קולה החם והמלטף של עדנה לב נחשב לאחד הקולות הבולטים בשנות ה-70 והפך אותה לאחת הזמרות המצליחות באותן שנים. היא החלה את הקריירה שלה עוד לפני הצבא עם הלהיט "כומתה אדומה" שהוקלט עת הייתה בת 16 בלבד והפך להיט ענק על גלי האתר.

בשנת 1968 התגייסה ללהקת פיקוד צפון והשתתפה בתכניות הלהקה "קצת מזה וקצת מזה" ו"לצפון באהבה" וכסולנית הלהקה ביצעה כמה מהלהיטים המוכרים והבולטים של הלהקה בראשם "אם תשוב" , "רגע לפני" ו"יצאתי לבד".

עם שחרורה ב-1970 הפכה להיות אחת הכוכבות המבוקשות על הבימות (ומדורי הרכילות), כיכבה בסרטים ("מתנה משמיים") ומחזות זמר ("החומש") , השתתפה בפסטיבלי הזמר למיניהם והקליטה שורה לא מבוטלת של להיטי ענק המושמעים עד היום בהם "את ואני נולדנו בתש"ח" (מקום ראשון בפסטיבל הזמר והפזמון), "שתי אחיות", "ידיד נפש", "שיר שכולו שאלות", "בואו נשיר", "ספר לי כוכב", "צריך לשמור על הבית שלי" (עם יגאל בשן, חברה ללהקת פיקוד צפון), "הדגל שלי" (שיצא בשנות ה-80 והפך שיר דגל של יום העצמאות תרתי משמע) ועוד.

באמצע שנות ה-70 עברה לב להתגורר בארצות הברית, מה שגרם לדעיכת הקריירה שלה בארץ (על אף שהוסיפה להקליט ולהופיע בארה"ב) ולקראת סוף שנות ה-80, עם שובה לארץ, הוסיפה להקליט אלבומים שזכו להצלחה מזערית (ביחס לימי הזוהר של שנות ה-70) והחל מ-2010 האטה במקצת את הקריירה המוסיקלית שלה.

בימים אלה עורכת ומגישה לב תכנית ברדיו ללא הפסקה 103FM מדי שבת בשעה 7:00 בבוקר. זה הזמן להישאב במסע אל מנהרת הזמן אל פסקול חייה של עדנה לב עם שיריה הגדולים:
"הכומתה האדומה " ( מילים: יורם טהר לב, לחן: אפי נצר)

"אם תשוב" ( מילים: יורם טהר לב, לחן: אפי נצר)

"שתי אחיות" ( מילים: יורם טהר לב, לחן: אברהם זיגמן)

"את ואני נולדנו בתש"ח" ( מילים: מוטי גלעדי, לחן: יגאל בשן)


"שיר שכולו שאלות" (מילים: יוסף בכר, לחן: מרטין מוסקוביץ')


"ידיד נפש" (מילים: רבי אלעזר אזיכרי, לחן: אהוד צוויג ושרה צוויג קרבאל)


"הדגל שלי" ( מילים: יורם טהר לב, לחן: אילנה אביטל)

42 הערות

להשאיר תגובה