"נחש מי?", "זינגו" ,"צור צורה", "מג'ימיקסר" (בשמם הקודם ,חישובית ומילולית ), "חטיף", "מקלוני הפלא" "ליצני צבע", "אחד יותר מדי", "צורות בקו", "קלסתרון", "הקס פגס" ועוד, אלה רק חלק מעשרות המשחקים שהומצאו על ידי הזוג המיוחד אורה ותיאו קוסטר – מוותיקי ממציאי המשחקים בישראל ומהחשובים בארץ.

התערוכה  ביקור הצעצועים 3-"ממציאים לנו משחקים"  שתתקיים בתאריכים 1.6.19-30.8.19 בגלריית החווה בחולון, היא השלישית בסדרת תערוכות הצעצועים במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון והפעם תוקדש לצמד ממציאי המשחקים  אורה ותיאו קוסטר.

במהלך הכנת התערוכה הלך תיאו לעולמו והתערוכה היא מחווה למפעל לו הקדיש את חייו.

בתערוכה יוצגו המשחקים והצעצועים שפיתחו השניים לאורך שנים ואשר עליהם גדלו ועדיין גדלים דורות של ילדים בישראל ובעולם.

אוצרת התערוכה: חנה הרצמן.

צעצועים ומשחקים הם ידידיו הטובים של הילד. הם עוזרים לילד לפתח כישורים מוטוריים ותהליכים מחשבתיים ורגשיים ומטרתם לנסות ולהעמיד לילד את הכלים להיות סקרן יותר, בעל תעוזה רבה יותר, משתף, מוותר ולומד לחלוק, לומד לחשוב, ממשש, מקרב או מרחיק חלקים מן המשחק, וכך הוא לומד לשלוט בגופו ובחפצים. דרך המשחק הילד מביע את רגשותיו ולומד להתמודד עם הסביבה.

לדברי אורה קוסטר "למידה זו דרך משחק נעשית תוך כדי התנסות ועשייה בחומרים, בחפצים, במילים וביחסים בין בני אדם. המשחקים באים לספק לילד את ההנאות הראשוניות של חקירה והתנסות והן את שיתוף הפעולה של המבוגר במילים ובמעשים. המשחק מהווה הכנה פשוטה לחיים".

הצעצועים של אורה ותיאו מורכבים מחומרים מגוונים נייר, בד, קרטון, פלסטיק, עץ, מתכת. את הרעיון הראשון אורה מאיירת על פיסת נייר ומכאן מתחיל תכנון המודל הראשוני. בכל אחד ממשחקיהם מצוי יסוד הנאתי וחינוכי ומופעלים בו אחד או יותר מן החושים והידע הנצבר שהם יסודות להתפתחות קוגניטיבית ופיזית.

חנה הרצמו האוצרת: "כילדה וכבת של גננת הייתי בילדותי משופעת בצעצועים ומשחקים שהותירו אותי עד היום עם וזיכרונות ענוגים.  אהבה זו למשחקים הביאה אותי להכיר את משפחת קוסטר ולבקר בביתם. בבית מיוחד זה בשכונת תל ברוך פועל כבר למעלה מ-50 שנה "מפעל" אותו הקימו שני אנשים שיחד המציאו משחקים וצעצועים לילדי ישראל וילדים ברחבי העולם. ידעתי שהאוצר הבלום שגיליתי במקום חייב להיות מוצג בתערוכה מיוחדת שאתה יוכלו להזדהות ישראלים בכל גיל שהוא אשר גדלו על המשחקים האלה ואשר גם היום למרות העידן הדיגיטלי –הם מצויים בכל בית".

תגובות

להשאיר תגובה