איסטנבול פנים רבות לה, ועד שלא תגיעו אליה בפעם הראשונה לא תבינו את סוד הקסם של העיר הענקית הזו שמחולקת בין אסיה לארופה. יש בה המון שילוב של הישן מול החדש, מרכזי קניות ענקיים שמלאים בכל המותגים הכי נחשבים וממולם שווקי רחוב עמוסים בכל טוב, מסעדות שף וממולם דוכני אוכל רחוב מגוונים וזה עוד לפני שדיברנו על קינוחים טעימים.

הגעה

נחתתם באיסטנבול? נפלא, הגעתם לאחת הערים הכי פקוקות שתראו, מדובר בעיר עם יותר מ 20 מליון תושבים והיא תמיד תמיד עמוסה ברכבים ובתנועה שזורמת לאט. בנמל התעופה סביחה תמצאו מייד ביציאה מוניות שעולות באזור ב180 לירות או אוטובוס שייקח אתכם לכיכר טקסים ב18 לירות בלבד לאדם. אנחנו תמיד לוקחים נהג פרטי שלוקח אותנו לעיר במחיר של 150 לירות וזה המספר שלו. אפשר להתכתב איתו בוואטסטפ ,לשלוח לו את פרטי הטיסה והוא כבר יגיע. +90 545 434 17 27

קניות:

ככלל העיר מלאה בקניונים ואאוטלטים – הפעם היינו בקניון אסטוריה  הוא ממוקם בלב העיר והוא למקומיים בעיקר וככה המחירים גם. יש בו 6 קומות עם כל המותגים  שכולם מכירים במחירים מצחיקים.  הקניון עמוס במקומיים וקחו את זה בחשבון.

עוד קניון ענק ומלא מותגים הוא המרמרה פורם– הוא נמצא ממש סמוך לשוק בקירקוי שפועל בשבתות, בקניון מאות חנויות  קומת אוכל ענקית ובקומה התחתןנה סופר ענק של קארפור שם מומלץ לקנות גבינות, שוקולדים ותבלינים- המחירים ממש זולים.

הגראנד באזר והשוק המצרי – הם אולי השווקים הכי מוכרים אבל הם רחוקים מלהיות זולים ואני באופן אישי ממליץ רק להסתובב שם ולהנות מלראות את השפע, השווקים הללו מיועדים בעיקר לתיירים והסוחרים אשכרה מריחים אתכם ומעלים מחירים בהתאם.  בשוק המצרי תוכלו למצוא גבינות זיתים דגים פיצוחים ותבלינים, המחירים לרוב יהיו יקרים יותר מהרגיל ואם לא חייבים תקנו הכל בסופרים.

שוק שבת – בקירקוי -מדובר בשוק ענק שעובד רק בימי שבת, מליון דוכנים שכוללים בגדים נעלים תבלינים מפות שולחן שטיחים בדים וכל דבר שרק עולה בדעתכם. המחירים החל מ5 לירות (2.5 שקל) ועד ל100 לירות(56 שקל). השוק עמוס במיוחד אבל שווה ביקור.

שוק שישי בשכונת פאתיח הוא שוק מעולה, שבתוכו תמצאו זיופי מותגים באיכות מעולה, תבלינים , טקסטיל, מפות מגבות והלבשה תחתונה. הוא מקומי וזול וגם פה טווחי המחירים מצחיקים ותוכלו למצוא חיקוי לחליפה של אדידס שיעלה לכם 60 לירות(36 שקל) . ולפני שתרימו גבה הבגדים מחזיקים כביסה, נראים בדיוק כמו המקור וגם מרגישים ככה.

עוד המלצה שלי היא על חנות lcwaikiki מדובר ברשת חנויות אופנה שמציעים בגדים מהממים במחירים מצחיקים, תוכלו למצוא שם מעילים מעותבים, חולצות סוודרים והמון  בגדים שמחמיאים מאוד.טווחי המחירים ממש זווים וכדאי לנבור בחנויות.

כיכר טקסים ורחוב איסתכלל

אם אתם רוצים המלצות לאזור לינה, זה האזור שלכם. כיכר טקסים זו הכיכר המרכזית בעיר, היא עמוסה במלונות יוקרה ומנגד במלונות קטנים בין הסמטאות של רחוב איסתכלל שהוא הרחוב הממשיך את הכיכר.

בכיכר עצמה תמצאו דוכני רחוב ובימי הקיץ גם במה שעליה מופיעים אמנים מקומיים, וברחוב איסתכלל שהוא המקביל התורכי לרחוב אוקספורד הבריטי  תוכלו ללכת על פני 4 קילומטרים ולהנות מרחוב עמוס בחנויות עם מותגים מקומיים ובינלאומיים והמוני אנשים שמסתובבים ברחוב לאורך כל שעות היום עוד ברחוב להקות של צעירים ספונטיים ששרים ומסביבם עשרות מאזינים שמצלמים, חנויות נלאות בקינוחים מתוקים שיצאו מהתנור מסעדות בתי קפה מועדונים ועוד.הרחוב הכי שוקק חיים שנרדם ב4 לפנות בוקר ומתעורר מחדש כבר בשעה 07.00 עם עגלות הרוכלים שיוצאים למכור את הסימיט והערמונים וקצת אחרי את המוכרי צדפות הטריות שיצאו זה הרגע מנהר הבוספורס שחוצה את העיר.

