חדר הקסמים

הנינטנדו שלט בנייטיז, הפלייסטיישן שלט בעשור הראשון של המילניום. אבל נדמה כי את כל אלו החליפה תופעה אחת ב-2015, חדרי המשחקים שנפתחים בתל אביב כמו פטריות אחרי הגשם. הלכנו לבדוק מי האנשים מאחורי החדרים שמשגעים את העיר.

שם: יורי יליסייב (29), בעלים יחד עם ארטוםפופוב (30)

חדר:אסקייפ רום

תאריך פתיחה: דצמבר 2014

הסיפור של החדר: שוד המאה –  מטרת הקבוצה הינה לשדוד בתוך שעה פריט מהבית ולצאת ממנו. בחדר יש שבע חידות גדולות ועוד מספר זהה של חידות קטנות.

איך הגעת לפרויקט הזה?

“לפני שנה כשהתחתנתי הבנתי שאני רוצה להיות עצמאי וחיפשתי מה לעשות, היו לי מספר עסקים שונים בתחוםהאוכל ותיירות המרפאה, אבל לא משהו שתפס. באותה תקופה נסעתי עם אשתי לבודפשט והזמנו מקום במסעדה, הייתה לנו שעה לשרוף בין ההזמנה לארוחה עצמה וטריפ אדוויזר הציעו לנו ללכת לאחד מחדרי המשחק המקומיים. זה היה חדר פשוט למדי, מאוד קלסטרופובי ועם מעט רמזים, אבל נהנינו מאוד. כשחזרתי לארץ נפגשתי עם החבר שלי שהיום הוא השותף שלי והתחלנו לחשוב על הרעיון ולחקור, עד שפיצחנו את הדרך לחדר מוצלח”.

איך בונים חדר משחק טוב?

“יש פה לוגיקה של חידה ופסיכולוגיה של אנשים, על זה הכול קם ונופל. הסיפור חשוב בשביל למשוך את האנשים, אבל הוא רק הבסיס לחידות שהן העיקר. הסיפור אצלנו השתנה שלוש פעמים כי החידות פתאום לא התאימו, אז עשינו התאמות בסיפור ולא ויתרנו על החידה. 50 אחוזים מהרעיונות לחידות נפלו במבחן האנשים, יש חידות שיורדות כי אתה מגלה שאנשים לא יודעים דברים שנראים לך פשוטים”.

מה השיא של הבריחה בחדר שלכם?

“בגדול רק 30 אחוז יורדים מטווח ה-35 דקות, אבל היו לי כבר כמה הפתעות, היה לי זוג שסיים את זה תוך חצי שעה, הייתה לנו גם קבוצה של ילדות מתלפיות שלקח להן 28 דקות בלבד כדי לפצח את כל הרמזים ולצאת”.

שם: אולהאלשנסקי (26), בעלים יחד עם שני שותפים רינה צ’רנוב (28) ואיליה ולובסקי (30) של out of the box

חדרים: מרתף היינות, מאחורי הקלעים.

תאריך פתיחה: ינואר 2015

הסיפור של החדר:

מרתף היינות – מדובר במרתף יינות גאורגי שבו הם מנסים למצוא את היין הכי נכון כדי לברוח איתו.

מאחורי הקלעים – חדר שמעוצב כמו מאחורי הקלעים של תיאטרון שחקנים,כאשר צריכים למצוא שחקנית תיאטרון.

איך הגעתם לעולם הזה?

כולנו במקור ממוסקבה ששם זה מאוד אופנתי. בהתחלה לא הבנו מה הקטע וחשבנו שאין חדרים כאלו בארץ ואז אני והשותפה שלי, שעבדנו בכל מיני מחנות קיץ ויש לנו ניסיון במשחקים ותחנות,  הלכנו לחדר פה בתל אביב והתאהבנו ברעיון”.

ואיך באמת הגעתם לרעיון הקמת החדרים הללו?

“היינו בגאורגיה בספטמבר, התאהבנו במקום ופשוט ראינו בכל מקום ישראלים, וזה הביא לנו את הרעיון. היו לנו עוד כמה נושאים, חשבנו אולי על יער, או בית שצריך לברוח ממנו, אבל בסוף הלכנו על הרעיון של מרתף היינות הגאורגי כי היה לנו הכי קל לבנות לו את מרבית החידות שרצו לנו בראש באותם ימים”.

איך בונים חדר משחק טוב?

“יש שלושה דברים שצריך לחשוב עליהם, מה המטרה הסופית, איך להגיע אליה ואיך לקשור בין החידות לסיפור”.

מה השיא של הבריחה בחדר שלכם?

בחדר היינות שהוא קצת יותר קל, 25 דקות. זה היה בתחילת הדרך ולכן מאז שכללנו אותו ואתגרנו את הבאים יותר. בכלל, אם יש קבוצה שאומרת לנו שהיא מכירה את הרעיון של המשחקים האלו אנחנו יכולים להעלות את הרמה של השאלות וזה יוצר מצב שהם שם בין ארבעים לחמישים דקות. בחדר השני, של התיאטרון המצב שונה משום שהוא חדר יותר קשה ומאז פתיחתו רוב הבריחות היו סביב ארבעים ומשהו דקות”.

שם: דניאל נסיבוב בן 30

חדר:exit room במסגרתו ישנם שני חדרים בתל אביב, חדר הרוצח הסדרתי וחדר רדוף.

תאריך פתיחה: אוקטובר 2014

הסיפור של החדר: “הרוצח הסדרתי” נחשב בעיני רבים לאחד המפחידים בישראל בעיקר בגלל אפקטים של תאורה ומוזיקה מפחידה”.

איך הגעת לעשות חדר משחק?

“ראיתי כתבות על אסקייפ רום בחו”ל, והן הדליקו אותי. בשנת 2014 נסעתי עם כמה חברים לפראג בשביל לשחק באחד מהחדרים הללו. מאז הרעיון של לפתוח חדר כזה היה בראש שלי, פניתי לכמה חברים שלי והתחלנו לגלגל את הרעיון והיום הם השותפים שלי בחדרים שיש לנו בתל אביב וברמת גן”.

 מה השיא של הבריחה בחדר שלכם?

“זוג אחד שבר שיא מאוד מרשים כי לרוב זוגות נתקעים בחדר, הם עשו את הרוצח הסדרתי בתוך 27 דקות בלבד”.

26 הערות

להשאיר תגובה