העולם נחלק לשני סוגים של אנשים, אלו שאוהבים את העונות החמות ואלו שלא יכולים לחכות לרוח הקרה ולטיפות. על אף חילוקי הדעות באשר למי היא העונה הטובה ביותר, על דבר אחד אין עוררין, שהעונה החורפית היא המרגשת יותר מבחינה אופנתית! השרוולים הארוכים, העליוניות האלגנטיות ושיטות לבוש בבצל או שכבות מביאות איתן כל כך הרבה שילובים מדליקים ואפשרויות! חילופי העונות מביאים עימם בשורות מסקרנות בצורת טרנדים חמים שישתלטו לכולנו בקרוב על ארון הבגדים. חלקם חדשים ומרגשים וחלקם ממשיכים מעונות קודמות. בדיוק בזמן לסידור הארונות ריכזנו את טובי המומחים מעולם האופנה כדי להבין מהן עשר המגמות פריטי המאסט לעונה הבאה. להלן הרשימה המלאה!

"חילופי העונות אומנם מביאים איתם משב רוח רענן גדוש בטרנדים חדשים, אך בהחלט יש גם כאלו שמדלגים מעונה לעונה וממשיכים להיות רלוונטיים" קובעת מיטל שני, סטייליסטית ומבעלי רשת חנויות האופנה קמדן אנד שוז. רגע לפני שרצים לחנויות רצוי בהחלט לעשות סדר בארונות שבהם מי שאינה ממהרת לזרוק פריטים טובים ברוב המוחלט של המקרים תמצא אוצרות חבויים! לאחר שנסיים את העבודה השחורה ניתן לחשוב על הטרנדים שאנו רוצות להוסיף למלתחה".

המשובצים באים!

אחד הטרנדים החורפיים האהובים ביותר הוא זה שמכניס אותנו למשבצת. לדברי שני, "הפרינט המשובץ חוזר גם בסתיו- חורף 2020 ובענק! בעונה הנוכחית ישנה נוכחות של כל סוגי המשבצות מקטנות ועד גדולות שזמינות בפריטים במחלקת הלבוש ויורדות מטה עד מחלקת ההנעלה. המשבצות מעניקות באופן כמעט אוטומטי נופך אלגנטי ללובשת אותן בין אם מדובר בחולצה ארוכה או בבלייזר מחויט. כיוון שלא מדובר בטרנד שלא נראה בעבר וודאי כל אחת תמצא פריט משובץ בארונה שעכשיו חזר להיות שיא האופנה. אם בכל זאת ברצונכן להתחדש בפריט חדש ההמלצה היא לעשות צעד נוסף וללכת על מגפונים משובצים שזמינים העונה ברשתות בהמון צבעים".

קדחת הג'ונגל

"נחשים, קרוקודילים, זברות, חברבורות נמרים וטיגריסים, כבר לא צריך להרחיק לכת עד לאפריקה בכדי לפגוש בכל חיות הג'ונגל האקזוטיות ביותר" אומר רונן בלייכר, מנהל שיווק ופרסום ברשת חנויות האופנה SELECT. "על אף שכל מגזיני האופנה מציינים זאת כטרנד חורפי, המגמה החייתית הפכה להיות כזו קבועה שמדלגת בקלילות מעונה לעונה ולא נראה שמתכוונת להיעלם בזמן הקרוב. רבים ממעצבי העל אף הרחיקו לכת ועשו בשבילנו את העבודה המאתגרת ושילבו בפריטים רבים פרינטים שונים יחדיו. אם ברשותך פרינטים חיתיים מכף רגל ועד ראש מעונות קודמות, זה הזמן להתחדש בתכשיט, שרשרת או עגילים, שישלם את הלוק!".

פאנק עד הסוף

לדברי הסטייליסטית ויזמית האופנה לימור כץ, הבעלים של ירידי האופנה שיק מי, "מרבית הנשים שעברו את גיל העשרה אל החיים הבוגרים משתדלות להתנהג באיפוק, אך עולם האופנה מאפשר לנו לבטא עצמנו מבפנים ולהתחבר לילדה הרעה! בכל אחת מאתנו יש צד פאנקיסטי פרוע שרק מחכה לקבל ביטוי והעונות הקרות הן בדיוק הזמן לשחרר אותו החוצה לחופשי. את הטרנד ניתן ליישם במגוון רחב של דרכים, החל מפריט בסיסי כמו ז'קט עור שחור ועד פריטים אדג'יים שונים ששזורים אלמנטים מתכתיים כמו ניטים, אבזמים, צבעים מטאליים ומגפי צבא".

שלשלאות

איך אפשר לדבר על אופנה בלי לתבל אותה באקססוריז נכונים? דניאל בלום, מבעלי מותג התכשיטים BLOOM מגלה כי "בגזרה זו מגמה נוספת שלה חיבור ישיר לטרנד הפאנק היא זו של השלשלאות. עיגולים עיגולים המחוברים האחד לשני ויוצרים שרשרת, עגילים ואף טבעות. אלו מתאימים למראה יומיומי כשמובאים לרוב בגרסא הדקה והעדינה ואף למראה ערב ויבלטו במיוחד על רקע שמלה שחורה בצורתן העבה והגסה". 

