פרסום ראשון: למה בנהריה לא ישמיעו את אייל גולן?

בנהריה החליטו שהם מחנכים את הדור הבא דרך מסיבות הקיץ, אלא שמסמך שדלף החוצה מגלה איזה שירים אסור להשמיע בעיר ואיזה אמן אסור להשמיע. בעיתיות? אתם תחליטו.

השבוע הוציאה רשת המתנסים בנהריה הכפופה לעיריה מסמך פנימי שעיקרו, רשימת שירים שאסורים להשמעה במתחם הויליג’ בעיר, על פניו נראה שהכל בסדר וזה אפילו לגיטימי לא לשדר שירים שאמורים לעודד את בני הנוער לאלימות, החפצת נשים ואינוס, אלא שלמסמך שמתפרסם כאן, היו גם הערות רקע, כמו למשל על השיר “שישי בצהריים” של אייל גולן- עליו נכתב : “עם בגד ים זעיר אולי הכי יפה בעיר- וכל הקונוטציה על אייל גולן”

גורמים בעיר הביעו מורת רוח מהמסמך שהתפרסם וכלל לא פחות מעשרות שירים שונים עם שורות בעייתיות, אבל רק לגבי אייל גולן נכתב באופן מפורש הנושא האישי שלו. “לא יכול להיות שעיריה שלמה תתגייס למדר את אל אייל גולן בגלל פרשה שהוא כבר לא חלק ממנה והמשטרה החליטה שאין לה שום ביסוס” אומר תושב העיר “זה נראה כאילו יש פה משהו מכוון נגד אייל גולן, עובדה שלא התייחסו לשום יוצר אחר אלא רק למילות השיר ולבעייתיות שבו” יש לציין עם זאת כי אייל גולן הוזמן להוםיע בעיר במהלך הקיץ ועתיד לקיים בה הופעות.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: “נהריה וילג’ הינו פרויקט מבורך שיזם ראש העיריה ז’קי סבג שהתחיל לפני 5 שנים ונועד לתת מסגרת חינוכית, ערכית ומהנה לבני נוער בכיתות ז-יב. העירייה מספקת הסעות מכל רחבי העיר לבני הנוער למתחם והוא פועל כל יום מהשעה 20:00 ועד 2 לפנות בוקר כאשר מדי יום פוקדים אותו בין 500 ל2000 בני נוער. על המתחם אמונים צוותים חינוך רבים, מדריכי מוגנות, הורים מתנדבים ועוד, אשר לוקחים אחריות על התכנים המועברים במתחם הן מבחינת הפעילויות החברתיות המועברות לנוער, הסדנאות החיצוניות, ההרצאות והן מבחינת שמירה וחינוך לתרבות דיבור, סובלנות חברתית ערכיות ושיווין בחברה הישראלית.

המסמך הנ”ל הינו מסמך פנימי בלבד שהיה מיועד למדריכים החינוכיים ולתקליטנים המגיעים למתחם, ולא איזושהי הצהרה של העירייה כלפי עולם המוזיקה.

כמובן שאנחנו לא מחרימים אף אחד, לא אמנים ולא זמרים .. אך עם זאת אנו מבקשים להיות אחראים על התכנים המושמעים במתחם חינוכי בו אנו חשים אחריות כלפי מה שקורה בו.”

תגובות

להשאיר תגובה