הסיפור המרתק של אינה מלשקו, מהעליה לישראל ועד שהפכה לאשת עסקים מצליחה בעלת רשת להלבשה תחתונה לנשים

היא עלתה לישראל בגיל 21, כשהיא כבר אם לפעוטה, עברה חבלי קליטה קשים והרבה תחנות בדרך עד שהפכה לאשת קריירה ויזמית. אינה מלשקו, שמייצאת שתלים דנטליים לחו"ל, הפכה לאחרונה ליבואנית בלעדית של מותג ההלבשה התחתונה היוקרתי  .Verallyהתחרות מול הרשתות הוותיקות לא מפחידה אותה ולאחרונה השיקה בגן העיר תל אביב את החנות ALICE –  My UnderWorld סנונית ראשונה מרשת חנויות ללבני נשים ברוח אגדת הילדים אליס מארץ הפלאות כשהחנות מעוצבת כעולם דמיוני  על הגבול הדק שבין פנטזיה נשית לבין נאיביות.

מלשקו בת ה-45, תושבת מושב שתולים, נשואה ואם לשני ילדים "מורעלי צבא", כהגדרתה. הגדולה. היא עלתה לישראל בהיותה בת 21, עם בתה הקטנה ובהתחלה חייתה לבד בראשון לציון עד שבעלה הצטרף אליה. לא היה קל בארץ החדשה: "בתחילת שנות ה-90, שיא הסטיגמה על הרוסיות. עברתי הטרדות קשות מאוד, אני אוהבת את המדינה אבל היה לי נורא קשה בזכות הקושי גם למדתי מהר את השפה, כדי לדעת לענות למטרידים, להעמיד אותם במקום וגם להתקדם".

אליס בגן העיר צילום איציק בירן 2

 

ברוסיה למדה שירה ומוזיקה, פה עברה במקומות עבודה רבים, בין השאר עבדה כקופאית, מוכרת, מתווכת, בהמשך הפכה למנהלת חשבונות בחברה לרפואת שיניים, ואחרי שזכתה לירושה מכובדת מסבתה שהלכה לעולמה, הרגישה מלשקו שהנה הזדמנות עבורה ליישום רעיונותיה ולהתפתחות עסקית. כמי שתמיד שאפה להיות עצמאית, היא הפכה לבעלת עסק לייצוא שתלים לחו"ל, ובאחד הקונגרסים שבהם השתתפה בבלרוס פגשה מנהל קליניקה גדולה לרפואת שיניים שהציג בפניה את בעלת המפעל של  את בעלת המפעל של VERALLY, שהזמינה אותה למפעלי החברה. מלשקו ראתה ונדלקה: "זה החלק הנשי שבי, מאוד התלהבתי מהדגמים והצעתי לבעלת המפעל שננסה כיוון עסקי, היא שלחה לי כמה דוגמאות שמסרתי לאדם שבדק את האיכות, והברזלים שיש בחזיות, אחרי שאישר אותם נתתי כדוגמאות לנשים שיש להן חזה גדול והן מחפשות פריטים יפים ונוחים. עברתי דרך ארוכה ולא קלה, ועד עכשיו אני עובדת מאוד קשה, אבל אני עובדת עם השראה ונשמה".

"חשוב לנו לתת יחס אינדיבידואלי לכל לקוחה, בלי להתעלק עליה", מוסיפה מלשקו, "באופי שלי אני מאוד פרפקציוניסטית. השקעתי כסף רב בחנות, כ-800 אלף שקלים, אבל אני מאוד מאמינה בה. לא ידעתי בתחילה אם נלך על הרעיון של אליס או אגדה אחרת אבל רציתי שכל לקוחה תרגיש שהיא נמצאת באגדה. בתחילה חשבתי גם על הדמות של מרי אנטואנט אבל אליס היא קונוטציה רעננה, לא אליס הילדה אלא מי שהיא יותר בוגרת, חושנית, היום היא רוצה להתלבש כך, ומחר היא תרצה ללבוש תחרה שחורה, חוץ ממנה אף אחד אחר לא יודע מה היא לובשת מתחת לשמלה וזה מקור לכל כך הרבה פנטזיות".

2 הערות

להשאיר תגובה