שקיעה נוגה מול הים, תפריט טעים וייחודי והרבה רומנטיקה באויר. שלחנו את יולנדה גואטה לבקר בגורדו על הים והיא חזרה מלאת טעמים

שבת בערב, קצת לפני שקיעה אספתי מכר שלי ויצאנו לגורדו, מסעדה השוכנת על חוף הים בתל אביב, האמת שהציפיות לא היו בשמיים, בכל זאת מסעדה שיושבת על חוף הים אף פעם לא מתהדרת בתפריט מיוחד ומתבססת בעיקר על מטוגנים ואבטיח עם בולגרית בטעם פלסטי, אז מה רבה הייתה ההפתעה לגלות אחרת.

הגענו למסעדה והושבנו כלאחר כבוד מול הים, השקיעה שהחלה באותם רגעים עשתה את שלה והכניסה אותנו לאוירה המתאימה, מקץ כמה דקות נחתו על השולחן שתי כוסות מוחיטו שהיו מתוקות וקרירות והיו למעשה הסיפתח הראוי לארוחה, מייד אחכ’ נחתו בזה אחר זה לחם הבית שהיה קליל ואוורירי ואיתו מנת “שביעיית המזאטים” שכוללת כמה ראוי 7 מזאטים שונים כמו חומוס אלוהי, קרפצ’יו בקר מצויין, סלט סלק וקציצות דגים, המנות השאירו רושם מצויין על החיך והבטיחו שהבאות יהיו מצויינות לא פחות.

אחרי שסיימנו התפננו להנות מהאוריה שבחוץ, ילדים קטנים על החוף מתרוצצים בנסיון להנות מקרני השמש האחרונות, מצילים שמקפלים את השמשיות ושקיעה מדהימה בגווני אדום עז, המלצרית החיננית שליוותה אותנו במבטים, המליצה על העיקריות ויצא שקיבלנו לשולחן את הפילה דג ים צלוי על הגריל ולצידו אורז, קלאמרי מטוגן עם איולי ופרגית צלויה במרינדת הבית בתוספת צ’יפס פרי וטעים. שלושת המנות היו מצויינות, הדג נצלה בדיוק במידה הרצויה והוגש עם פלחי לימון שהיוו תוספת מצויינת, נתחי הפרגית היו עסיסיים מאוד והחליקו במורד הגרון והקלמארי היו טריים מאוד וניכר היה שהוגשו מהים לצלחת. על בטן מלאה החלטנו שאנחנו הולכים הבייתה אבל אז יצאו הקינוחים שהוגשו למרכז השולחן וזו הייתה כבר אופרה אחרת.

349

בזה אחר זה הגיעו למרכז השולחן סופלה שוקולד חם וטעים בתוספת כדור גלידה, קרמבל תפוחי עץ אלוהי שהרגיש ממש כמו בפטיסרי נחשב בפרי ווופל בלגי שהוגש בורה מסוגננת והרגיש לרגעים כמו במדינת המקור שלו. עם עודף מתוק, ומגוון טעמים רחב עוד יותר יצאנו חזרה הבייתה לשיממון של המקרר הביתי עם הבטחה לעצמנו לפחות לחזור שוב על החוויה, באותו מקום וברור שבאותה שעת שקיעה.