לפני שנסעתי לסן פטרסבורג שמעתי אין ספור תגובות כמו "העיר יפיפיה" אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה, כבר בנחיתה האמנות ניבטה מכל מקום, מדובר באמת באחת הערים היפות באירופה שמשופעת בארמונות מפוארים ומבנים עתיקים, נהר ענק שחוצה אותה לאורכה ולרוחבה, אוכל מצויין וחיסרון אחד ענק- מחסום שפה- ובמילים פשוטות- הורסים מאוד נאמנים למולדת ולשפה ולא ממש ששים ללמוד אנגלית- והתיירים? שילמדו רוסית.

הגענו לעיר ביום ראשון , העיר שוקקת חיים והמוני תיירים גודשים אותה, מסביב בליל של שפות וקריאות התפעלות  מהמבנים היפים ובצדק, היא באמת מרשימה. הכנו לנו רשימה של מקומות שאנחנו רוצים לבקר בהם ויצאנו לדרך.

 תחבורה

התחבורה בעיר מאוד נוחה, יש את המטרו האוטובוסים וכמובן המוניות- אנחנו בחרנו במוניות, אפליקציית יאנגו (yango) שגם עובדת בישראל עובדת פה נהדר, אפשר לשלם באשראי ואפשר במזומן. עוד יתרון שלה היא שבשורת יעד אתם יכולים לרשום את המיקום המבוקש בעברית (נאמר- ארמון הארמיטראז') וזה ימצא לכם את המקום  ויסמן אותו כיעד. המחירים קבועים ומגוחכים ונעים בין 12-24 שקל לנסיעה כשהנסיעה היקרה ביותר הייתה לנמל התעופה מהעיר ועלתה לנו 64 שקל.

אתרים תיירותיים

מבצר פטר ופול

אחד המבנים העתיקים בעיר והסמל שלה, מדובר במבצר ענק שמכיל כמה מבנים  וכל אחד מהם הוא בפני עצמו מבחינת הכרטיס לרכישה שנעים בין 550-750 רובל (33-45 שקל). אנחנו בחרנו לקנות את הכרטיסים רק לקתדרה ולקבר עצמו שנמצאים למעשה באותו מבנה , הקתדרה מרשימה מאוד , מלאה בעיטורי זהב וציורים מרהיבים ובפנים יש גם חנות מזכרות קטנה שבה תוכלו למצוא דברים במחירים מופקעים. במתחם החיצוני  תוכלו לבלות עם הילדים על מרבדי הדשא ובשטח העצום של המבצר פזורים שלל ארנבים מברזל וברונזה ואיתם תוכלו להצטלם.

https://www.spbmuseum.ru/themuseum/museum_complex/peterpaul_fortress/

כנסיית "הגואל שעל הדם"

ל"כנסיית הגואל שעל הדם" הגענו בסמוך לסגירה אבל אם חשבתם שתגיעו לראש הטור בארבע וחצי ותקבלו מענה זו טעות, הרוסים סוגרים את האשנבים ומה שנשאר זה להסתכל במחוץ על המבנה המרשים הזה. אי אפשר להתעלם מהכנסייה הזו ומהצריחים שלה שולטים מאוד בצבעים החדים, במהלך כל שעות היום יש במקום תיירים ולייד הכניסה יש דוכנים ארעיים שבהם מוכרים מזכרות שונות כולל מטריושקה עם עיטורים של ביבי שרון פרס ואהוד ברק.

http://cathedral.ru/

ארמון הארמיטאז'

אי אפשר אפילו להתחיל להסביר, מדובר במבנה ענק בכל קנה מידה, ובמילים אחרות בארמון ענק שמכיל שישה מבנים שונים והגדול שבהם הוא ארמון החורף, שמתפרש על דונמים ומכיל תערוכות מתחלפות מכל העולם ואיתם תערוכות קבועות של ההיסטוריה הרוסית. חובבי האומנות יכולים לבלות פה ימים שלמים , אנחנו היינו שם במשך שעה ויצאנו, בעיני התערוכה המעניינת ביתר הייתה התערוכה בקומת הכניסה של מייצגים המצרים שהכילו את קברי הפרעונים ומגילות היסטוריות שונות. בקומה השניה תוכלו לראות את חדרי הצאר עם כל העושר והפאר אבל בשלב מסויים זה די משעמם ובחרנו להמשיך הלאה. המחיר כניסה עומד על 700 רובל (42 שקל)