אז איפה מטיילים?

ככלל איסטנבול היא עיר מאוד נוחה להתמצאות, והכל די קרוב אחד לשני, נהר הבוספורס הענק חוצה את העיר ועליו תוכלו לעשות שייט של שעה וחצי במחיר שערורייתי של 15 לירות  ולהנות מאויר נעים ונופים מדהימים.

הגעתם לנמל? יופי- תחצו את הכביש ותגיעו מייד לשוק המצרי, הוא מתחיל בדוכני גבינות, פירות יבשים תבלינים ודגים. השפע הוא עצום והריחות משכרים, מכל עבר תמצאו מוכרים שמציעים את מרכולתם , ובמחירים די זהים. אם אתם לא חייבים, אל תקנו שם, השוק עצמו מיועד לתיירים והמחירים בו בהתאם

במרחק של 10 דקות הליכה מהנמל תגיעו לארמון הטופקאפי, ארמון מדהים שהיה שייך לסולטן התורכי והוא ראוותני להחריד, במתחם עצמו כמה מבנים של תפילה, הארמון עצמו , כלי הזהב  הנוצצים  והגנים המטופחים, חובה לבקר במקום, ולו רק כדי לראות את העושר  שאפף את השלטון התורכי לפני מאות שנים. הכניסה למקום היא בתשלום והיא עולה כ60 לירות

ליד הארמון נמצא "איי סופיה"- מדובר במסגד לנשותיו של הסולטן, הביקור לא עולה כסף והוא גם לא חובה, תוכלו להיכנס לביקור קצר להתרשם מהמבנה עצמו ולצאת .

בהמשך הדרך תמצאו את המסגד הכחול– מדובר במבנה מרשים מאוד והוא נחשב למסגד הכי מפורסם בעיר, אבני השיש שמסביבו הן כחולות והן עולות הון, יש בו מעל 200 מנורות שמאירות אותו ובתוכו שלל עיטורים של פסוקי הקוראן הכניסה לנשים וגברים היא נפרדת ויש להגיע בלבוש צנוע וכן, יש לחלוץ את הנעליים ולעטות על הרגליים שקיות פלסטיק. הכניסה היא בחינם ואם אתם רוצים יש קופות לתרומה בחוץ.

תחצו את הכביש ותגיעו ל"ירבטאן" מנהרות תת קרקעיות שנמצאות בגובה של כמה מטרים מהאדמה, מדובר בבור מים תת קרקעי מרשים מאוד עם עמודים עתיקים ונטיפי מים הכניסה בתשלום והוא בהחלט שווה ביקור קצר.

ביציאה משם לכיון הרחוב הראשי תוכלו למצוא את הבזאר הגדול, השוק הענק שמכיל מעל 500 כניסות ויציאות מתוכו ואליו, בשוק הזה תמצאו למעשה את הכל, בגדים נעלים תיקים כלי בית אביזרים לסלולר וכל מה שרק תחשבו עליו.השוק עצמו מחולק לאגפים חיצוניים ופנימיים והוא די מסודר, המחירים הם די גבוהים ביחס לעיר עצמה, בעיקר משום שאת השוק פוקדים תיירים רבים שנהנים מהשפע שיש לעיר הזו להציע. השוק עצמו תמיד עמוס במבקרים ואם אתם מתעייפים מלהרים את השקיות, תמיד תוכלו למצוא אנשים שישמחו ללוות אתכם ולסחוב עבורכם את השקיות תמורת 50 לירות לשעה וגם זה ניתן למיקוח.

מגדל גלאטה

מגדל גלאטה נמצא ממש בירידה מרחוב איסתכלל לכיון הנהר, הוא למעשה מגדל גבוה שמשתרע על פני עשרות מטרים ובקומה העליונה תוכלו לראות מראה פנורמית של העיר, המבנה עצמו לא מתאים למי שקשה לו לעלות משום שמעלית מגיעה עד לקומה מסויימת ומשם העליה היא ברגל כמו גם הירידה לאולם קולנוע קטן שם מוצג סרטון על נפלאות העיר בתלת מימד. הכניסה בתשלום של 60 לירות.

פייר לוטי

מדובר בנקודת תצפית מרהיבה על העיר שאליה עולים עם רכבל, במקום עצמו בית קפה נחמד ומרפסת שמשקיפה על העיר לתמונות שלכם ושל הנוף. מחיר העליה והירידה ברכבל הוא 10 לירות וקונים את הכרטיסים במכונה שקיימת במקום.

