סיפור חיים בציורים

תערוכת יחיד חדשה לאמנית רותי קלמן בגלריה בן עמי, "אני, משפחתי ומסעותי בעולם", מתעדת את סיפור חייה מאז ילדותה ועד היום ואת המקומות שבהם היתה באמצעות ציורים צבעוניים, רגישים ואותנטיים

"אני, משפחתי ומסעותי בעולם", תערוכה חדשה של האמנית רותי קלמן, תיפתח חגיגית ביום חמישי, 15 בנובמבר, עם ציורים פרי מכחולה שמתארים מסע חיים חובק עולם. את התערוכה אוצרת בלהה זייצ'יק והיא תציג בגלריה בן עמי בתל אביב עד יום שני, 3 בדצמבר.

קלמן היא אדריכלית, מתמטיקאית וציירת בוגרת מכון אבני אשר גדלה במשפחה מאושרת, על אף קשיי היום יום, ולמדה בבית הספר לאמנויות פלסטיות ולמוזיקה. בעזרת ציוריה היא יוצרת מסע לאחור ומתארת את ילדותה בעיר פוקשאני שליד בוקרשט שברומניה, עיר בעלת חשיבות היסטורית של איחוד בין נסיכויות שונות. הסבים והדודות מוצגים בציוריה כדמויות כמעט היסטוריות, עטויות פרטי לבוש אותנטיים, שמלות וחליפות ברוח התקופה.

הנושא המרכזי השני ביצירתה של קלמן הוא המסעות שהיא עורכת יחד עם בן זוגה, יונה זלצר, במחוזות התרבות הקלאסיים של אירופה. ציורים אלה ממחישים את דופק החיים המענג, כאשר במרכז הקומפוזיציה מופיעה האמנית וכמו אומרת: "אני הייתי פה". לתחושת החיים ביצירות הללו תורמות משיכות המכחול העבות והצבעים העזים.

"רותי קלמן היא אמנית דקת אבחנה ויצירותיה הן כאבני דרך בסיפור חייה, מילדותה ועד רגע זה", מספרת אוצרת התערוכה, "היא אמנית המקבעת ביצירותיה את הזמן המקרי ובן החלוף".

מקום התערוכה, גלריה בן עמי, היא פנינה של גן עדן. הגלריה ממוקמת בלב ה"סוהו" התל אביבי השוקק ברחוב החשמל ולצדה פועל בית קפה ביתי וחמים. הגלריה משמשת במה אותנטית של שיח ציבורי, אמנותי ואינטלקטואלי המחבר בין כל קצות הציבור ומוצגים בה סגנונות שונים של אמנות מקורית בתחומים פיסול, ציור, צילום ופרפורמנס.

"אני, משפחתי ומסעותי בעולם" – תערוכת יחיד של רותי קלמן. פתיחה: 15.11.18, נעילה: 3.12.18. גלריה בן עמי – רחוב החשמל 12, תל אביב. שעות פתיחת הגלריה: ימים רביעי וחמישי בשעות 18:00-10:00, ימים שישי ושבת בשעות 14:00-10:00.

תגובות

להשאיר תגובה