היהלום שבכתר: חווית צפון איטליה והאגמים

אם תשאלו אותי, הטיול האולטימטיבי לחו"ל הוא כזה שעושים בנגיעות קטנות, כמה ימים פה, כמה ימים במקום אחר, והבייתה. כשיצאתי לטיול מאורגן שיעדו צפון איטליה לא חשבתי שאהנה כל כך ואז גיליתי כמה שאני טועה.

נתחיל בהתחלה, מעולם לא ביקרתי בצפון איטליה, אני איש של נופים וערים, וביקרתי בלא מעט ערים ומדינות לאורך 40 שנותיי, אבל איטליה תמיד נראתה לי כמו משהו פחות אקזוטי ולכן היא לא ממש הייתה בלוח הטיסות שלי, אלא שאז הגיעה הצעה ספונטנית, להצטרף לטיול מאורגן של חברת פאנטסתי לאזור צפון איליה ושוויץ וחטפתי את ההזמנה בלי לחשוב יותר מדי.

כשקיבלתי את מסלול הטיול הבנתי שאני לא טועה, ההבטחה לאגמים מפלים עיירות קטנות ומקסימות והמון טבע ונוף גרמו לי לרצות להיות שם ועל הכל העיב הרעיון של טיול מאורגן- מה הרכב האנשים, כמה סבלנות תהיה לי ואיך יהיה המדריך- בכל זאת, מי שמכיר אותי יודע שאני מאלו שאוהבים להסתובב בקצב המהיר שלי, לטעום לצלם ולהמשיך, וכשיש קבוצה של אנשים איתך הכל בקצב אחר, מדוד יותר, שונה הרבה יותר, אבל היי, כבר הסכמתי ועכשיו רק צריך לראות מה עושים.

ורונה- גטו יהודי יוליה של שייקספיר והארנה

נחתנו ביום שישי, טיסת בוקר מוקדמת שהביאה אותנו ישירות לוורונה,העיר הצפונית, שם חיכה לנו המדריך אלי אמסלם, אחרי איסוף של המזוודות וכל 44 הנוסעים יצאנו לדרך, ורונה חייכה אלינו והמרפסת של יוליה מהסיפור המפורסם של שייקספיר מעולם לא נראתה צבעונית יותר, סיור קצר בעיר, כנסיות מרהיבות, מבנה הארנה המפורסם וסיור בגטו היהודי ואז למלון שממקום בפרברי העיר למנוחה קצרה לקראת שבעת הימים הבאים עלינו לטובה שיהיו עמוסים בנופים. הגענו לבית המלון ששוכן בפרברי העיר ורונה, מדובר במלון 4 כוכבים עם בריכה ענקית, חדר כושר וארוחת בוקר וערב שהיו מגוונים מאוד וקלעו לחיך של אחד מאורחי המלון, מסביבו סופרים שונים, חנויות ואפילו מסעדת סושי במרחק הליכה קצר.

טיפ: ורונה היא עיירה שמספיקה לחצי יום בהחלט והיא גם נקודה טובה להתחיל בה את הטיול משום שהיא ממוקמת במרכז והיציאה אליה וממנה נוחים מאוד.

מילאנו- אופנה, מפגש עם בלוגר מפורסם וכנסיה מרשימה

ביום השני כבר התחלנו את היום מוקדם ויצאנו לכיוון מילאנו, אחת מבירות האופנה העולמיות, שבה העושר ניכר בכל פינה, שם תמצאו את כל חנויות היוקרה האפשריות במחירים יקרים להחריד, אבל מצד שני,  להסתכל לא עולה כסף והעינים גמעו כל חלון ראווה אפשרי, ביציאה מהשדרה עברנו מול הקתדרה העתיקה  שבנויה בסגנון גותי מרשים, האכלנו יונים, טעמנו גלידה ואפילו השתתפנו במפגש מעריצים עם בלוגר איטלקי מפורסם כשהצטרפנו לצווחות של נערות בנות 12 בכל פעם שהוא הניף את היד ואז הצטלמנו- כי חובה.

טיפ: המסעדות שנמצאות במרכז העיר במילאנו עמוסות מבקרים והמחירים בהתאם, תצאו קצת מהמרכז, תסתובבו בין הסמטאות בעיר ותמצאו המון מסעדות קטנות, עם אותן תפריטים ובמחירים הרבה יותר הגיוניים.