אוכל

נוסראט

המסעדה של נוסראט הפכה לשם דבר עולמי, ולא בכדי, מדובר במסעדת שף מצויינת שלה לא פחות מארבעה סניפים בעיר, סוד הקסם של המקום הוא בזריית המלח על הבשר ברגע שהיא מוגשת לשולחן ומדובר בטקס שלם שכל חובב קולינריה מתעד. תמצאו שם סטייקים מעולים, צלעות שוחים בחמאה נתחי המבורגר מעולים וסלטים רעננים ומצויינים. בגזרת התוספות תמצאו תפוחי אדמה אפויים, תבשיל של פטריות ותרד בחמאה,פרח בצל עסיסי  וצ'יפס. המחירים נעים בין 70-400 לירות למנה ובניגוד למה שאתם חושבים אין צורך להזמין מקום, פשוט תגיעו.

השף המחייך

מסעדה שבעיני היא פחות מומלצת, מדובר במסעדה עמוסה במבקרים שהולכים שבי אחרי קטעי הוידאו של השף שניבט מכל עבר דרך המסכים. האוכל? ביתי ופשוט, המון מנות של בשר  עם ובלי חצילים, ירקות והשאר, מחירים די יקרים(עוף במלח יעלה לכם 190 לירות- ובואו לא מדובר בפסגת הקולינריה- זה רק עוף שהוטבע בהמון מלח ונכנס לתנור)  עוד בתפריט חומוס, פלאפל סלטים בצלוחיות קטנות והמון כבש שנעשה בתנור או על הגז. מצטלם יפה לאינסטוש בכעיקר בגלל הטקס שמלווה עם כל הגעת מנה אבל בזה זה די מסתיים

ארוחות בוקר-MADO

בעיני אחד המקומות הכי טובים בעיר, מדובר ברשת של בתי קפה – מסעדות שקיימות בכל נקודה בעיר, הם מגישים ארוחות בוקר מעולות לאורך כל שעות היום, ירקות טריים, גבינות מצויינות חלת דבש ושקשוקות בשלל וריאציות שונות. במקום תמצאו גם ויטרינות עמוסות ברחת לוקום מכל הצבעים הטעמים והמינים, שוקולדים שהם מייצרים במקום וגם גלידה בשלל טעמים.המחירים? לא זולים מדי וגם לא יקרים מדי והטעמים מופלאים.

אוכל רחוב

שווארמה- או בשמה התורכי דונר

בכל מטר ברחוב תמצאו גלגל שווארמה ענק שמסתובב על ציר, האחד יהיה הודו והשני בקר, המחירים מצחיקים והטעמים נפלאים, אל תבנו על חומוס צ'יפס סלט בתוספות, יותר בכייון של כמה פלחי עגבניה, קצת בצל וחסה. למרות מה שנהוג לחשוב את היוגורט קונים בנפרד והוא מוגש בבקבוקון פלסטיק ושמו איירן. המחירים מנה שווארמה ממוצעת תעלה לכם 12 לירות בפיתה ו25 בצלחת.

ערמונים

אחד הדברים הכי טעימים בעיר, בכל מטר במקביל לדונר, תמצאו עגלת רוכלים עם ערמונים חמים על האש, הם נמכרים בשקיות נייר ובמשקל של 100-150 ו-200 גרם והמחיר בין10-20 לירות.

בוראק

הבורקס הכי טוב באיסטנבול הוא כאן- קוראים למסעדה BULENT  וזו מסעדה שמגישה רק בורקס נלא בגבינה שנשפכת ממנו. הוא טעים בצורה מוגזמת ויש להם כמה סניפים בעיר. זה האתר שלהם- ההנאה מובטחת https://www.bulentborekcilik.com/

לחמא ג'ון

מאפה שמוכרב משני דברים מדהימים, לחם דק דק ופתיתי בשק בקר ברוטב שנאפים יחד בתנור ויוצרים סינרגיה מדהימה של טעמים. הלחמא ג'ון נמכר בגל מקום והוא מוצג כמנה ראשונה במסעדות למרות שהוא משביע מאוד. המחיר באזור ה-20 לירות.

סימיט

ובמילים אחרות בייגלה חם או סתם עבש.המאכל הלאומי של התורכים הוא הסימיט , בייגלה עגול מלא בשומשום, הוא נמכר בכל מקום בלירה (60 אגורות) ותוכלו לקבל אותו עם שוקולד נוטלה . יש גם את הגרסה המתוקה של הסימיט עם שוקולד. בשלושת המקרים זה רק בייגלה.

כנאפה

בכל מקום שמכבד את עצמו בעיר תמצאו צלחות מסתובבות ועליהן כנאפה טרי שנעשה באותו רגע לטובת הלקוח. בעיני הכנאפה הכי טעים בעיר הוא אצל kunefeleri istanbul – הוא מוגש עם ובלי קיימק והוא טעים למות. לרשת הזו המון סניפים בעיר ויש אחד גם בתוך הגראנד באזר. חובה לבקר

הגלידה המקומית היא הכי לא טעימה. אל תאכלו אותה, מדובר בגלידה שהיא יותר מסטיק מגלידה, אבל הם עושים מין משחק מהנה כזה שילדים אוהבים כשהם מגישים אותה וזה שווה את כמה לירות. בכל מקום תמצאו דוכני גלידה כאלה ומוכרים משופמים שצווחים בקולי קולות על נפלאות הטעמים. בפועל זה די הדבר הכי פחות טעים בעיר. 

תגובות

להשאיר תגובה