20 נציגי המדינות שיופיעו השנה באירווזיון הוזמנו לשיר ולהתארח בעיר כך זכינו לשיר עם נציגת סרביה, להזדעזע מהחולצה של נציגת פינלנד ולשמוע הבטחה מהנציג הסרבי שהולך לשיר בעירום. הנציג הרוסי הרגיע אותנו שאם יזכה לא יאונה כל רע לחברי הקהילה שנוהרים כל שנה לחגיגות "זו הזדמנות להציג את ישראל האמיתית" מסכמת מארגנת האירוע טלי אשכולי

לחילונים יש את הודו, לדתיים את אומן ולקהילה הגאה יש את חגיגת הזמר של האירוויזיון. אבל השנה הם לא היו צריכים לנדוד רחוק כדי לפגוש את הזמרים. במיזם משותף של משרד החוץ, משרד התיירות ועיריית ת"א. את כל אלו רתמה טלי אשכולי, מפיקת על שהפיקה את הקדם אירווזיון ב2013 ותכניות טלוייה רבות נוספות. אשכולי היא גם זו שאחראית לערוך מסיבות ברוח ישראלית לבאי האירוויזיון שמגיעים מכל אירופה "אותם גופים" מספרת בהתרגשות אשכול "הבינו את הפוטנציאל והתגובות היו היסטריות .הגיעו הרבה יותר מדינות מכפי שתיארתי לעצמי".

שעות לפני מסיבת 'פרו אירווזיון' לקחו את הזמרים לסיור ביפו. הזמרים היו פחות עסוקים בלשמוע על ההיסטוריה המקומית ויותר בהצעות סלפי ותמונות מזכרת. איוואן הנציג של בלארוס הודיע חד משמעית שהוא מתכוון להופיע בעירום עם זאבים על הבמה שזוכה לחשיפה הכי גדולה באירופה זה כמובן יהיה השוס הכי גדול מאז הליכת הירח של מייקל ג'קסון אנחנו נותרנו סקפטים.

רייקה הנציגה של שוויץ סיפרה שהיא לא שמעה שום דבר רע או מגונה לפני בואה לארץ וזוהי לה הפעם הראשונה שהיא מתחרה בתחרות ואהבת השירה מלווה אותה מאז ילדותה.

סנייה נציגת סרביה בעלת המראה האוריינטלי מתוודה שהיא אינה יודעת על שום קשר דם למשהו מהמזרח "אבל מי יודע" סיכמה בחיוך.

אמיר חדד הוא ישראלי שחי בצרפת ולאחר שזכה בתוכנית 'דה וויס' המקומית הוא יהיה הנציג הרשמי של צרפת לאירוויזיון. אתה מתכוון באיזה שלב גם לתרגם את השיר לעברית ?

"זה בהחלט רעיון טוב" נשמע מופתע חדד "אבל זה יהיה בטח אחרי התחרות כי אני רוצה שהטקסט בעברית יהיה בעל ערך".

סרגיי לזרב הוא הנציג הרוסי לתחרות והוא נזכר שהיה כבר פעם בישראל כשהשתתף בתחרות "מרוסיה באהבה" אבל לנו היה חשוב לשאול אותו מה יקרה עם הוא יזכה בכל הקשור למידת הביטחון שיכולים לחוש אוהדי האירוויזיון. במיוחד על רקע קריאות הומופוביות מנציגי ציבור ברוסיה ואפילו המראיין החביב שלנו נזכר איך ארבעה מחבריו אושפזו במוסקווה כאשר הותקפו על רקע זה "אני לא שמעתי על כך בחדשות" מספר לזרב ומוסיף "שאולי זה באמת קרה אך אני לא יודע. מה שכן אני יכול לומר זה שיהיו מלא שוטרים ודברים כאלו קורים בכל מקום".

רבים מבין אוהדי התחרות הססגונית הגיעו לצפות בזמרים ולהינות מהאווירה אחד מהם הוא ליאון קיכלר שמכנה עצמו "פנאט אירוויזיון". "זה אומר לחיות את האיווזיון כל השנה. זה לעקוב אחרי הקדמים בכל אירופה ואפילו בחנות שלי יש רק מוזיקה של התחרות. זה אומר לטוס לחגיגות לפגוש את כולם להחליף רשמים. אירווויזון זו לא אהבה זה דרך חיים".

"אני חושבת" מסכמת את העניין טלי אשכולי "שתחרות האירוויזיון זוהי הזדמנות מדהימה ובמה מדהימה לחבר בין אנשים ובין תרבויות. דרך המסיבות שאני עושה האירופאים לא רק לומדים עלינו ועל ישראל הם גם רואים שאנחנו בדיוק כמוהם". "צריך להבין" מתאר דיי חנני "שאותם מסיבות שאשכולי מקיימת נערכים במקומות שלא תמיד נחשבים אוהדי ישראל כמו מלמו, קופנהגן או אוסלו ודווקא שם בזכות האישיות המיוחדת של אשכולי הם שרים ומתחבקים עם ישראלים".

 

 

37 הערות

להשאיר תגובה