אגמים- גאדרה, טאנו נוף הררי אלפיני והרבה ירוק.

את היום השלישי התחלנו בעליה . לא לאוטובוס- להרים, שם בנקודת התצפית מחכה לנו אגם מרשים בצבע טורקיז בוהק- ברוכים הבאים לאגם טאנו. גרם מדרגות קטן מוביל אליו וכשמגיעים אליו מתגלה פיסת גן עדן קסומה. המים צלולים מסביב הרים מרשימים ולגדותיו שקט מרשים ושלווה אלוהית, אחרי כחצי שעה של רביצה במים המשכנו קדימה – היעד: אגם גארדה הענק שחולש על שטח של 370 קילומטרים והוא הגדול ביותר במדינה.  נסיעה קצרה מאגם טאנו ואנחנו כבר בריוה דל גארדה- ובמילים אחרות באגם גארדה, בינות למזרקות מים, חנויות שונות ומסעדות מתגלה לו האגם במלוא יופיו, מים צלולים, מרחב אינסופי סירות קטנות להשכרה והמוני תיירים שצובאים על כל פינת ישיבה לגדותיו. גן עדן זה כאן אם לשפוט על פי התיאור המקראי  וגם על פי מראה עיניים.

טיפ: בעיר  ריוה דל גארדה ישנם המון חנויות של תיקים שנראים מעור, במחירים מופקעים למדי, תבדקו לפני את טיב המוצר ואל תקפצו על כל מוכר שמציע לכם תיק ב30 יורו.יש סיכוי שהוא יתפרק עוד לפני שהגעתם לאוטובוס.

ונציה- גונדולות, מסיכות, ופיצה בלי גלוטן

בלי ששמנו לב הגענו ליום הרביעי בטיול, והיום נוסעים לוונציה, על העיר שמעתי המון והציפיות היו בשמיים, המון מים, תעלות שמובילות ממקום אחד למשנהו ומסיכות ונציאניות כמובן. הגענו לעיר אחרי נסיעה של כשעתיים ונכנסנו אליה בסירה שהובילה אותנו לכיכר רומא- ובמילים אחרות למרכז העיר משם כבר רואים את הצבעוניות של העיר, הגונדולות והדוכנים שימכרו לכם מסכות ונציאניות במחיר מצחיק.

אחרי סיור מודרך וקצר עולים על סירה שוב, הפעם לצד ההומה יותר של העיר ולכיכר סן מרקו שם סיירנו באזור היהודי שכולל חנויות לתשמישי קדושה, בתי קפה ומאפים. בזמן הפנוי שהיה טיילנו בכיכר סן מרקו, בינות הכנסיות המרשימות שבו, תצפתנו על הגונדלות המרשימות ואפילו נכנסו לחנות בה ראינו איך מכינים את המסיכות הונציאניות המקוריות בחנות שבעליה הם הדור הרביעי לבוני מסיכות.

טיפ : ברחוב הראשי שמוביל מכיכר רומא לעיר יש מסעדה בה תמצאו פיצה ופסטה ללא גלוטן. נדיר מאוד בעיר, ובכלל באיטליה אבל קיים. עוד טיפ את המזכרות כדאי לקנות באזור כיכר רומא, האזור פחות הומה והמחירים הרבה יותר זולים. לדוגמא- שתי מסכות גדולות ב15 יורו.

הדולומיטים- אויר הרים צלול, נופים מרהיבים ולינדה אחת

הדולומיטים. מה לא נאמר עליהם? מדובר בשרשרת הרים עם נוף עוצר נשימה שהם חלק מרכס האלפים, בחורף הם מושלגים בקיץ הם מוריקים ובינהם נחלים קטנים, פלגי מים זורמים ואויר צלול. עצרנו באורטיז, עיירה קטנה למרגלות הדולומיטים, שם עלינו על רכבל שמשתרע על פני קילומטרים שנשא אותנו למעלה, לנקודת תצפית מרהיבה עם נוף עוצר נשימה שנראה כאילו מדובר בגלויה ואתה צובט את עצמך כדי להיווכח שזה אמיתי. שם למעלה תמצאו מסעדה – אחת- עם שירות איטי ועם מלצריות שלבושות בבגדים מסורתיים משל היו היידי בת ההרים. לשלנו קראו לינדה, ואחרי ששרנו לה השיר של חיים משה, ואפילו הבטחנו ללמד אותה אותו, הצטלמנו איתה למזכרת  וגם עם הנופים. שיהיה מה להראות לנכדים.

