לכל אחד מאיתנו יש את הרגלי השגרה שלו. חלקנו אנשים של שיגרה, חלקנו מכורים אליה ויש לא מעטים שמתנערים מכל מהלך שיגרתי ממוצע. המשותף לכולנו הוא הרצון האמיתי לאמץ כמה שיותר הרגלים טובים אל תוך השגרה שלנו, כאלה שהופכים את החיים שלנו למהנים יותר וחיוניים הרבה יותר. חלק מההרגלי החיים שלנו, הם בעצם טעויות שפוגעות בבריאות שלנו ותאמינו או לא, הם אפילו גורמים להשמנה ומשבשים את תהליך הירידה במשקל, למרות שחלקם בכלל לא קשורים לאוכל!

קבלו את ההרגלים הנפוצים שמשבשים את חילוף החומרים וגורמים להשמנה
:

סטרס: חשוב להבין מהו סטרס כדי לרדת לשורש הבעיה. סטרס הוא דלקת, כלומר, מצב בו הגוף לא פועל במיטבו, בדיוק כמו שקורה לגוף בתקופת חולשה או חולי. סטרס מחליש את מערכת החיסון, הוא פוגע במערכת העיכול וזה, משפיע ומפריע באופן מיידי על תהליך חילוף החומרים, משבש תהליך הרזיה ומעודד השמנה.

קפה:
בוא נעשה סדר, המשקה היחידי שתורם לתפקוד יעיל של הגוף שלנו הוא מים. בניגוד למים, קפה (ומשקאות נוספים המכילים קפאין, סוכר או ממתיקים מלאכותיים), פוגע במטבוליזם כאשר צורכים אותו בכמות רבה ומעדיפים אותו על פני מזון אמיתי. בנוסף, חשוב לדעת שקפה מושך מן הגוף נוזלים ולכן על כל כוס קפה חשוב לשתות שתי כוסות מים, אחרת תהליך חילוף החומרים נפגע. אז מה כדאי לשתות במקום עוד כוס קפה? מים והרבה מים, לצד חליטות צמחים טבעיות.

נשנושים:
בניגוד למה שאתם חושבים, אגוזים לסוגיהם מסייעים בירידה במשקל על אף היותם שמונים! אז אם אתם מפחדים מחופן שקדים ומעדיפים חטיפים תעשייתיים עתירי נתרן, סוכר, שומן רווי וחומרים משמרים, אתם משבשים את תהליך הירידה במשקל במקום להאיץ בו. הוסיפו לתפריט היומי שומנים איכותיים כמו אגוזים, המסייעים בשריפת שומנים.

מעט חלבון:
חלבון מתעכל בגוף באיטיות רבה יותר ביחס לפחמימה. חלבון מסייע בהגדלת מסת שריר וצריכתו משפרת את קצב חילוף החומרים. אם אתם צורכים מעט מדי חלבון אתם מזיקים לקצב חילוף החומרים התקין של הגוף שלכם.

כלי פלסטיק רעילים:
כלי הפלסטיק התמימים שנמצאים בכל מטבח ביתי מכילים על פי רוב כימיקלים רעילים שדולפים מהכלים אל המזון ומשם הם מגיעים הישר אל מערכת העיכול ומשבשים את תהליך חילוף החומרים ואף פוגעים באיזון ההורמונים.

שינה:
פשוט מאוד, חוסר בשעות שינה פוגע בקצב חילוף החומרים!

הכותבת הינה עיתונאית, בלוגרית ומאמנת לאורח חיים בריא. לבלוג של נייצ'ר טלי  naturetali.com

תגובות

להשאיר תגובה