אלפי חרדים יצאו בערב שישי לעצרת מחאה ותפילה כנגד עבודות הרכבת הקלה שמתוכננות בשבת. זאת לאחר שבית המשפט התיר את העבודות. במשך שלוש שעות נסגר כביש 4 ממחלף בר אילן עד מחלף גהה וכן ציר זבוטינסקי עד מכון מור. אישה שנקלעה בטעות למקום הותקפה באבנים וחולצה בזמן בידי זוג חרדים

ההפגנה התבצעה באישור המשטרה – וכביש 4 נחסם לתנועה בשני הכיוונים ממחלף אלוף שדה ועד מחלף מורשה עד השעה 21:00. המשטרה אישרה למפגינים לחסום גם את רחוב ז'בוטינסקי מצומת בן גוריון ברמת גן ועד רחוב היצירה.

מספר ימים לפני ההפגנה ועצרת המחאה בית המשפט קיבל את עמדת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) שבונה את הרכבת הקלה, לפיה עצירת העבודה עלולה לסכן חיי אדם – והתיר את המשך הכרייה גם בשבת – כולל באמצעות מתקן ה"דייס" שנמצא מעל פני הקרקע.

בתביעה שהגישה עיריית בני ברק טענה בפני בית המשפט כי הסכם עליו חתמה עם המדינה בשנת 2012 התחייבה המדינה שלא לבצע עבודות בתחמי העיר בסופי שבוע ובחגים

מומחים לעבודות כרייה ציינו בפני בית המשפט  כי חידוש הכרייה לאחר הפסקה יזומה עלולה לגרום לשאיבת קרקע שנותרה בחלל המכונה – ובכך לסכן את העובדים שנמצאים במנהרה, או לחלופין לקריסת הקרקע וליצירת בולענים באזור שמאוכלס בבתי מגורים ובתי עסקים לכן הם טוענים יש צורך בעבודות רציפה של מכונת הכרייה וכי מדובר בפיקוח נפש.

תגובות

להשאיר תגובה