נוסע על רכבת הכסף

אם תשאלו את חי אלעזרי (39), מאז ומתמיד ידע שיהיה מוזיקאי. לאחר שירותו הצבאי כלוחם בחטיבת הנח"ל, החליט לעזוב את עיר הולדתו נהריה ולעבור לעיר הגדולה בשביל להגשים את החלום המוסיקלי. בימים אלה יצא לתחנות הרדיו סינגל שני מאלבומו – "דרך", שיר הנקרא "רכבת הכסף" אותו כתב והלחין אלעזרי יחד עם חברו נעם הרטמן מלהקת "הקיימים" לאור נסיונם עם אנשי תעשית המוסיקה ובהשראת Have A Cigar של פינק פלויד.

 חי, מה גרם לך להגיע לעיר הגדולה? מאמין בחלום התל אביבי?

"עוד כשהייתי בן  16 בנהריה ידעתי שאני אהיה מוזיקאי, אחר סיום 4 שנים כלוחם בחטיבת הנח"ל עברתי לת"א. ראיתי במעבר הזה גם טיול/ מסע לעבר החלום וגם אוניברסיטה של החיים. בבקרים עבדתי בשיפוצים  ובערבים הייתי יוצא עם מגבר רתום לגבי, תיק עם ציוד, גיטרה וסטנד מיקרופון לטיול בארים ופאבים ,מי שהיה מוכן הייתי מרכיב ציוד ומנגן את שירי לשוכני המקום. כך צברתי קהל ואפילו היה לי ערב קבוע בפאב ה"חצר האחורית" שהיה מאחורי כיכר דיזנגוף,-ולגבי השאלה השנייה.. אני מאוד מאמין בחלום התל אביבי ובכל חלום באשר הוא, העבודה שלי בחיים זה לחלום, זה מה שמניע אותי בעשייה. גם כיום כשאני מנהל בית ספר למוזיקה אני חולם על המופעים בסוף השנה, על אומנים אורחים, על במות מיוחדות לתלמידים שלי וגם חולם עדיין על מופעי ענק של ויצירת אלבומים רבי מכר כל דרך מתחילה בחלום."

איך נולד השיר החדש "רכבת הכסף" ?

"רכבת הכסף" הוא שיר מתוך האלבום "דרך".באלבום מופיעים שירים המתארים את הדרך שעשיתי מהרגע שעזבתי את נהריה ועד היום..מדובר על 18 שנים ,מגיל 21 ועד היום 39 .. האלבום מכיל שירים על נקודות משמעותיות בדרך שלי.את השיר "רכבת הכסף" כתבתי יחד עם חברי נעם הרטמן, נעם ואני מנגנים יחד בכל התקופה הזו, במהלך חיינו זכינו להיפגש עם כמה וכמה  מפיקים ומנהלי רפרטואר בחברות תקליטים אשר מצד אחד הבטיחו והאמינו מאוד באומנות שלנו ומצד שני ביקשו מאיתנו לוותר על האומנות שלנו כמו להחליף את הנגנים, לכתוב שיר אלקטרוני או מזרחי, להחליף את שם הלהקה או לפרק אותה … הבקשות היו תמיד מוגזמות בעיניי, הערכים והאותנטיות  היו חשובים לי יותר מהחוזה. יום אחד נעם הקריא לי את הטקסט של שיר בשם "HAVE A CIGAR"   של להקת "פינק פלויד" השיר מיד הדליק לנו את נורת היצירה  וכך נולד השיר "רכבת הכסף"המפיק שמדבר בשיר מייצג בעיני את החזיר הקפיטליסטי שדורש לוותר על כל ערך ואמת בעבור ערך אחד והוא כסף."

 מהן ההשפעות המוסיקליות עליך כיוצר?

"הכול!!כל דבר שיש או שאין בו צליל..זה יכול להיות שיר, ציוץ של ציפור, רעש כלשהו,סיפור, ציור, החיים, כול דבר יכול לעבור דרכי ולצאת כשיר ברגע מסוים."

מה הזמן האידיאלי בשבילך ליצור שיר?

"כשאני מתחיל לשעמם את עצמי או כשאני מלא בעצמי".

 היכן ניתן לראותך מופיע?

"אני כרגע עובד על מופע חדש משירי האלבום.אדאג לעדכן על כל הופעה שתבוא בקרוב."

 עם איזה אמן היית מעוניין לבצע דואט?

"אני אוהב לשיר דואטים וגם לכתוב..יש המון אמנים שהייתי רוצה להתחבר אליהם.השיר הקודם ששחררתי "מה הבאת לדרך" הוא דואט עם איילה פוספלד זמרת אדירה שהיתה מורה בבית הספר שלי ובאלבום יש עוד  דואט רגיש עם תמי ענבר בשם "עכשיו לנוח".

המלצה: רמי לב – "שמחה"

רמי לב, אחד היוצרים הבולטים במוסיקה ישראלית וזוכה פרס אקו"ם לשנים 2013 ו-2015, החליט בשנים האחרונות לעבור לקדמת הבמה ולבצע בעצמו שיריו. השבוע הוציא רמי שיר חדש שכתב לב והלחין עדי לב, שיר שנשמע מהאזנה ראשונה כהשפעה משלמה ארצי, אך עם זאת עם טוויסט מעט יווני, שמח ואופטימי בחותמו האישי של לב, שלא מתיימר להיות זמר ענק, אך יודע להגיש את שיריו ברגש וכנות ולעיתים זה כל מה שצריך.

תגובות

להשאיר תגובה