אייס אייס בייבי

מגמה נוספת בתחום התכשיטים היא זו המכונה בשם הלא פוליטיקלי קורקט בעליל- ריץ' ביץ'. לדברי יען נוה, המעצבת הראשית והבעלים של סטודיו לתכשיטים בעבודת יד עדיים מכל הלב, "בניגוד לטרנד הפאנק המטרה היא לא לשחרר את הילדה הרעה החוצה, אלא לקחת אולי קצת דוגמא מבנות הקרדשיאן ולהתענג על בלינג נוצץ במיוחד, משרשראות עם נוכחות ועד עגילי שנדלייר. מי שיכולותיה מאפשרות יכולה ללכת עם הטרנד הנוצץ עד הסוף ולהתקשט בזהב בוהק ויהלומים נוצצים ומי שצנועה יותר יכולה לבחור בתכשיטים משובצים קריסטלים, אבני סברובסקי וזירקונים". 

עור צבעוני

לדברי מאיה טיטו- שועה, מנהלת השיווק בקבוצת טי אנד איי המייבאת בין היתר את מותגי שעוני CASIO לישראל, "כשאנחנו חושבות על פריטים העשויים עור הפלטת הצבעים הנפרשת אסוציאטיבית לנגד עיננו בדרך כלל מאוד צרה וכוללת גוונים שונים של חום ושחור- לא עוד! העור מגיע בעונות הקרות הנוכחיות בכמעט כל צבע שניתן להעלות על הדעת וכל הצבעים רלוונטיים ונכונים. העור הצבעוני מאפשר לצאת מהשדרה החורפית הקודרת והכבדה ולהפיך בה שמחת חיים וליצור מגוון שילובים מעניינים שמזוהים לרוב עם העונות החמות. כמו כן חשוב לציין שגם מעצבי ומותגי העל מסכימים כי העור אינו חייב ואף רצוי שלא יהיה כזה אמיתי שכרוך בסבלם של בעלי החיים. קיימים היום תחליפי עור איכותיים במיוחד שלא ניתן לזהות את ההבדל בינם לבין הדבר האמיתי, לא מבחינת נראות ולא מבחינת איכות, והבונוס- הם לרוב עולים פחות!".

בנעליים

רשת נעלי   TO GO  מציגה את אחד הטרנדים הבולטים בעונת החורף הנוכחית המערב הפרוע.
אופנת המערב הפרוע מאופיינת במגפי הקאובוי, מגפיים בעלי סוליות עבות ומסיביות, הטאץ' האופנתי של שילובי החומרים, הצבעים ושלל הגזרות הופך את מגפי הקאובוי לפריט אופנתי וטרנדי.

צבעים שולטים

אם בצבעים עסקינן, בעונות הקרות הנוכחיות נראה שכמעט הכל הולך. ראשית, פלטת הצבעים החמים שכוללת את גווני החום, הבורדו, חרדל, ירוק בקבוק, כחול נייבי וכן הלאה. לאלו נוספים צבעי הניאון הבוהקים שמדלגים בקלילות גם לעונה הזו וממשיכים להיות רלוונטיים. כסף, זהב ברונזה ושאר הצבעים המטאליים מתקבלים גם הם בברכה, במיוחד כשמשולבים בפריטים ברוח שנות ה- 70 שמהווה מיני טרנד העונה. שתי מגמות צבעוניות חמות במיוחד הן הצבע הסגול שחוזר ובענק וכן לוק מונוכרומטי אחיד מכף רגל ועד ראש בכל צבע שהוא.

בחיות

הטרנד החזק של העונה הקרובה, שלא עוזב אותנו גם החורף הזה הוא טרנד הדפסי החיות, ההדפסים שקיבלו השראתם מעולם הטבע המנומר, הזברה, הקרוקו, והמנוחש עוברים איתנו גם לחורף הקרוב. קולקציית הסתיו חורף של JUMP&ONOT מציעה מגוון מכנסיים בהדפסי נחש וקרוקו. הטרנד מתאים לכל  הנשים הנועזות, שיוצרות לעצמן מראה פראי שיקי ופורץ גבולות. הטקסטורות החייתיות בולטות ומעניקות ללוק את מלא תשומת הלב הראויה לו.  בנוסף טרנד הפרווה הסינטטית נותן למראה שיק אירופאי חורפי ואופנתי.

חגורות מותן

בהמשך ישיר לטרנד שנות ה- 70' וה-80' שמתקמבאקים, טרנד חדש- ישן נוסף הוא זה של חגורות הבטן. את הטרנד יישמו מעצבי על רבים בתצוגות שבוע האופנה לסתיו- חורף 2020 כשיצרו לוקים מעניינים בהם הכתפיים רחבות באמצעות ז'קטים גדולים וכתפיות, להם שודכה חגורת מותג מהודקת במיוחד, עבה או צרה, שיוצרת אשליה של מותן צרה. ניתן לבחור בכל חגורה שיש לנו בבית ואף בכאלו בצבעים ופרינטים שונים וליישם מעל ז'קט או שמלה ליצירת האפקט המבוקש.

מגפיים

לא באמת משנה כמה זוגות נעליים יהיו לנו בארון, עונה חדשה דורשת במינימום לפחות זוג אחד של נעליים או מגפיים! המבחר כל כך רב, אז איך בוחרים? נראה שמחלקת ההנעלה מספקת לנו מענה לכמעט כל טרנד אפשרי- פאנק, ניאון, משובץ, עורות צבעוניים שניתן לקפץ איתו מעל השלוליות. לכן, מי שאוהבת טרנד מסוים אך מרגישה פחות נוח ליישם אותו במערכת הלבוש תוכל ליישם אותו בקטנה באמצעות הנעלה. מי שמעוניינת בזוג מגפיים חדש רצוי שתבחר בכזה צבעוני ומדליק או במגף גבוה שמגיע עד ברך שחוזר להיות סופר אופנתי.

תגובות

להשאיר תגובה