חג הפורים של הסופגניות

המאכל המסורתי של חנוכה הוא כבר מזמן לא רק בצק ספוג בשמן עם ריבת תות בבטן ואבקת סוכר על הראש. לקראת חנוכה אספנו כמה קונדיטוריות יצירתיות שמתמחות בסופגניות מחופשות, לצד אלה המסורתיות שאי אפשר בלעדיהן

במתיקות הזו

קונדיטוריית מתוקה וקייטרינג מגשי האירוח מתוקה רומסרוויס ממשיכה להפתיע ומשיקה גם השנה סופגניות בטעמים ובשילובים יצירתיים ומקוריים לצד הטעמים המנצחים והמוכרים של הקונדיטוריה. ב-11 שקלים ליחידה תמצאו שם סופגניית פסק זמן עם קרם פסק זמן בציפוי פסק זמן וקוביות פסק זמן וגם סופגניית מקופלת לבנה במילוי גאנש לבן, ציפוי שוקולד לבן ומקופלת לבנה. ב-12 שקלים ליחידה תוכלו להתענג על סופגניית צ'אנקי – השילוב "הקדוש" של בננה, אגוזים ושוקולד בסופגנייה שמכילה קרם בננות עם ציפוי שוקולד שעליו שבבי אגוזים, טוויל שוקולד וסוכריית ג'לי בננה. סופגנייה נוספת במחיר הזה היא סופגניית בראוני שוקולד שלה בסיס של סופגנייה רכה עם גאנש שוקולד עשיר וקוביות בראוני מתוקה בזיגוג שוקולדי.

בהשראת עוגות קלאסיות

ביסקוטי מציעה קולקציית סופגניות בהשראת עוגות אהובות וקלאסיות. תמצאו שם סופגניית טירמיסו במילוי קרם מסקרפונה ובניחוח קפה וזיגוג אספרסו עם טוויל שוקולד לבן ופולי קפה; סופגניית היער השחור במילוי קרם דובדבני אמרנה, זיגוג שוקולד מריר ודובדבני אמרנה; סופגניית רד וולווט במילוי קרם וניל, זיגוג וניל ועוגת פטל עשירה; סופגניית קונקורד במילוי גנאש שוקולד בלגי, ציפוי שוקולד מריר ושברי מרנג קונקורד; סופגניית פריז ברסט במילוי קרם פררו רושה ובציפוי נוגט וקראמבל אגוזי לוז. המחיר: עשרה שקלים ליחידה. לצד הסופגניות המיוחדות יימכרו בביסקוטי סופגנייה במילוי ריבת תות במחיר של חמישה שקלים וסופגנייה במילוי ריבת חלב, קרם פטיסייר ושוקולד בשישה שקלים.

דוגמניות הבית

השנה מציעים ב-Tatti קולקציית סופגניות חדשה בניצוחם של השף קונדיטורים יוני פנחסוב ועפרי גרינהוט שבה שישה טעמים מיוחדים. תמצאו שם סופגניית סינבון במילוי פטיסייר קינמון וציפוי גבינת שמנת, סופגניית קפה אגוזים במילוי קרם פטיסייר קפה ואגוזים, סופגניית פסיפלורה שוקולד לבן במילוי גאנש שוקולד לבן ופסיפלורה, סופגניית רום צימוקים במילוי פטיסייר רום וצימוקים וסופגניית שוקולד במילוי גנאש שוקולד בציפוי של שוקולד וסוכריות. המחיר: שמונה שקלים וחצי ליחידה.

יופי טבעי

השף קונדיטור דן קלי יצר לנומילי פטיסרי קולקציית סופגניות העשויה כולה ממחמצת טבעית ו-100 אחוז חמאה. המחמצת הטבעית שקלי מטפח כבר כמה שנים יוצרת תפיחה חזקה יותר לבצק הסופגניות, טעמים עמוקים ומרקם נימוח יותר. תמצאו שם סופגניות במילוי גנאש שוקולד חלב-קרמל בעיטור אורז תפוח מקורמל, סופגניות במילוי קרם פרלינה אגוזי לוז בציפוי ברס, סופגניות במילוי גנאש שוקולד בלגי בעיטור שטרוייזל קקאו, סופגניות במילוי קרם פטיסייר מ-100 אחוז וניל אמיתי בעיטור שטרוייזל וניל ונוספות. המחיר: עשרה שקל ליחידה.  

