יפות יפות

הדוגמנית למידות גדולות ריי שגב גדלה במשך שנים בתחושה שמשהו פגום אצלה ולא בסדר. בעקבות כתבה שקראה שהדליקה אצלה 'נורת ניאון ענקית' היא הבינה שהיא לא צריכה להשתנות אלא רק לקבל את עצמה. אז היא עזבה את עבודתה החליטה להיות דוגמנית, הקימה בלוג פעיל ואף עורכת הרצאות בתיכונים. היא לא לבד בעסק הזה כך גם לירז אסייג ועוד נשים בכל העולם "שאוהבות את השריטות שלהם" ומנפצות את הדימוי הדכאוני של בתי האופנה והמגזינים

לפני שבע שנים נחשפה ריי שגב (32) נחשפה לכתבה על אישה בשם ליזי מילר "היא הייתה במידה 44 והיא ישבה לה בנינוחות עם ירכיים ובטן חשופה וחיוך רחב" מספרת שגב בהשקה חדשה של בגדי הלבשה תחתונה לנשים במידות גדולות בחנות הביגוד 'אליס'. שגב סיפרה לנוכחים על תחילתו של שינוי אישי ותודעתי שעברה בעקבות הכתבה  "הרגשתי שהיא מדברת אליי כאשר היא אמרה שהיא אוהבת את עצמה כמו שהיא כאשר היא מציינת שהיא אדם ספורטיבי שאוכלת בריא וחיה חיים מאוזנים וטוב לי כמו שאני".  קראתי את הדברים שאמרה וזה חילחל בי כי אני גדלתי בתחושה שאני פגומה ולא בסדר. חשבתי שאני צריכה להשתנות ולהיות משהו אחר והנה יש מישהו שאומרת שזה לא חייב להיות ככה. הדבר הזה הדליק אצלי נורת ניאון ענקית ואמרתי לעצמי שאין מצב שנערות יחשבו שהם לא בסדר ואני יעשה הכל כדי להפיץ את המסר הזה בעולם. לא ידעתי איך לעשות את זה ובאותו הזמן עבדתי כמעצב תפאורה ותלבושות. ואז החלטתי שאני רוצה להיות דוגמנית.זו הייתה החלטה נקודה. אנשים חשבו שאני ממש פסיכית ואימא שלי אמרה לי 'מה את עושה יש לך קריירה'.חשבו שזה גימיק נחמד שיחלוף בבוא היום. הבערה הפנימית הזאת פשוט ריגשה אותי. כיום לאחר שבע שנים ניתן לראות איך הגישה משתנה הרבה אודות לכוחם של הרשתות החברתיות שנותנת את הבמה לעוד ועוד נשים שרוצות לראות דימויים שונים וייצוגים שונים של נשיות. מגוון רחב יותר של מידות וגם נשים שאנחנו רוצות להזדהות איתם". בשנים האחרונות עולה יותר ויותר המודעות והקבלה של נשים במידות שחורגות מהסטנדרט הדכאני שהכתיבו בתי האופנה, המגזינים ורשתות הטלויזיה. הנשים בעלי המידות השופעות יוצאות אט אט מהארון הרבה בזכות הרשתות החברתיות והמחאה החברתית. רק לפני מספר חודשים אשלי גרהם דוגמנית ופעילה חברתית נגד משטר דיכוי הגוף כיכבה על שער ה'ספורט האילוסטרייד' דבר שאינו מובן מאליו. כך גם רובין לולי דוגמנית למידות גדולות מאוסטרליה ודניס בידו לטינית מארה"ב שהקימה ארגון שמעלה למודעות את היופי המשותף לכל המוצאים האתניים. הנשים הללו הן פורצות דרך בתחומם שמשתפות פעולה עם מותגים קיימים ואף יוזמות מותגים משל עצמם. אצל נשים כאלו הדוגמנות היא רק תירוץ לקדם אג'נדה חברתית חשובה מעין כמותה כך הן עוברות בתיכונים ומרצות על קבלה עצמית ודימוי גוף. "תחילה היו לי ספקות וחשבתי שאולי זה לא יעבוד" מספרת שגב שהקימה בעקבות השינוי בלוג ואף מחלקה למידות פלוס בחברות אופנה "התחלתי לקבל הודעות מבנות שהגיבו על מה שאני מפרסמת.נערה בת 15 בשם אליס כתבה לי שאני עוזרת לה להרגיש טוב יותר עם עצמה. אני מסתובבת בכל הארץ ועושה הרצאות בתיכונים ורואה מה זה עושה לבנות שמבינות שלא כולם צריכות להיות באותו מבנה גוף והן מברכות על הייחודיות של עצמן".

גם לירז אסייג (32) מפ"ת משמשת כדוגמנית למידות גדולות ופעילה שמפיצה את בשורה דרך הרצאות ורשתות חברתיות "אני גם פועלת על מנת להשפיע כדי לסלול את הדרך לדורות הבאים הרצון הזה לשלמות מצוי בכל אחת ואחת והמודל שאנחנו מציירים כל כך מעוות כי זה רק יוצר שיבוט של כל אחד מאתנו אז היה כל כך משעמם. כי היופי מצוי בשוני, בשריטות הייחודיות שלנו, בחזה שהוא בצורה כזאת, זאת יש לה תחת כזה ולאחת דווקא הצלקת גורם לה להיות ייחודית יותר. זה לא שיש מודל מסוים שאלוי צריך לשאוף. זה לקום בבוקר להסתכל בראי ולראות את השלמות".

אינה מלשנקו יזמית ואשת עסקים פתחה את חנות הקונספט להלבשה תחתונה לפני יותר משנה כדי ליצור בגדים סקסיים ואיכות בלתי מתפשרת "אנחנו מציעות לנשים במידות גדולות ולא רק הלבשנה תחתונה שהיא גם יפה גם איכותית וגם במחיר סביר" מלשנקו הביאה לקיץ הקרוב קולקציה לנשים מלאות "גם להם יש מקום אצלנו". מלשנקו מודעת גם היא לטרנט האחרון של ביגוד איכותי במידות גדולות "הנשים במידות הללו" היא מספרת "מקבלות יותר ויותר בטחון וכבר אינם רואות את עצמן בזווית של 'אני שמנה' אלא 'אני יפה ושלמה עם הגוף שלי".  

42 הערות

להשאיר תגובה