https://www.hermitagemuseum.org

שייט תעלות

קחו לכם שעה שלמה של מנוחה וצאו לשייט בתעלות מסביב לעיר כולל מדריך מסביר רק ברוסית, אבל מי צריך תרגום כשיש נוף מרהיב כל כך. עברנו בין כל המבנים החשובים של העיר הכנסיות, הארמונות, המבצר ונהנינו ממזג אויר מעולה.המחיר משתנה והוא בשיטת מצליח, יציעו לכם את אותו השייט ב900-700-500 רובל כל מה שצריך זה רק להתמקח דקה והמחיר יורד. ביציאה מהשיט תוכלו לקנות צלחת מעוטרת עם מגנט ותמונה שלכם במרכזה בעלות של 20 שקל. נחמד. לא יותר.  האיסוף לשיט הוא מרחוב נייסבקי- פשוט תעקבו אחרי האנשים שעומדים ומציעים את זה בכל תעלה.

קתדרת איסק הקדוש

הקתדרה הכי מרשימה בעיר, מדובר במבנה עתיק וגדול ויש אפשרות לעלות לגג הקתדרה ולראות משם את העיר במראה פנורמי מרהיב, למטה בקתדרה עצמה פסיפס של ישו על אחד החלונות בצבעים מרהיבים ומסביב עיטורי קיר יפיפיפיים. המבנה הזה נבנה במשך 40 שנים ונראה שכל פרט בו היה מדוייק בבניה שלו. הכרטיסים למבנה הם דרך קופות אוטומטיות שנמצאו מחוצה לו וכרטיס משולב עולה 750 רובל (45 שקל)

http://eng.cathedral.ru/

בית הכנסת הקוראלי הגדול

מדובר בבית הכנסת השני בגודלו בארופה (אחרי בית הכנסת בבודפשט). מדובר בבית כנסת מרשים בעיצובו עם מעל 100  מקומות ישיבה וקומה שניה לעזרת נשים, מסביב לבית הכנסת תמצאו מסעדה כשרה וגם חנות קטנה בה תוכלו למצוא גם במבה ושוקולדים של עלית וגם מזכרות כמו תליונים בצורת מזוזה ועוד. הכניסה לבית הכנסת היא ללא תשלום ועם זאת אם אתם לא חייבים אל תיסעו במיוחד.

פארקים

העיר משופעת בפארקים ענקיים מוצללים ובתוכם שלל פסלים מונומנטים ונהרות קטנים בינהם, ליד כל מבנה היסטורי תמצאו פארק ענק בו תוכלו לשבת להנות מהשלווה , ריח העצים ופכפוך המים וכמובן גם לעשות ספורט כמו ריצה הליכה  ועוד.זה פארק שנמצא ממש ליד המצודה.

Санкт-Петербург, 197046

קניות

רחוב נבסקי הוא המקביל הרוסי לאוקספורד הבריטי. מדובר ברחוב שמשתקע על קילומטרים ובו כל מותג שתרצו וכמובן מסעדות שונות שבטוח יקלעו לטעמכם, האוכל הרוסי הוא לא השולט פה, ולמעשה תוכלו למצוא פה אוכל מכל העולם כולל שווארמה פלאפל פיצות ועד אוכל ביתי בסגנון של בופה . עוד ברחוב חנויות של מזכרות בהן ימכרו לכם במבצע קבוע 2 מזכרות בתשלום ואת השלישי בחינם- החנויות הללו פזורות לאורך הרחוב וכדאי לזכור את זה כשאתם חושקים במטריושקה או צלחות מעוטרות שנמכרות בכל מקום במחירים מופקעים למדי.

סן פטרסבורג ענקית ומשופעת מרכזי קניות וקניונים, אנחנו בחרנו לבקר ב"גלרי"- קניון מותגים ענק בן 4 או חמש קומות שכולל באמת את כל המותגים. אין סיילים כמעט, ועם זאת המחירים לא יקרים בכלל ויש לא מעט מציאות. אם הגעתם לקניון הזה קחו אותו עם המון סבלנות וכוח, הוא ענק, לאורך ולרוחב וצריך לבלות בו שעות.

