לעולם בעקבות הראפ

אם טרם הכרתם אז מוטב שתכירו: אקו מורגנשטרן או פשוט "אקו", זמרת, ראפרית ואחת היוצרות העסוקות בארץ ובחו"ל: עם רזומה מרשים של הופעות בארץ ובחו"ל ואינספור שיתופי פעולה עם מיטב אמני ישראל כמו הדג נחש ושאנן סטריט, אבישי כהן, קרולינה ועוד, אקו הפכה לאחד השמות המדוברים בסצינת האינדי וההיפ הופ הישראלית.

ב-5 שנות הקריירה שלה הספיקה להיות שותפה ל-5 אלבומים ועד כה שרה והקליטה אך ורק באנגלית. בימים אלה הוציאה שיר גרובי נשי, לראשונה בקריירה שלה, בשפה העברית – "שמש חמה" שכתבה יחד עם שאנן סטריט שהפיק מוסיקלית ועיבד איציק פצצתי. ראיון היכרות.

אקו, השאלה הזו מתבקשת: מה השם המקורי שלך?

"נולדתי עם השם אקו. זה מפתיע הרבה אנשים, אבל ההורים הנפלאים שלי נתנו לי את השם ובלי לדעת נתנו לי מתנה ענקית, הם שמעו את השם כמה זמן לפני וכשנולדתי החליטו שזה מתאים לי".

את פעילה לא מעט זמן ועשית כברת דרך ארוכה, מוצלחת ומעולה ועם זאת, טרם "פרצת" למיינסטרים הישראלי, מדוע?

"קודם כל , תודה על ההכרה על הדרך, זה נכון שאני בסביבה כבר לא מעט זמן, עם זאת מבחינתי כל השנים האלה היו בעיקר בית ספר בשבילי. זאת אומרת, התחלתי לשיר ולהפיק ולהופיע באותה נקודת זמן, ולא התעסקתי בכלל ברצון לפרוץ, התעסקתי בלהתפתח וללמוד מוזיקה ,ללמוד הפקה, ללמוד להופיע ,אלא הכול דברים שלוקחים זמן להבין ובמקרה זכיתי לעשות זאת ישר מול אנשים , היום אני כבר מרגישה כבר יותר בשלה ואני מקווה שזה יורגש ויהדהד החוצה בשירים שאוציא".

עד כה עבדת באנגלית, מה גרם לך לעבור לעברית ? זה היה לך טבעי?

אני תמיד אמשיך לשיר גם באנגלית, אבל ההתרחבות לעברית קרתה קודם כל בזכות השיתוף פעולה עם הדג נחש, שנים הייתה לי יראת כבוד אל השפה ובעקבות העבודה עם הדג הרבה פחדים שהיו לי התפוגגו, והתמכרתי אל תחושת החשיפה והכנות המיוחדת שיש כששרים בשפת האם .היום זה כבר מרגיש הרבה יותר טבעי אבל זה לקח זמן ומבחינתי אני עדיין מגלה את השפה מחדש בכל שיר שאני כותבת".

ספרי על השיר החדש – "שמש חמה".

"הפזמון של השיר שמש חמה נכתב בזכות ילד מקסים שעשיתי לו שיעור מוזיקה ובאחד התרגילים שעשיתי איתו זה עלה ונתקע לי בראש ומשם המשכתי.כשהתחלתי לעבוד עם שאנן ולכתוב איתו,בין היתר גם על השיר הזה , הוא הימם אותי ביכולת שלו לייצר עומק למילים וללחן והבין את השיר בצורה כל כל מדויקת, במידה מסוימת הרבה יותר ממני, אחר כך חברנו לאיציק פצצתי וביחד הם הצליחו להביא משהו מאוד מיוחד ואותנטי להפקה, שנשארה עדינה אבל פאנקית ובעיקר נאמנה לשיר , היה תענוג גדול ליצור את השיר הזה"

היכן מופיעה בימים אלה?
"נוסעת לשני טורים באוגוסט עם הצמד האלקטרוני שלי ״אקו וטיטו״ קודם כל רוסיה, ואז סין, כשאחזור יש לי כמה הופעות מרגשות, בינהם מארחת את קרולינה באירועי ״ניילון״ בירושלים במגדל דוד, והופעה משותפת עם אקו וטיטו ומאלוקס בפסטיבל ״שוטקה״.

לסיום, מה החלום הגדול שלך?

"חלומות אני בדרך כלל שומרת בלב, כמו משאלות יום ההולדת ובעיקר אומרת תודה על כל מה שיש גם באישי וגם ובמקצועי נהנית מהדרך ומכל מי שחלק ממנה ורק מקווה להמשיך ולעשות טוב , הכי טוב שאני יכולה"

תגובות

להשאיר תגובה