השבוע הגיע אל שולחני אלבומה החדש ( והשני במספר) של היוצרת והזמרת ליאת יצחקי – "קערות של אהבה", בו היא מלחינה ומבצעת שיריה של המשוררת המוערכת טניה הדר ז"ל ( נפטרה ב-2014) , ולא נשארתי אדיש, עד כי בער בי לכתוב שורות אלה.

אל יצחקי נתוודעתי לראשונה באלבום הבכורה שלה ( "ליאת יצחקי", 2012) וכבר אז נכבשתי כליל מאופן ההגשה, מהלחנים המיוחדים והשונים זה מזה, המביאים משהו שורשי ומחובר לאדמת אבותינו ועם זאת מושפע משלל מחוזותיו המוסיקליים של העולם.

באלבום החדש, יצחקי לא מאכזבת אותי, ומגישה תשעה שירים פרי עטה של טניה הדר ז"ל ( 1947-2014) , ששיריה שמרו על גחלת קדושתה של השפה העברית בקנאה ויראת כבוד, שזכו לחיים מחודשים בלחניה וקולה של יצחקי, שלא רק שהלחינה את המילים, אלא השכילה לקרוא היטב את "כוונת המשוררת" ולהלביש כל תו לכל אות, כל צליל לכל מילה, ובכך להעניק לשירים הלא פשוטים, לחנים קליטים, קלילים ורלוונטיים לימינו אנו. על ההפקה המוסיקלית המצוינת אמון עדי חייט.

בין השירים שמשכו אוזניי : "בקיץ בירושלים", "קערות של אהבה",  "נסוגה אל חצרות קודשיך", "מפת הלב" וביצוע מצמרר ומרגש ל"בואי אמא" האלמותי ( בונוס מהופעה חיה) . חוויה מוסיקלית שהינה בגדר חובה!

המלצות סינגלים:

אביב גפן והתעויוט משחררים סינגל חדש לציון 25 שנות פעילות לגפן : "זמן טס" שכתב והלחין אביב ונע בין רוק רך לקאנטרי פולקלוריסטי ( זה לא סוד שהפולק האמריקאי השפיע על גפן לא מעט לאורך שנות פעילותו) הנשמע כאילו הזמן עומד במקום מבחינת הרלוונטיות, שפעת היצירה והתשוקה שלו להתחדש, להתקדם ולהמציא סגנונו הכל כך מוכר, מחדש. תענוג.

https://www.youtube.com/watch?v=AAuRK8GGn_Y

שיר נוסף שראוי להמליץ עליו הוא הסינגל החדש והמרגש של איציק דדיה – "מלחמות", אותו כתב והלחין דדיה לעיבוד והפקה מוסיקלית של אלי קשת. הקול מלא הנשמה והרגש לצד התחנונים וההודייה לאל המושיע, רקמו שילוב מדויק של כשרון, קול, טקסט ולחן מושקעים היצאו מתוך הלב ומצליחים לגעת בלב. מצפה לשמוע עוד משיריו.

https://www.youtube.com/watch?v=iSCT_n9qCmw

Hold Your Breath הוא שם הסינגל החדש של יאיר הרלינג, יוצר אינדי פולק ישראלי, מתוך מיני אלבום הבכורה שלו – Fragments Of Reality. כיף להאזין ליאיר, הוא יודע לעניין ולהגיש בדרכו המיוחדת את שיריו ופשוט משרה אווירה של רוגע ושלווה, שלפעמים זה כל מה שמאזין מבקש.

http://www.linktone.co.il/linkton.php?lt_id=Vm10YWIyUXlSbkpPVmxwUVZteGFWVlpyVlRGVU1YQllaVVZhVUZWVU1Eaz0rTg==&br_id=

 

תגובות

להשאיר תגובה