מוזיקה שעושה טוב

חברות להקת 'בנות הטום',  היוצרות  רוק – פופ אלטרנטיבי מסקרן, מוציאות עכשיו אי פי ראשון , ששיר ממנו מופק על ידי גיא ויהל. "אנחנו רוצות שהמוזיקה שלנו תיתן תקווה לאנשים", אומרת הסולנית מאיה שרעבי. גם הן יופיעו בפרויקט החדש 'במה פתוחה', בטריבונה של יריד המזרח כשמדי רביעי בחודש יולי,   יתקיימו הופעות של יוצרים צעירים לצד מוזיקאים כמו יהלי סובול, ירמי קפלן  וחמי רודנר

כמה להקות בנות שעושות רוק – פופ אלטרנטיבי בעברית כבר יצא לכם להכיר לאחרונה? לרוב הטעם המקומי נוטה יותר לפופ או ים תיכוני לכן מרעננן במיוחד בקיץ הזה לשמוע דווקא על 'בנות הטום' הרכב של שלוש בנות שיוצרות את המוזיקה שלהן עם קול מחוספס, נשמה וגיטרות מיבבות. השלוש הן הסולני  מאיה שרעבי (28) מתל אביב, פז מורג מפתח תקווה (23) הגיטריסטית ושני טופלברג הבסיסטית מהרצליה כשאליהן מצטרף בהופעות המתופף תום להב.

פז ומאיה הכירו בחנות מוזיקה בה עבדה פז, כשהבינו שהן באות מהשפעות מוזיקליות דומות ושיש חיבור, החליטו לעבור לחדר החזרות ולחפש תוספת ללהקה: "לקח לנו זמן רב למצוא בסיסט, אחד שיישאר איתנו לכברת דרך", מספרת מאיה, "מיד כשנכנסה לחדר החזרות ידענו שהיא תנגן איתנו, התחלנו לעבוד על חומרים, עברנו כמה מפיקים אבל לא הרגשנו שזה זה עד שהחלטנו להקים אולפן ביתי אצל מאיה ואצל פז בבית ולעבד את השירים איך שאנחנו רוצות ומרגישות לנכון".

– איך הגעתן לשם ההרכב?

"נכנסתי יום אחד לסופר פארם וראיתי על המדף את הבושם 'TOMMY GIRL' של טומי הילפינגר, זה פתח לנו את הדלת לשם הזה, וזה גם התחבר לעובדה שאנחנו מנגנות עם המתופף טום להב.

לפני כשנה הן הוציאו את שיר הבכורה שלהם בשנה שעברה, שמו 'האחת שלי' יכול להתפרש כמו שיר אהבה לאשה, אבל שרעבי דווקא כתבה אותו על הגיטרה שלה. "זה שיר שנכתב אחרי פרידה, לילה אחד התחלתי לנגן ואמרתי לעצמי, עד כמה שזה אולי נשמע קלישאתי, שלא משנה מה קורה בחיים שלי, הגיטרה שלי תמיד הייתה שם עבורי, אז יצא לי שיר אהבה לגיטרה…"

שתיהן גרות עדיין עם ההורים ומחפשות עכשיו דירה בתל אביב שאליה יוכלו לעבור יחדיו. מאיה עובדת כסאונדמנית, פז תחל כעת לעבוד בחברת היי טק ושני עובדת בחנות משחקי מחשב.

ממש עכשיו עומד לצאת האי.פי (אלבום של חמישה שירים) שלהן, כששיר אחד ממנו, 'היא' הופק על ידי גיא ויהל. "אנחנו רוצות שהמוזיקה שלנו תעשה טוב לאנשים, שתתן להן תקווה, פשוט ככה", מסכמת מאיה.  ברביעי הבא ה-6.7 הן יופיעו במסגרת הפרויקט "במה פתוחה בטריבונה", במפגש אמן אורח -כשיהלי סובול יארח גם את  טל גיל, רות נודלמן, OBD, מורן אוליאל ו- Inbloom.

"במה פתוחה בטריבונה", שזו שנתו הראשונה, יערך בכל יום רביעי בחודש יולי, בין 20:30-22:30 ביריד המזרח, הציבור הרחב מוזמן ליהנות מערב מהנה באוויר הפתוח ולהתרשם ממגוון המופעים והביצועים של יוצרים והרכבים צעירים ומבטיחים, ביניהם להקת רית'ם אנד בלוז שמנגנת מוזיקה מקורית בניחוח של פעם, מופע רוק- פסנתר ועוד.  אלו יהיו ביצועים אינטימיים המחזירים את השירים לאופן בו נכתבו, מלווים בשיחה על "אחורי הקלעים" של המוסיקה, על תהליך היצירה והסיפורים הסובבים את השירים שכולם מכירים. הופעה בזווית מעט שונה, משולבת בדו-שיח עם הקהל.

"הפרויקט מאפשר ליוצרים הצעירים לחשוף את יצירותיהם וביצועיהם לקהל הרחב באווירת פסטיבל קייצית ונותן במה לכישרונות ממגוון תחומים מוזיקליים. הפרויקט נוצר כדי לקדם ערכים קהילתיים תרבותיים", אומרת המפיקה והמנהלת האמנותית של הפרויקט מאיה פוגל.

יריד המזרח המנוהל ע"י חברת אתרים, מציע לאורך כל השנה אטרקציות ובילויים למבקרים הרבים בנמל, מסעדות, קניות, תערוכות פעילויות ספורט ועוד.

 

1 תגובה

להשאיר תגובה