הקיץ בשיאו ואיתו עולה חשיבות לשימוש בקרם ההגנה, במיוחד בזמן שהייה ממושכת תחת השמש. כיצד בוחרים בתכשיר שיספק לנו הגנה ראויה מפני קרינת השמש? ממה כדאי להיזהר? ואיך מבחינים בין מסנן קרינה איכותי וטוב לבין כזה שממש לא כדאי למרוח על הגוף?


לאחר שוטטות לאורכה ולרוחבה של הרשת, קריאת מחקרים, צפייה בסרטוני יו טיוב וביקור בבלוגים המובילים בתחום הבריאות בעולם, מצאתי לא מעט עובדות מעניינות אודות מסנני קרינה, שכדאי מאוד להכיר. החשובות מביניהן מובאות לפניכם:

כימיקלי מול מינרלי: מסנן קרינה יכול להגן על העור מפני נזקי השמש באמצעות מסנן קרינה מינרלי או באמצעות מסנן קרינה כימיקלי. המינרלי נרקח מרכיבים חיוניים כמו תחמוצת אבץ או טיטניום דו חמצני, שמונעים את חדירת קרני השמש המזיקות לעור. אותם מינרלים לא נספגים בעור, לא משבשים את ההורמונים בגוף, הם אינם אלרגנים ונמצאו כיעילים יותר לחסימת קרני UVA מאשר אלו שאינם מינרלים. מצד שני, במסנן קרינה מבוסס כימיקלים, מעורבים רכיבים מזיקים עד כדי רעילים שחודרים לתוך העור ומגיעים עד לרקמות התאים. התגובות הצפויות יכולות לבוא לידי ביטוי ברגישות בעור, תגובות אלרגיות וגירוי בעור או שחרור רדיקלים חופשיים באור השמש, שיבושים הורמונאליים, פגיעה במערכת האנדוקרינית, הפרעות לתהליכי בלוטת התריס ועוד.

רשימת הכימיקלים הנפוצים ביותר במסנני הקרינה, מהם מומלץ להימנע: Para amino benzoic acid ,Octyl salicyclate, Oxybenzone, Cinoxate, Dioxybenzone, Phenylbenzimidazol, Homosalate, Menthyl anthranilate, Octocrylene, Methoxycinnamate, Parabens

חלק גדול ממסנני הקרינה חוסמים לחלוטין את היכולת של הגוף לייצר ויטמין D: חשוב להבין, אחוז גדול מהאוכלוסייה סובל מחסר של ויטמין D (הקרוי גם ויטמין השמש), המעלה את הסיכון לסרטן ומחלות לב. בנוסף, ויטמין D מחזק את מערכת החיסונית ומשפר מצב רוח.

אז איך בוחרים בקרם הגנה איכותי? היכן ניתן להשיג קרם הגנה המבוסס על רכיבים מינרלים? שלומית רוזן, בעלת חברת הקוסמטיקה הטבעית ANANDA BIO COSMETIC, החברה היחידה בעלת תו התקן BDIH, תו התקן האירופאי הגבוה ביותר למוצרי טיפוח טבעיים ואורגניים, ומומחית למוצרי טיפוח טבעיים, מסבירה.

"חשוב מאוד לקרוא את רשימת המרכיבים על האריזה, בדיוק כמו ההקפדה על קריאת תוויות המזון ומוצרי הקוסמטיקה. אם מזהים כימיקלים ברשימת הרכיבים עדיף להימנע ולהעדיף מוצר המבוסס על רכיבים מינרלים. זה נכון לגבי סבונים, שמפו, קרם נגד קמטים, פילינג, מסנני קרינה וכל מוצר טיפוח אחר. מעל לכל זה, חשוב מאוד להקפיד על רכישת מוצרים בעלי תו תקן אירופאי (אין תו תקן ישראלי למוצרי טיפוח), מפני שזה מבטיח את נוכחות אי נוכחות הרכיבים המזיקים שאינם אמורים להיות במוצר".

29.9

איך את ממליצה להגן על הגוף מפני השמש? "לחבוש כובע, ללבוש חולצה ולהרכיב משקפי שמש ולמרוח קרם הגנה איכותי, טבעי ואורגני. כזה שנרקח מרכיבים שנבחרו בקפידה, כמו זה שאני מייצרת מזה שנים ב"אננדה"."

מהי פילוסופיית מוצרי הטיפוח שלך? "אני מאמינה בטיפוח ושימור העור תוך הישענות על רזי פילוסופיית תורת הרפואה ההודית העתיקה, האיורוודית, שדוגלת באיזון, גידול צמחי מרפא בשיטה המסורתית הטבעית והתייחסות למכלול תוך שימוש בשפע שנתן לנו הטבע. אני עושה את זה לצד מחקרים ופיתוחים חדשים ועובדת כל הזמן פורמולות חדשות להגנה על העור הניזוק מפגמי הזמן והאקלים."

במה שונה הפילוסופיה שלך מזו העומדת מאחורי מוצרי טיפוח קונבנציונאליים?  "הקוסמטיקה הקונבנציונאלית מכילה רעלנים ובושם. למשל, הבושם בחשיפה לשמש גורם לפיגמנטציה והרעלנים גורמים להזדקנות העור לטווח הארוך ועשויים לפגוע בבריאותנו עקב ספיגתם בעור והחדירה שלהם אל מחזור הדם."

מה מייחד את קרם ההגנה של אננדה? "מדובר בקרם הגנה טבעי לעור הפנים ולגוף, במרקם עדין שנספג במהירות, והוא מתאים גם לילדים מגיל 3 חודשים. מקדם ההגנה מבוסס על פיתוח אמריקאי חדשני שמצא כי נגזרות של אבץ אוקסיד הן בעלות יכולת חסימה מרבית מקרני UV.
בזכות מיצוי פעיל, טהור של אגוז גרנובל, רכיבי הזנה וצמחי מרפא המשולבים בצורה אופטימאלית בפורמולה, התכשיר מתאים גם כקרם לחות קליל יום יומי לצעירות. הקרם אינו מכיל פרבנים וכימיקלים. הקרם מתאים לשימוש יום יומי בכל עונות השנה."

את מוצרי הקוסמטיקה הטבעית והאורגנית של שלומית רוזן, בעלת תו התקן הגרמני המחמיר, ניתן להשיג בחנויות הטבע, בתי מרקחת או ישירת באתר החברה: http://ananda-cosmetic.co.il/

 

תגובות

להשאיר תגובה