במסיבת עיתונאים מיוחדת שערכה חברת יוניליוור הופצה הבשורה, מהלך רחב היקף של הורדת כמות הסוכר בדגני הבוקר יצא לדרך  ובקרוב יושלם. מה זה אומר ואיך בעצם זה ישנה לחיך של כולכם. כל הפרטים

זה לא סוד שרוב מוצרי היסוד בישראל עשירים בסוכר, מספיק לבקר פעם אחת במדינה שמעבר לים כדי להבין שכמות הסוכר שדוחפים לכל מוצר המיוצר בארץ הוא עצום. מצד שני היצרנים תמיד יטענו ובצדק שמדובר במהלך שמתאים לחיך הישראלי ולדרישה הרווחת. בריא? לא ממש. נחוץ? אין ממש ברירה אחרת מה.

ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל, כינסה השבוע מסיבת עיתונאים בת"א, בה הכריזה על מהלך מהפכני בעולם דגני הבוקר. תלמה, מובילת שוק הדגנים בישראל, מתחייבת כי עד סוף 2017 תשלים מהלך במסגרתו כל דגני הבוקר (למעט כריות) יכילו בין אפס לכפית וחצי סוכר למנה (30 גרם) בלבד. 80% מהמוצרים שלנו עומדים כבר כיום בסטנדרט זה. דגני בוקר שלא יעמדו בסטנדרט הזה ירדו מהמגוון ולא ייוצרו יותר.

לראשונה בעולם, כמות הסוכר תסומן בחזית כל אריזות דגני הבוקר באמצעות אייקונים של כפיות סוכר, שיאפשרו לצרכנים לעשות את הבחירה המתאימה ביותר עבורם ועבור בני משפחתם. הסימון יתייחס לסך הסוכרים במנה ולא רק לסוכר המוסף. בחזית אריזות דגני הבוקר יסומנו גם רכיבים חיוניים כגון סיבים תזונתיים ודגנים מלאים.

כחלק מהאחריות והמחויבות ובמסגרת אסטרטגיית הקיימות של יוניליוור, הפועלת לשיפור הבריאות ואיכות החיים של האוכלוסייה, כבר משנת 2010 החלה תלמה להפחית בהדרגתיות את כמות הסוכר בדגני הבוקר. לדוגמא, עד כה הופחתו 25% סוכר מדגני הבוקר לילדים ועד סוף 2017 יופחתו כ-12% סוכר נוספים.

בהמשך המהלך, תשיק תלמה כריות מופחת סוכר- שיכיל עד כפית וחצי סוכר למנה, ויהווה אלטרנטיבה לצרכנים המבקשים לצרוך פחות סוכר. כריות מופחת סוכר לא יחליף את המוצר כריות, וזאת מאחר ומחקרים שערכה תלמה, הראו כי מרבית הצריכה של כריות הינה כחטיף, והצרכנים מבקשים באופן חד משמעי שלא לשנות את טעם כריות האהוב.

תגובות

להשאיר תגובה