3 דברים שחשוב לדעת על טכנולוגיית הזרקת פלסטיק

בעשורים האחרונים קיימת העדפה של טכנולוגיות ייצור פלסטיק על פני חומרי גלם אחרים, ולשם כך פונים גורמים מכל מגזרי המשק לקבלני משנה. אחת הטכנולוגיות הנפוצות בענף הפלסטיקה היא ההזרקה וישנן בישראל חברות הנחשבות למובילות בתחום, אשר מספקות מעטפת מלאה ללקוחותיהן.

מהי הזרקת פלסטיק ומהם יתרונותיה

כאמור, בשנים האחרונות קיים מעבר מתמיד לעבר מוצרים מפלסטיק עקב מספר שיקולים, כגון חלקים בעלי משקל נמוך יותר, היבטי בטיחות, שיקול אקולוגי מאחר שניתן למחזר את המוצר, וכן מהירות ייצור גבוהה יותר ועלויות כדאיות יותר. כמו כן, רכיבי ומוצרי פלסטיק אינם מוליכים חשמל ואינם צוברים חלודה. קיימות מספר שיטות לייצור מוצרי ורכיבי פלסטיק, ואחת מהן היא טכנולוגיית ההזרקה שלמעשה אחראית על מירב מוצרי הפלסטיקה המיוצרים כיום בעולם. זאת בזכות תהליך ייצור ועיבוד מהיר וקל יחסית, דבר ההופך את הייצור לזול ופשוט בהשוואה לשיטות אחרות, וכאמור גם לחומרי גלם אחרים. באופן כללי, הזרקת פלסטיק מבוססת על הזרקה של חומר הגלם אל תבניות שתוכננו מראש, וזאת בלחץ מסוים מפני שמדובר בחומר צמיגי. את ההזרקה מבצעים אחרי ששני החלקים של התבנית נסגרו, וכאשר היא מסתיימת והפלסטיק סגור במקומו מתחילים בקירור המוצר. לאחר שהקירור מסתיים כבר מקבל הפלסטיק את צורת התבנית, ובסיום פותחים אותה ומחלצים את החלק שנוצר בתוכה.

בחירת חברה להזרקות מוצרי פלסטיק בקבלנות משנה

בישראל יש מספר חברות המייצרות רכיבי פלסטיק בטכנולוגיית הזרקה, באיכות גבוהה ועם מעטפת מקצועית מלאה. דוגמא נאה לכך היא חברת High Impact המספקת שירות למגוון ענפים וחברות מתחומי תעשיית הרכב, הרפואה, המזון ומוצרים טכניים. ברשות החברה מפעל המספק שירותיTurnkey  המקיפים את כל שלבי הפרויקט, החל משלב זיהוי צרכים וקונספט, דרך תכנון מוצרים ובחירת חומרים, בניית תבניות, הזרקה ועד להרכבה ואריזה. מאז שנת 2014 פועלת החברה באתר ייצור חדש ומודרני בעל תשתיות הנחשבות למתקדמות ביותר מסוגן, המשתרע על פני 1.500 מ"ר. לאורך שלושה עשורים של פעילות ביססה החברה מעמד בשוק קבלני המשנה להזרקות פלסטיקה בתור יצרן איכותי, המציג יכולות גבוהות במיוחד בתחום המוצרים הטכניים, וצברה ידע מעמיק וניסיון עשיר. כיום כ- 80% ממוצרי החברה מיוצאים לחברות בינלאומיות מובילות מענפי מוצרי הצריכה, תעשיית הרכב והרפואה, ועומדת ללא פשרות בדרישות האיכות הנוגעות לכל שלב של מעגל הייצור, עם מערכת ניהול איכות המוסמכת בתווי התקן ISO 9001:2015  ו- BVQI.

מה מייצרים בהזרקת פלסטיק?

כאמור, טכנולוגיית ההזרקה היא המובילה כיום מבין שיטות ייצור מוצרי הפלסטיק בעולם, כאשר ישנם תחומים המחייבים דיוק רב ועמידה בדרישות מחמירות. כך לדוגמא, ייצור חלקים למכשירים מצילי חיים מחייב את המפעל לעמוד בדרישות התעשייה הרפואית, בין אם מדובר ברכיבים למכשירי הנשמה, סטריליזציה ועד למוצרים הקשורים בתחבושות אישיות. דוגמא נוספת היא ייצור רכיבים לתעשיית הרכב, המחייב ניסיון רב ומענה לצרכים ספציפיים של הלקוח, בין אם מדובר בתושבות למערכות, מולטימדיה, מערכות דלק או Foam Parts Adapters. ישנם עוד ענפים רבים הנעזרים בקבלני משנה לייצור בהזרקת פלסטיקה, כגון חלקים ייעודיים לתעשייה הצבאית, רכיבים לתעשיית המזון כמו מערכות שתייה וחלקי בר למשקאות תוססים, ועוד.

לפרטים נוספים על אפשרויות הייצור בהזרקת פלסטיק, פנו אל חברת היי אימפקט  בטלפון 02-5700661.

הכתבה נכבתה בחסות האתר www.he.high-impact.co.il

 

תגובות

להשאיר תגובה