אם אתם גרים בישראל ואתם חובבים רוק, סול, גרוב , אלקטרו טריפ, או במילים אחרות "מוסיקה טובה", בוודאי נתקלתם ב-6 השנים האחרונות בשם "פוטוטקסיס", אחת הלהקות הבולטות בסצינה המקומית הטומנת בחובה שלושה אלבומים (ואוטוטו יוצא הרביעי) וקהל נאמן המלווה אותה להופעותיה בכל רחבי הארץ.

ההרכב כולל שישה נגנים:  נטע מימון-צ'לו, יעל גבע- חצוצרה, ניר בלום- בס, אלכס רוטמן- תופים, איתי צוק- קלידים, יעל פלדינגר-שירה, כשכל אחד, כפאזל, משלים את השני וממלא אותו בעוד סאונד מיוחד, שונה ומקורי של הלהקה, מה שהפך לסימן ההיכר שלה.

לאחרונה יצא סינגל חדש ללהקה – Woman בו שיתפו פוטוטקסיס פעולה עם חמי רודנר – חיבור מוצלח שהוליד שיר מלודי, מסתורי ויפהפה שרק מעלה את הציפיות לשיתוף פעולה נוסף.

בימים אלה הלהקה משתפת פעולה עם אמן הוידאו קובי פלשמן, המשלב בין סאונד לויז'ואל ומפיק, יחד עם פוטוטקסיס, קליפים מרהיבים ליצירות המופת של הלהקה.

היום ( שלישי) , ה-5.1, תופיע פוטוטקסיס ב"ברבי" תל אביב במופע חדש ומושקע מאוד לקראת האלבום החדש, בו תארח גם את סאן טיילור – פתיחת דלתות ב-20:30 – אל תפספסו!.

בצל החזרות וממש לפני שהלהקה הולכת להפוך את הברבי, תפסתי את חברי הלהקה לראיון קצרצר לקראת המופע הערב.

פטוטוטקסיס, קודם כל ברכות לרגל המופע החדש. שנית כל, מה הקו המוסיקלי המנחה אתכם ?

"תודה רבה. מאחורי כל אלבום פועמת השראה חדשה. זה למעשה תהליך שהולך  ומתבהר יחד עם ההקלטות והעבודה על השירים עצמם. למעשה שירים רבים נכתבים תוך כדי הקלטות. מתוכם אנו בוחרים את אלה שהכי "הפעילו" וגירו אותנו יצירתית ואלו הם שבד"כ מתקבצים לכדי אלבום.  בתור הרכב אנחנו שואפים לקחת את המאזין למסע אחד ארוך, ולהכניסו אל מעין "עולם" אותו מסמל אותו אלבום, מבחינת סאונד , טקסט ואווירה."

ספרו קצת על הקליפ החדש – WOMAN וכיצד נוצר החיבור עם חמי רודנר?

"השיר Woman  הוא חלק מהאלבום האחרון שלנו   Marinadeשיצא בתחילת 2015.השיר עצמו מתאר את אהבה ששורדת את שחיקת הזמן ,האכזבות, העדר התשוקה והתמודדות עם אהבה במרוצת השנים.

החיבור היצירתי עם חמי רודנר קרה לאחר שאירחנו אותו בהופעה הקודמת שלנו בבארבי. שם כבר היה ברור שהחיבור הזה אינו חד פעמי אלא יניב עוד פירות עתידיים..

את הרעיון לקליפ שצולם בכנסיית בית ג'מאל הגה אמן הוידאו קובי פלשמן איתו אנו מרימים בימים אלה מיזם אמנותי חדש שיתפרס לאורך שנת 2016, והוא כולל את האלבום הרביעי והחדש לצד תכנים ויזואליים יוצאי דופן. גם נאחורי התכנים ההלו והחיבור בין הסאונד לויז'ואל והוידאו קייימת חשיבה גדולה שכולה חלק מאותו "עולם" שאנו מבקשים ליצור עבור הקהל."

מה צפוי לנו באלבום החדש?

"בתהליך העבודה על האלבום החדש, אנו מתנסים בעולמות חדשים סינמטיים, במשחקים קוליים וסדאונדים חדשים.  הקלטות האלבום החדש של  הפוטוטקסיס יתקיימו באווירה ייחודית בו כל חברי ההרכב יפרשו לשבוע מהחיים הכאותיים והעמוסים במרכז הארץ היישר למצפה רמון, שם נקליט את האלבום. זו למעשה פעם ראשונה שבו כל ששת חברי ההרכב יקחו חלק בשלב היצירתי של העיבודים. ההתרגשות בשיאה!"

ספרו על ההופעה בבארבי ב-5.1 מה צפוי לנו שם?

"לכובד המופע החדש בארבי בנינו פנסים מיוחדים שיעטרו את הבמה, ולמעשה נשיק חגיגית את הש"תפ הוזיואלי עם קובי פלשמן. כמובן שנבצע גם שירים חדשים מהאלבום שבדרך שטרם הופענו איתם ואף נארח את סאן טיילור על הבמה. לפני המופע יתקלט ויספק אווירה די ג'ייי אפי ברקוביץ'. המטרה שלנו בסופו של דבר היא שכל מי שיגיע לקחת חלק בערב הזה ירגיש את שינוי האווירה ואת הכניסה אל תוך אותו "העולם" שהפוטוטקסיס יוצרים, מהרגע שרגלו תדרך בתוך הבארבי עצמו."

ביקורות סינגלים:

אלון ניסנוב – "סתיו"

מילים: עינת הולנדר,  לחן: ליאור מיארה ואלירן אביטל

סינגל חדש לאלון ניסנוב, המגיש לקראת החורף ( על אף שהשיר קרוי "סתיו"), בלדה שוברת לב ( או אם תרצו – "דכאון"), שאני מודה, לא כל כך ריגשה אותי או גרמה לי להאמין לניסנוב כשהוא שר לאהובתו "תחזרי", אבל עם נתעלם לרגע מהקיטשיות –  ניסנוב מבצע מעולה, מדוייק ובעל גוון קול יפהפה והייתי רוצה לשמוע עוד ממנו.

https://www.youtube.com/watch?v=oqN7dPTgtXE

ירון שריון – "מה עובר עליי"

מילים ולחן: ירון שריון

ירון שריון משחרר סינגל פולק חדש מאלבום חדש עליו הוא עובד: הדבר הראשון שצורם בשיר הוא סגנון שירתו של שריון המפריע לשמוע את כל ההברות, הגיית המילים ולהבין מה הוא שר, מה שגורע בהנאה מהשיר. מלבד זאת, לחן קליט ומאוד מלודי, טקסט איכותי ויוצר כשרוני.

https://www.youtube.com/watch?v=X_YtlmnV_Vg

אפרת קולברג – "הכל ללב"

מילים ולחן: אוריאנה שפי

אפרת קולברג משחררת סינגל חדש מאלבומה החדש – יוצרת שתמיד כיף להאזין לה: שרה ברור, עם רגש, מגישה יפהפה באופן לירי את הטקסט לצד לחן בלוזי ומרגש, שלא מתיימר להגיש שיר בנאלי ושגרתי אלא דוגל בייחודיות ובנשמה אמיתית. תענוג.

http://www.linktone.co.il/linkton.php?lt_id=VkZaU1dtVkZNVVZhTTJSUFlXc3dPUT09K1Q=&br_id=

 

34 הערות

להשאיר תגובה