לה בוהמה

מישל פוגאן האגדי, אחד מכותבי השירים הגדולים של צרפת, יגיע להופעה יחידה בארץ בסוף יולי במשכן לאמנויות הבמה.

פוגאן נכנס לפנתאון הזמר הצרפתי עם שירים כמו "זה סיפור ישן", "לעוף כמו ציפור" ו"שלום עולם שלום" מתוך המופע "הבזאר הגדול", הפקה מוזיקלית מרהיבה בהשתתפות שחקנים, רקדנים ומוזיקאים, שעלתה לראשונה על הבמות בתחילת שנות ה-70 ומאז הפכו שיריה לקלאסיקה וזכו לביצועים ברחבי העולם. שירי האלבום גם תורגמו לעברית על ידי אהוד מנור ובוצעו במופע שהוקלט לאלבום על ידי דני ליטני. את תחילת הקריירה המוזיקלית שלו חייב פוגאן לשחקן והזמר מישל סארדו. הידידות בין השניים הובילה לשיתוף פעולה, כשפוגאן כתב לסארדו שירים לאודישן בחברת התקליטים בארקלי. בעקבותיהם, התבקש לכתוב שירים לזמרים נוספים שהיו חתומים בחברה, ביניהם דלידה ומארי לאפורה. ב 1968 כתב את ההמנון הרשמי לאולימפיאדת החורף שנערכה בגרנובלושנה לאחר מכן כבש את אולם "אולימפיה" היוקרתי בפריז.

ההצלחה של "הבזאר הגדול" ב 1972 הפכה אותו לאחד המוזיקאים המצליחים בצרפת ולמנהיג של ז'אנר שלם בפופ הצרפתי. בסוף שנות ה-80 ייסד את פסטיבל המוזיקה בנורמנדי ובמקביל המשיך לכתוב עבור אמנים רבים. אחרי תקופה קצרה בארה"ב חזר לצרפת והקליט את האלבום "מן החלום ועד הרוח", שלווה במסע הופעות רחב. בסוף שנות ה-90 חזר לשתף פעולה עם סארדו וכתב לו אלבום שזכה להצלחה רבה.

ב 2002 נפטרה בתו לורט ממחלת הסרטן כשהיא בת 21 בלבד. האסון שפקד אותו הוביל לתקופת הסתגרות של כמה שנים והוא חזר להופיע רק ב 2007. פוגאן הופיע בארץ פעם אחת ב 2009 בבנייני האומה בירושלים.

ד', 25/7, 20:30, המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב, כרטיסים החל מ 190 ש"ח

 

תגובות

להשאיר תגובה