טיפ: בעיירה אורטיז לא כדאי לקנות שום דבר, מדובר בעיירת יפיפיה ועם זאת תיירותית מאוד, בה הכל במחיר מופקע. אם בכל זאת חשקתם במים או חטיף, כנסו לסניף הסופרמרקט המקומי של SPAR שם תוכלו למצוא הכל במחירים זולים.

אגם קומו , העיירה בלאג'יו ולוגאנו בשוויץ-

את היום התחלנו בנסיעה לעבר אגם קומו,האגם השלישי בגודלו במדינה, מדובר באדם עמוק במיוחד אבל תסמכו עלי שגם אליו נכנסתי – בכל זאת- צריך לבדוק את המים.

אחרי סיור קצר בעיירה הציורית, המשכנו לבלאגי'ו- עיירה קסומה שנמצאת במרחק הפלגה קצר. מדובר בעיירה שהיא פנינה של ממש, מסביב סמטאות קטנות שמובילות לשלל חנויות , מסעדות בתי קפה גלידריות והמון מים שמקיפים את העיר. רכבת קטנה מובילה את התיירים במעלה הסמטאות ושם למעלה תצפו לנוף עוצר נשימה על האגם ועל ההרים שמסביבו.

אחרי סיור וסיבוב בעיר המשכנו לעבר הגבול עם שוויץ, כשבעוד זמן קצר נגיע ללוגאנו, עיירה יפיפיה עם אגם ענק שבה, כנסיות ומדרחוב שוקק ויוקרתי- בכל זאת שוויץ- אחת המדינות העשירות בארופה שמציעה נופים אלפינים אגמים והמון שלווה. במדרחוב חנויות שונות , מסעדות של מזון מהיר במחיר מופקע ומזרקה אחת מרשימה שהותירה חותם.

טיפ: לא כל הגלידריות בבלאג'יו מקבלות כרטיסי אשראי וכדי להימנע מעמידה בתור לחינם כדאי לוודא לפני שאין בעיה עם זה. אני עמדתי בתור, בציפיה דרוכה ואז גיליתי שלא. בהחלט לא נעים.

יום אחרון- בורגטו סול מינצ'ו- סירמיונה. נופים, טירות אגמים וגלידות בשלל טעמים

אחרי שהעמסנו את המזודות, נפרדנו לשלום מעובדי בית המלון יצאנו לעבר בורגטו סול מינצ'ו, עיירה קטנה במרחק של 45 דקות נסיעה ובתוכה אגם ענק, מפלים מקסימים, בתי קפה וחנויות מזכרות וטירה קסומה שאליה מגיעים כשעולים כ-100 מדרגות. משם הנוף מרהיב ועוצר נשימה והתצפית מרשימה במיוחד.

אחרי שהצטלמנו ראינו ואפילו נכנסו לאגם  המשכנו לעבר סירמיונה, שנמצאת במרחק של 45 דקות נסיעה. סירמיונה שוכנת על אגם גארדה בצידו הדרומי. התחלנו את הסיור בעיר בשיט על האגם שלקח אותנו לצד השני של העיר, בינות למים הצלולים ברבורים ואווזים, תמצאו גלידריות שמשתרעות על מאות מטרים ובתוכן כל טעמי הגלידה האפשריים. עוד בעיר דוכני פירות טריים חתוכים ומבצר קטן שניתן להיכנס אליו ולעלות עד לגג במחיר של 8 יורו לאדם.

טיפ: לשומרי המסורת יש בעיירה מסעדה ומלון כשרים והיא עמוסה בגלידריות  שמציעות כל טעם שאי פעם חשבתם עליו. המחיר לכדור ממוצע 1.20 יורו.

ואחרי כל זה הנה המסקנות

החבילות של פאנטסתי זולות ביחס לאחרים והם מציעים מלונות בדירוג 4 כוכבים יוקרתיים על בסיס חצי פנסיון, מדריכים מקצועיים ומסלולים עוצרי נשימה המותאמים לכל אחד. גם למי שפחות מתחבר לטיול מאורגן כמוני.