבולטים של הקיץ?

 

"יש חזרה היום למסגרות מתכת אחרי מספר שנים בהן שלטו מסגרות האצטט , עדשות חצי שקופות בגוונים טרנדים כגון: צהוב, תכלת, וורוד. ועדשות מראה מעודנות היוצרות השתקפות קלילה ומשוות  מראה מגניב ועדכני . אגב, אני מניח שבקרוב יחזרו גם  משקפי המתכת הקטנים.

האם יש מקום לכל כך הרבה מותגי משקפיים בישראל?

"קודם כל כן. ישראל היא מדינה שיש בה עשרה חודשים של שמש לפחות מה שהופך את את המשקפיים לפתרון לצורך, מעבר לכך הקהל הישראלי אוהב מאוד אופנה וטרנדים והיום הוא נחשף  דרך הרשתות החברתיות למותגים הנמצאים בנסיקה ברחבי העולם.. אנחנו ב"דיוק אופטיקס" משתדלים להיות אלה שמביאים את כל הדברים החשובים והמעניינים . אני חושב שיש מקום לכל המותגים ואין ספק שיש גדילה של המותגים האלטרנטיביים וכתוצאה מכך החברות החדשות גורמות לאנשים תחושת שייכות למועדון יותר מצומצם ופחות שייכות לעדר".

איך אתם יודעים לזהות את המותג הבא שיהפוך ללהיט בארץ?

"יש לנו בחברה קניין שבגדול נחשב לאלוף העולם בזיהוי טרנדים עולמיים וכמעט כל מוצר חדש שעולה מזוהה על ידיו  ממש בתחילת דרכו. אגב אנחנו מחזיקים גם בחברת הפצה באיטליה ומחוברים לכל הטרנדים העולמים ומשתדלים להביא את הבשורה ולקחת את המוצרים האלה להפצה בדרך כלל. הרעיון הוא להביא את הבשורה על בסיס קבוע ולא להיות תלוי ביצרן אחד. הלקוחות שלנו משמע  חנויות האופטיקה מצפים מאתנו להיות UP TO DATE ועם היד על הדופק ולהביא את הבשורה על בסיס קבוע., שם המשחק זה לשמר את הקיים ולהיות מעודכן כל הזמן:  גם להביא את הדברים הבאים וגם להעצים ולחזק את הקיימים שזה לדעתי היתרון הכי גדול של חברת "דיוק אופטיקס".

תגובות

להשאיר תגובה