רושם ראשוני עז

בבית המאפה Browny יצר השף קונדיטור דידיה פרוזניאק קולקציית סופגניות יוצאת דופן שמשאירה רושם ראשוני עז, גם בנראות וגם בטעם. בקולקציית הסופגניות ניתן למצוא ב-22 שקלים סופגניית גלידה מבצק בריוש קקאו מסוכר ופולי קקאו גרוס במילוי סורבה שוקולד, גלידת דובדבן או גלידת וניל משובחת של "פעם שלישית", או מבחר סופגניות ב-12 שקלים ליחידה: סופגניית היער השחור מבצק בריוש קקאו, מילוי קרם וניל וקונפי אמרנה ובציפוי של קרים צ'יז, סופגניית סניקרס במילוי חמאת בוטנים וציפוי קרמל, סופגניית דואט שוקולד במילוי קרם שוקולד מריר וקרם שוקולד חלב וסופגניית פינה קולדה עם מילוי אננס וגנאש קוקוס ובציפוי של זיגוג אננס וקוקוס. המחיר 12 שקל ליחידה.

סופגנייה ומתכון

רשת בתי הקפה ביגה מציעה סופגניות במילויים ייחודיים כמו ריבת חלב בציפוי שוקולד לבן, במילוי לוטוס ובציפוי סוכר וקינמון וכן במילוי קלאסי של ריבת תות. בנוסף הרשת חולקת מתכון לסופגנייה עשירה, רכה ונימוחה בפה במילוי ריבת חלב ממטבחו של אלון גולדמן, הקונדיטור הראשי של ביגה. ויש גם מבצע משתלם במיוחד: קונים שמונה סופגניות ומשלמים על שש בלבד. המחיר: שבעה שקלים לסופגנייה במילוי ריבה ותשעה שקלים לסופגניות במילויים מיוחדים.

עשו זאת בעצמכם

חברת פרש אסיה משיקה לראשונה בישראל סופגניית באן להכנה ביתית. מדובר בלחמניית באן שיוצרה במיוחד לחג החנוכה שמציעה פתרון בריא יותר למי שנמנע מאכילת סופגניות רגילות. סופגניית הבאן מגיעה בגודל מיני ועשויה מבצק שמרים מאודה ובה מילוי של ריבה או שוקולד, עם מרקם אוורירי יותר ופחות בצקי. כמו כל לחמניית באן, גם את הסופגנייה ניתן להכין בשלוש דרכים: אידוי, טיגון מהיר או אפייה, כל אחד לפי טעמו. מחיר השקה עד 13 בדצמבר: עשרה שקלים (שש יחידות במשקל כולל של 180 גרם). לאחר מכן יימכרו הסופגניות ב-17.90 שקלים. להשיג בלעדית בכל סניפי רשת Spices.

 

מענגות פלוס טיפ

בפיס אוף קייק מציעים קולקציית סופגניות חדשה ומענגת .הסופגניות עשויות מבצק עשיר על בסיס חמאה וחלב, בעוד שהסופגניות הטבעוניות מגיעות בצורת דונאטס במטרה ליצור בידול ואינן מכילות מוצרים מן החי. ביו השאר תמצאו שם סופגניית תות קלאסית (חמישה שקלים), סופגניית ריבת חלב עם קרם ריבת חלב בקישוט ריבת חלב ואבקת סוכר וסופגניית שוקולטה במילוי שוקולד לבן עם זילוף שוקולד חלב (שישה שקלים), סופגניית נוטלה עם קרם אגוזים, שוקולד ואגוזים, סופגניית טוויסט מלוח עם קרמל מלוח, קרם שוקולד ושבבי עוגיית פלורנטין, סופגניית אוראו עם קרם פטיסייר, ציפוי שוקולד לבן ועוגיית אוריאו, סופגניית פבלובה עם קרם פטיסייר בציפוי גלאסז׳ אדום ונשיקות מרנג וסופגניית עוגת גבינה אוכמניות במילוי גבינה מתוקה, בציפוי אוכמניות ובקישוט קראמבל (תשעה שקלים). בגזרת הסופגניות הטבעוניות בצורת דונאטס תמצאו בחמישה שקלים דונאטס קלאסי מגולגל בסוכר וכן דאבל ריבה במילוי כפול של ריבה משני צדי הסופגנייה ובציפוי אבקת סוכר; תמורת שבעה שקלים תוכלו לרכוש את השוקולד והחלווה, ובתשעה שקלים תמצאו שם את הפרי ברסט עם קרם נוגט ובתוספת קצפת וקרוקנט אגוזי לוז או את הפיסטוק פטל עם מילוי כפול של ריבה ובציפוי קרם פיסטוק ופרלה אדום.

ויש גם טיפ לאפייה מוצלחת מבית פיס אוף קייק שעונה לשאלה כיצד נדע שהסופגנייה טופלה ביד מקצועית: חפשו תמיד את הפס הלבן שמתקבל כאשר הבצק תפח באופן הנכון והשמרים שבו הפיקו גז שנכלא ברשת הגלוטן. במצב כזה הסופגנייה קלה מהשמן וצפה מעליו.

 

תגובות

להשאיר תגובה