מעיין בן אריה, כירולוגית ומנחת מפגשי סיפורים מרפאים מוציאה ספר ביכורים:

סיפורים הם שפה נפלאה, שעוקפת את הראש ומדברת ישירות עם הנפש. הם גם דרך מצוינת לכתיבה מחדש  של ההיסטוריה שלנו ולשיתוף העולם שסביבנו בתובנות ובמסרים שחשובים לנו. בתרבויות רבות נשמר מקום של כבוד למספרי הסיפורים כשומרי החוכמה.

מעיין בן אריה, כירולוגית ותיקה ומוכרת, מספרת סיפורים, ומנחה בתחום "סיפורים מרפאים", איגדה 38 סיפורים שכתבה במשך שבע שנים לספר ביכורים שלה: "חדר ענק נפתח – סיפורים מרפאים". הספר יוצא לאור בימים אלה בהוצאת פראג.

חלק מהסיפורים בספרה לקוחים מהמפגשים שלה ככירולוגית וכמנחה שפוגשת אנשים רבים. רבים מהסיפורים מתחילים מאיזושהי נקודת כאב אישית, נשית או אנושית, שמקבלת מענה וניחומים מעצם ההתבוננות בה מכמה זוויות מבט במסע אישי המלווה בכתיבה. הספר כולל סיפורים מרגשים ומעוררי מחשבה והשראה, ממפגשיה של מעיין עם מצבים שונים בחיים ועם צמתים שמזמנים עבורה אפשרויות חדשות.

"ברגע מכונן בחיי הבנתי שסיפורים יכולים גם לרפא ושלסיפור הנכון ברגע הנכון יש כוח רב עוצמה לחולל שינוי", אומרת מעיין. "זה הניע אותי לצאת למסע ארוך ומתמשך של חקר ולימוד אל תוך התחום הזה שנקרא סיפורים מרפאים.  מצאתי שסיפורים הם כלי מצוין להתבונן דרכו על תחומים בחיי שבהם אני רוצה לחולל שינוי. סיפור טוב מאפשר ללכת לאיבוד בין שביליו, להזדהות, להתרגש, ליהנות. ואז לחזור מהסיפור ומדמויות שלכאורה לא דומות לי כלל, לדילמות שאיתן אני מתמודדת, ופתאום ישנה שם עוד דרך להסתכל על אותן דילמות, וזרע של שינוי ניטע ללא מאמץ".

מעיין בן אריה, מנחה מפגשים וקורסים בתחום "סיפורים מרפאים" למעלה מ-25 שנה. היא מדברת על סיפורים כעל מענה עמוק ומרפא לנפש: "סיפור מרפא הוא סיפור שאפשר להתרפק עליו, למצוא בו ניחומים, להזדהות עם מסע הגיבור שבו. זהו סיפור שמפיח תקווה, מרגיע את הלב והנפש, מעודד השראה, מצחיק, מפיג בדידות, מקרב אותי לעצמי ולאחרים, נותן עצה חכמה, מזכיר אמיתות חשובות, מעמיד דברים על תיקונים. סיפור מרפא מביא לשינוי, בונה מחדש את הזיכרון, מעביר חוכמה, מתעד התמודדות ועוטף נקודות כאב בחיים בהבנות חדשות ומצמיחות".

"בעבודתי ככירולוגית אני פוגשת אנשים רבים למפגשי אבחון וייעוץ. במהלך המפגשים עולה לא פעם סיפור שמגיע במיוחד עבורם ומכיל מה שהם זקוקים לו. סיפורים שאספתי שמשך השנים הפכו ללא משים להיות מפתחות שפותחים דלת לשינוי".

כריכה רכה

218 עמודים

הוצאת פראג

מחיר:79 שקל

להשיג ברשתות הספרים ובאתר: https://www.healingstories.co.il/landingpage/

תגובות

להשאיר תגובה