באופן אישי אני אוהב להיכנס לסופרים ברחבי העולם, למצוא דברים מיוחדים, לטעום את הטעם המקומי. בסן פטרסבורג  תמצאו עשרות סניפים של הרשת הגרמנית SPAR  בכל פינה כמעט, יש סניפים ענקיים ויש סניפי אקספרס – שם תוכלו למצוא עוגיות שוקולדים מעדנים ואפילו קוויאר והשאר במחירים מגוחכים. עצה שלי- אל תחכו לדיוטי פרי לקנות שוקולדים לבית ולעבודה- סופר תמצאו את אותם דברים ברבע מחיר.

מסעדות

סינית

חיפשתי המלצות על מסעדה סינית בעיר מכיון שאני באופן אישי חובב את המטבח, מצאתי המלצות חמות על מסעדה סינית ששמה macau. ההמלצות היו ממש טובות והחלטתי לנסות ובמילה אחת זו הייתה טעות. האוכל היה תפל, מלא בסוכר ברמה של בחילה ופשוט לא טעים. אני חובב של ברווז ובכל יעד שאני נמצא בו אני מנסה את המנה הפעם זו הייתה נפילה  עמוקה לתהום ומסוכ הדברים שאתה מעדיף לשכוח. לא מומלצת, לא טובה ולא טעימה. אגב, התפריט הוא רק ברוסית והם לא מבינים אנגלית.

https://es.airbnb.com/things-to-do/places/635214

רוסית

מסעדת "אדיוט" היא מסעדה יוקרתית במקצת עם אוכל מופלא, היא יושבת ליד בית הכנסת היהודי בתוך מבנה עתיק ומלא בחפצי אומנות. הם מגישים מנות מהמטבח הרוסי כמו ביף סטורגנוף בשמנת, דגים ופירות ים, עוגות שונות (ולאלו הנמנעים מגלוטן כמוני- סלט פירות טעים עם ריבה מעל או תפוח מקורמל) ועוד. המחירים גבוהים ביחס למסעדות האחרות ועם זאת זה עדיים לא ממש יקר ביחד לשקל.(מנה של סיף בורגניון עם אורז תעלה לכם באזור ה700 רובל- 42 שקל..) המלצרים חביבים ודוברי אנגלית מעולה והתפריט גם הוא באנגלית ורוסית כככה שקל להתמצא ולהבין.

https://idiot-spb.com/

עוד מסעדה רוסית היא מסעדת shtolle– מדובר במסעדה נפלאה שיושבת על רחוב נייבסקי, שבמבט ראשון נראית כמו מסעדת מזון מהיר אבל בעלעול מהיר בתפריט במתורגם לאנגלית תוכלו למצוא מנות  כמו סלט יווני, ביף סטורגנוף , כרובית מוקרמת בשמנת מנות של עוף ומנות של דגים. המחירים ממש זולים האוכל טעים והמלצרים דוברי אנגלית ומסבירי פנים. עוד במקום מבחר של מנות פאי מתוקים ומלוחים טריים שנמכרים במהירות. מול הפאי תפוחים ואוכמניות(שמלא באוכמניות אדמדמות) תמצאו פאי בשר פאי עוף וגם פאי צמחוני עם פטריות ותפוחי אדמה במחירים שווים וזולים.

https://www.stolle.ru/

יפנית- איטלקית

ליד המלון הייתה לנו מסעדה יפנית- איטלקית מדהימה עם סושי הכי טעים שאכלתי בחיים- שמה ВАСАБИ/РОЗАРИО. המנות מאוד מגוונות ויש  סושי עם עוף וקרם שמנת(אלוהי!!!) שמוגש חם, סושי סלמון מדהים וכאלו עם פירות ים וצמחוני כמובן. עוד במקום מגוון מנות מהמטבח האיטלקי כמו פיצות פסטות ומנות בשר. המלצרים דוברי אנגלית, התפריט מתורגם לאנגלית והאוכל פשוט מעולה וזול.(שלושה רולים של סושי מיוחד ב60 שקל). מומלצת מאוד.

http://wasabico.ru/#/

ארוחת בוקר

היה לנו במלון ארוחת בוקר אבל העדפנו לטעום במקומות אחרים – בהמלצה של המלון הגענו למסעדה  בשם 1913- מדובר למעשה במסעדה של מלון אחר עם ארוחת בוקר בסגנון בופה עשיר מאוד שכולל עוגות גבינה בסגנון רוסי שהייתה מעולה, ביצים מכל הסוגים ירקות גבינות וכמובן שתיה חמה וקרה. המחיר 500 רובל (30 שקל) לאדם.

http://www.restaurant-1913.spb.ru/

 

תגובות

להשאיר תגובה