תופסים גלים

עשרות מתנדבים מהאקדמיה לגלישה וספורט ימי בחוף הילטון Hilton Bay Surf Academy אירחו קבוצה של משפחות לילדים עם אוטיזם ליום כיף של חווית גלישה והצלחה. את האירוע יזמו והובילו טל מצ'ורו, אלוף אירופה בגלישת רוח ומאמן נבחרת ישראל לשעבר וכיום בעלי מועדון הגלישה, וגלי זינר ממייסדי ענף הגלישה בארץ ואלוף הארץ הראשון  בגלישת גלים. האירוע בשיתוף מועדון הגלישה הישראלי ואלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם. את הילדים ואחיהם הדריכו מתנדבים מטעם צוות המדריכים של Hilton Bay Surf Academy והצטרף אליהם השחקן יובל סגל. וכן בנוסף לצוות המקצועי, הצטרפו מתנדבים מטעם פרויקט RESURF העולמי אשר הגיעו מטעם מסע יהודי לתוכנית של 12 ימים. 

לדברי רונה לוי, מנהלת תחום הפנאי באלו"ט, "שיתוף הפעולה עם מועדון הגלישה איפשר לחניכים שלנו שעל הרצף האוטיסטי ולבני משפחותיהם ליהנות מפעילות פנאי לא שגרתית. הם זכו לחוות חוויות של הצלחה והנאה, להתחבר לאחים ולהורים וליהנות משלל פינוקים. תודה לטל מצ'ורו, מנהל המועדון שלקח על עצמו את הפרויקט המאתגר ולצוות המתנדבים שעטף אותם והעניק לחניכים חוויה בלתי נשכחת. נשמח להמשך שיתוף פעולה שיאפשרו לעוד הרבה חניכים ליהנות מהספורט המופלא הזה".

לדברי טל מצ'ורו, מנהל מועדון הגלישה Hilton Bay Surf Academy: "כבר עשר שנים שאנחנו משתפים פעולה עם עמותת אלו"ט בפרויקטים שונים. כידוע, הקשת של הילדים "המיוחדים" האלה, ככה אנו מכנים אותם, מאוד רחבה ומגוונת וצריך לגשת אל אותם ילדים בעדינות רבה, בסבלנות, עם הרבה הכלה והקשבה – לא בהכרח למה שהם אומרים אלא לניואנסים זעירים ולפעמים בלתי נראים של שפת הגוף שלהם. חלקם לא אוהבים מגע, לחלקם קשה עם הביגוד גלישה, חלקם לא מביעים, חלקם אקסטרה מביעים. הצוות המדהים של עמותת אלו"ט מתדרך את הצוות המקצועי למקרים ותגובות וכך אנו מכינים את עצמנו לפעילות הזאת, כך שהיא תעבור על הצד הטוב ביותר. המטרה שלנו היא להעניק לילדים האלה חוויה מרגשת, תחושת הצלחה, זיכרון מתוק ונעים. בתהליך ארוך יותר ניתן ממש להשתמש בגלישה כספורט תרפיוטי.  הדרכה של 1:1, באופן קבוע ולאורך זמן יכולה לייצר עבור ילדים כאלה אשר מראים חיבור לים תהליכים משני חיים".

בתמונות: הילדים והמשפחות, יובל סגל עם בת משפחה, טל מוצ'רו עם חניך

צילום: תמר מצפי, אורי ריכטר

תגובות

להשאיר תגובה