דווקא עכשיו מוזיקה ישראלית חדשה מרעננת ומרימה. שירים חדשים , יוצרים מקומיים והתייחסות למילים. חדש באוזן

מאיר ברוק "יום חדש"  מילים ולחן – מאיר ברוק עיבוד והפקה מוסיקלית : אייל שפרלינג מאיר ברוק

מאיר ברוק, בוגר מכללת BPM, מוזיקאי ורב לשעבר מוציא שיר מרים לאור המצב. ברוק הוא יוצר וותיק ומוערך שהוציא אלבום עם מקהלת ילדים שזכה לתהודה עולמית. אחרי שנים בהן עסק בקהילה ותורה ובין היתר היה שליח חב"ד באזרבאייג'ן, ברוק התפנה בשנים האחרונות לעיסוק במוזיקה. "יום חדש" נכתב מזמן וזוכה עכשיו לצאת לאור משבר הקורונה.

מאיר על השיר: "השיר נכתב לפני 13 שנה בעקבות משבר שעברתי שהיה כרוך בשינוי מגורים/ מקום עבודה/ התחלת חיים מחדש במקום אחר. היום אנחנו כעם בצורה קולקטיבית ויחידנית חווים משבר ואי וודאות. בזמן המשבר שלי, המשפט "מחר יהיה יום חדש״ חיזק אותי וטען אותי בכוחות. שנים אחרי שחלף המשבר האישי שלי אני רוצה לחלק את כולם במשבר הקולקטיבי.

בעיבוד רוקי, מלווה בקליפ אנימציה ברוח התקופה (מסכות יש, כמובן) ועם קול עמוק שקשה להתעלם ממנו, "יום חדש" הוא התקווה שכולנו זקוקים לה.

שגית לב ארי "אמונה" מילים ולחן: שגית לב-ארי הפקה מוסיקלית: יועד נבו 

השיר "אמונה" מדבר על האתגר של לחיות חיים מלאים של הגשמה וללכת אחרי הרצון העמוק של הנשמה שדורש פעמים רבות להתמודד עם מאבק פנימי וחיצוני חזק, אל מול האכזבות, החרדות, הדעות הקדומות, קשיים וקולות מורידים של הסביבה. למצוא את כוח הרצון כל פעם מחדש ולא לוותר, להמשיך לעשות כל מה שאני יכולה, להקשיב לקול האמונה שבי ומה היה קורה אם לא היה לי אותה.. 

שגית לב-ארי משחררת לנו סינגל שני, שמקבל משמעות חזקה מתמיד בימים טרופים אלה, "אמונה". לקראת מיני אלבום חדש אשר הופק מוזיקלית על ידי יועד נבו, בליווי הצמוד של המפיק אשר ביטנסקי.

רמי פיינשטיין: Would That Be Enough? 

רמי פיינשטיין, זמר–יוצר בעל הגשה ייחודית אשר עובר דרך מוסיקלית ארוכה ומרשימה אל לב הקהל שלו ומופיע ברחבי הארץ ובחו"ל, משחרר לראשונה שיר חדש באנגלית לקראת אלבום חדש, רביעי שלו, כולו באנגלית הפעם.בימים אילו של חוסר ודאות, הנחיות חדשות מדי יום וחובת בידוד שחלה על רבים, יש הטוענים כי יש לנצל את הזמן להסתכלות פנימה. זמן לשאול שאלות בסיסיות עמוקות על עצמנו ועל הקשר שלנו עם אחרים. על הרקע הזה, השיר Would That Be Enough הוא שיר של חיפוש וחשבון נפש אישי, שיר מעורר מחשבה, שיר נוקב עם שאלה אחת שחוזרת על עצמה שרבים יוכלו להתחבר אליה.

הרעיון לכתוב אלבום באנגלית נולד כאשר רמי הוחתם בלייבל מקומי בשיקגו. שיתוף הפעולה בסופו של דבר לא יצא לפועל בגלל קשיים כלכליים של החברה ורמי חזר לישראל והחל לעבוד על האלבום כאן.ב-7 השנים האחרונות הוא מופיע עם שיריו גם בטורים בארה"ב במועדונים וגם בקהילות היהודיות.רמי נולד בארה"ב למשפחה אמריקאית אך עד עכשיו מיעט לשיר באנגלית למעט השיר "Something Amazing" שהוציא והפך ללהיט ויראלי בקרב כל הישראלים שעבדו בעגלות בארה"ב.

מדובר באלבום אישי מאד אותו הפיק בעצמו, לקחו בו חלק נגנים מהשורה הראשונה בישראל: יוסי פיין, איתמר מאירי, איתן רז, ארקדי דוכין, יובל מסנר ועוד רבים וטובים. האלבום התאפשר בזכות פרויקט מימון המונים מוצלח. זאת הפעם השנייה שהקהל של רמי מחזיר לו אהבה ותומך בפרויקט מימון לאלבום שלו. לפני כמה חודשים נבחר רמי לטוס לאוגנדה במסגרת פרויקט WANJI להיות מנטור לזמרים יוצרים מקומיים בסמינר ייחודי של אמנים מתחומים שונים. שיתוף הפעולה הוליד מופע משותף שהתקיים בתאטרון הלאומי של אוגנדה. 

 

תגובות

להשאיר תגובה