הכירו את ליאת גוריש, יוצרת וזמרת הפעילה לא מהיום בסצינת המוסיקה, שהוציאה השבוע סינגל חדש מאלבום שני הטומן בחובו סיפור טרגי ומצמרר.

אביה של ליאת, המוסיקאי אבנר גוריש ז"ל, נהרג בתאונת פגע וברח כשהייתה בת 12 בלבד. בשנה האחרונה, אחרי שנים שלא העזה להתמודד עם האובדן של אביה, החליטה לחזור לעבר ולהתעמק בו.
ליאת החלה לקרוא את שיריו שהיו כתובים בכתב ידו במחברת ישנה ומייד מצאה עצמה מתחברת לטקסטים. ליאת הבינה שאביה לא הגשים את חלומו, וכחלק מהתהליך הרגשי שעברה, החליטה למלא את צוואתו הלא כותבה , להלחין את שיריו ולהוציא אלבום שני שכולו יורכב ויוקדש לאביה ולשיריו.
הסינגל החדש נקרא "עלמה" ומילותיו נכתבו ע"י אביה של ליאת, אבנר גוריש ז"ל והולחנו ע"י ליאת עצמה, כשעל העיבוד וההפקה המוסיקלית אחראי עובד אפרת.
קודם כל, מי את ליאת גוריש?

"אני אמנית, זמרת, כותבת ומלחינה. אוהבת אמנות את מה שיש לעולם להציע. אוהבת לאהוב."

את נושאת עמך סיפור מצמרר על אובדן אביך, כיצד הטראומה השפיע מלבד על חייך, על יצירתך?

"כילדה המשכתי את חיי רגיל, בדיעבד הדחקתי, היצירה שלי החלה עם אובדן אבי. מאז התחלתי לכתוב שירים, כיום אני מבינה שזו הייתה הדרך להתמודד עם האובדן ועם החיים ."

באלבום השני והנוכחי אזרת תעוזה לחזור אל אותה טראומה ולתת לה ביטוי ביצירתך, מתי הרגשת שזה הזמן לעשות זאת ומדוע?

"לפני כשנה וחצי הגעתי למקום בחיים שבו הייתי יותר שלמה וחזקה נפשית. עברתי כבר תהליך של הפקת אלבום ראשון, שגם הוא דרש ממני תעוזה. והייתי אחרי שנתיים של הופעות. עברתי תהליך גירושים ועברתי דירה. זו הייתה שנה של מעברים ושינויים. אז משם – מצאתי את עצמי מחפשת את הדבר הבא ביצירה שלי. החיים והאמנות של אבא חיכו לי שאצא אותם. וזה היה הזמן המתאים. שאלתי את אמא שאלות וחיפשתי בבית שלה דברים של אבא. עם פתיחת החומרים הדמעות זלגו ואפילו מיד יצא לי שיר על הרגע הזה. היה ברור לי שאני מגשימה לו חלום. שאנחנו אחד . רק אני עוסקת במוסיקה במשפחה."

את האלבום השני מימנת דרך הדסטארט : מה דעתך על הפלטפורמה הזו לאמנים יוצרים חופשיים?

"נכון. הודות להדסטרט מימנתי אלבום. אך אני מצרה על כך שאין מספיק השקעה והערכה לאמנים. יש כ"כ הרבה כישרונות חבויים בארץ. נראה שאין ברירה אלא להקים פלטפורמות לממן ולגייס המונים וע"י כך לתמוך באומנים."

השבוע הוצאת את הסינגל "עלמה", ספרי עליו.

"עלמה הוא הסינגל השני. שיר עם מקצב מזרחי. בעיבוד והפקה של עובד אפרת, כמו כל האלבום. שיר עם מסר טוב להסתכל קדימה. שבו אבא פונה עלמה (שם פרטי) או עלמת חן. שיר מעודד. מחזק וכייפי שמצאתי את עצמי מחוזקת ממנו ושמחתי להלחין אותו."

מהי השאיפה הגדולה שלך במקצוע?
"השאיפה היא להמשיך להפיץ את האמנות שלי ולעשות שיתופי פעולה עם אמנים נוספים ולהוציא אלבומים, כמובן להגיע ולגעת בכל האנשים ולהטביע את חותמי".

מה המחמאה הכי גדולה שקיבלת כיוצרת/זמרת?

"המחמאה הכי גדולה שקיבלתי היא שמישהו אמר לי שריגשתי אותו עד דמעות.
היצירה היא שורש הנשמה שלי. תגובה כזו היא בעצם חיבור של עוד נשמה אליך. ואין כמו חיבורים, כולנו הרי אוהבים להתחבר ."

תגובות

להשאיר תגובה