בשנים האחרונות טרנד מחירי הלואו קוסט החל לצבור תאוצה, ראינו את זה בבתי הקפה, בחדרי הכושר ועכשיו גם חובביהאלכוהול יכולים ליהנות ממחירים נוחים יותר. לפני כשלושה חודשים נפתחה חנות אינטרנטית בשם 'PANECO' המציעה מגוון משקאות אלכוהוליים במחירים נמוכים יותר מבחנויות וברשתות. שלושת בעלי החברה (FALIC GROUP) ממשפחת FALICהם הבעלים של כ-180 חנויות דיוטי פרי בצפון אמריקה, בשדות תעופה, במעברי גבול וכו'.

מנכ"ל החברה אורי צרור (41), נשוי פלוס שלושה מספר שהמטרה של החברה היא להציע לצרכנים אלכוהול במחירים יותר אטרקטיביים. "כבר היום רוב המחירים שלנו יותר זולים מהדיוטי פרי", הוא אומר.

למה בחרתם לפתוח את החנות דרך האינטרנט?

"אני חושב שיש בישראל הרבה חנויות אלכוהול, התחרות בתחום הזה היא יחסית גדולה, אך בתחום האינטרנט לא מצאנו מתחרה בולט בארץ. מבחינת בעלי החברה זאת חלק מאסטרטגיה עולמית, ישנה כוונה לפתוח את העסק במדינות נוספות כיוון שאנשים עוברים לקנות יותר דרך האינטרנט".

מה היתרון של חנות אינטרנטית?

"אנחנו חושבים שבאינטרנט אנחנו יכולים להציע מחיר יותר אטרקטיבי כי ההוצאות נמוכות יותר, אם זה נדל"ן, כמו כן לא צריך יותר מידי עובדים, אין צורך במדפים כמו שיש בחנויות וישנה האפשרות להחזיק מבחר מאוד גדול של מוצרים. מעבר לכך אני חושב שחווית הקניה באינטרנט היא מהנה יותר מאשר לקנות בחנות, למשל אם לקוח רוצה ללמוד על ויסקי ולראות איפה הואמיוצר הוא יכול לקרוא על זה באתר".

העובדה שאתם מוכרים את האלכוהול במחירים יותר נמוכים מהמתחרים קשורה לכך שההוצאות שלכם פחותות בזכות המכירה דרך הרשת?

"האמת שאנחנו פשוט מרוויחים פחות מאשר אנשים אחרים, אנחנו קונים את המוצר ובוחרים כמה להרוויח עליו ועדיין אנחנומרוויחים על כל מוצר ומוצר, כמובן שאנחנו לא מוכרים מוצרים בהפסד. הביקוש גדול משמעותית ממה שחשבנו שיהיה, הרבה פריטים מהמלאי אזלו. הבאנו מלאי שחשבנו שיספיק לחצי שנה והוא נגמר אחרי חודשיים.

 a643c1f9-9e77-4a8d-94f6-51b41cc49c9f

מה אתה חושב על כך שחנויות שמוכרות אלכוהול מזויף?

"לדעתי זה חמור מאוד ומסכן את בריאות הציבור וכמובן שרשויות המדינה צריכות לעשות את מה שצריך על מנת למנוע את זה. אצלנו כל המוצרים מקבלים תו תקן, כל מוצר שאני מייבא לארץ עובר בדיקה של מכון עדכני ומעבר לכך אנחנו רוכשים את האלכוהול מספקים מאוד גדולים כי זה מה שהחברה עושה בחו"ל".

מה אתה חושב על החוק שאוסר למכור אלכוהול לבני נוער?

"שירחיבו ויעקפו אותו ככל הניתן, אני חושב שלא עושים את זה מספיק, יש לא מעט בני נוער ששותים בכל מיני פארקים וכו'. אצלנו הקניה היא לא אימפולסיבית, זאת אומרת הקניה מתבצעת דרך הזמנה שלא מגיעה מיד אלא ביום שלמחרת. אנחנו בודקים ת.ז ממי שמקבל את המשלוח, אני לא יודע אם זה עוזר אבל זה לפחות לא מזיק בעניין הזה של בני הנוער".

אז בעצם למה בחרתם לפתוח חנות אינטרנטית שמוכרת אלכוהול?

"בגלל שתי סיבות, קודם כל זאת ההתמחות של חברת האם שלנו, הם עובדים עם חנויות דיוטי פרי ובין חמישית לשליש של מכירות בחנויות דיוטי פרי זה אלכוהול. הבעלים של החברה הם קניינים מאוד גדולים בעולם אז יש לנו כוח קניה מאוד גדול שמאפשר לנו לתת ללקוחות שלנו מחירים זולים יותר ברמת הקניה. הסיבה השנייה לכך היא שראינו שהאלכוהול בארץ הוא יחסית יקר לעומת מה שהוא יכול להיות. אני לא לגמרי בטוח למה או שהיבואנים מרוויחים הרבה או שהחנויות מרוויחות הרבה. אנחנו בדקנו את מחירי הקניה שאנחנו יכולים לקנות את המוצרים לעומת המחיר שהם נמכרים וראינו שאנחנו יכולים למכור יותר בזול ועדיין להרוויח".

ליאון פאליק, בעלי PANECO מוסיף: "בתקופה בה כולם מדברים בארץ על יוקר המחיה, רציתי להבהיר שגם בתחום האלכוהול ניתן להרוויח מבלי להיות חמדן. הצרכנים הישראלים נהנים אצלנו מרכישת מוצרים אלכוהולים אורגינילים ואיכותיים במחירים האטרקטיבים בישראל, בנוסף המוצר מגיע עד הבית עם שליח ללא תשלום נוסף".

קישור לאתר https://www.paneco.co.il/

96397522-709c-4ce9-8b45-a5da166bbb1f

1 תגובה

להשאיר תגובה