וונדר וומן החרדית

היא מנהלת כבר עשור חברת נדל"ן מצליחה, לפני שנתיים זכתה בטייטל "אשת חייל של ענף הנדל"ן" – והיא רק בת 41, חרדית ואם לשמונה. חני הורוביץ, אשת משפחה למופת שמצליחה לשלב בין הבית הפרטי לעולם העסקי, מסבירה בעיצומו של ההריון התשיעי איך היא עושה את זה (רמז: השכלה, הרבה אמביציה ובעל תומך)

יזמית הנדל"ן החרדית חני הורוביץ היא דמות חריגה בנוף של עולם הנדל"ן הישראלי הגברי, התחרותי והדומיננטי, ועל אחת כמה וכמה היא חריגה בעולם החרדי. להורוביץ (41), תושבת סביון, הופעה מרשימה שאינה מסגירה שהיא כבר אם לשמונה – הצעיר בן שנה וחצי והבכור בן 19. וזה עוד לא הכל: לפני כמה חודשים התבשרה חני שהיא בהריון תשיעי.

ממשרדיה בקומה ה-52 במגדלי משה אביב ברמת גן, הורוביץ מוכיחה שהכל אפשרי, ושניתן לנצח בכל החזיתות אם רק יודעים כיצד לנווט נכון את החיים ולקבוע סדר עדיפויות. והשיטה שלה אכן עובדת: חברת הנדל"ן המצליחה שבבעלותה זה עשור, קבוצת הורוביץ, נחשבת לאחת מחברות הנדל"ן הבולטות בשוק המקומי ובין המובילות בייזום, בתכנון, בפיתוח ובהקמה של מגדלי מגורים מפוארים למגורים והשקעה, עם מחזור מכובד של מיליוני שקלים.

משפחה היא ערך עליון

ב-41 שנותיה, חני הורוביץ הספיקה לעשות לא מעט. היא נולדה למשפחה אמידה מבני ברק שאפשרה לה ללמוד במכללה יוקרתית למדעי הרוח בצפון אנגליה, ולאחר מכן המשיכה ללימודי אדריכלות פנים בשלוחה של הטכניון. בשנת 2002 הקימה מערכת שיווק וניהול פרויקטים בפלורידה, בלאס וגאס ובפילדלפיה. ב-2006 ייסדה את פסיפיק ווסט – חברה למכירת קרקעות, בניינים ודירות יוקרה למגורים, תוך שיתוף פעולה עם חברות נדל"ן וקבוצות משקיעים בארץ ובחו"ל. ב-2008 ייסדה את חברת מגדלים בשותפות, והקימה כמה פרויקטים מרשימים באזורי הביקוש של ישראל. ואת כל זה היא עשתה בעודה נשואה ואם לילדים קטנים.

"בשנת 2009 בניתי את פרויקט 'חן המושבה', מגדל של 22 קומות בפתח תקוה", מספרת הורוביץ על הפרויקט הראשון שלה, "גאוותי היא שכבר בפרויקט הראשון הצלחנו להקים בניין עם עמידה בלוח זמנים מרשים ביותר, ואכלסנו אותו בתוך 30 חודש בלבד".

עם השנים הצליחה קבוצת הורביץ לצבור מוניטין של יוקרה, אמינות ואיכות. הקבוצה בנתה ובונה יותר מ-2,000 יחידות דיור במרכז הארץ: תל אביב, רמת גן, פתח תקוה, הרצליה והסביבה, תוך שיתוף פעולה עם אדריכלים מובילים, בנקים, חברות קבלניות ומשקיעים מכל העולם. עם הפרויקטים הבולטים של קבוצת הורוביץ נמנים רמה טאוור ברמת גן, מארק שאגל בתל אביב, מגדל המושבה בפתח תקוה, חן המושבה באם המושבות ופיבקו נוף צהלה במשתלה.

איך את מצליחה לשלב עבודה כה אינטנסיבית ותובענית עם אימהות לשמונה ועם חיי משפחה חרדיים?

"השילוב בין עבודתי למשפחה ולדת מעולם לא היווה בעיה עבורי. בעלי הוא אברך שדואג לבית ולילדים ואני זו שיוצאת לעבוד. אכן זכיתי בבעל מסור, מפרגן, חכם ואינטליגנט, ובשמונה ילדים שבשבילי הם היהלומים שבכתר. המילה 'קרייריסטית' לא דיברה אלי מעולם. אצלי הבעל והילדים הם ערך עליון לפני הכל".  

ב-2016 זכתה חני הורביץ באות ההוקרה "אשת חייל של ענף הנדל"ן". התואר ניתן לה במהלך כנס עיר הנדל"ן אילת של מרכז הבנייה הישראלי במעמד יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי, מנכ"ל משרד הבינוי אשל ארמוני וממלא מקום מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שומרון.

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי שהעניק להורביץ את התואר, ציין לשבח את פעילותה רבת השנים בענף תוך התעקשות והתמדה, ואמר כי "תוך עשור הצליחה הורוביץ למנף את הקבוצה להצלחה חסרת תקדים בשיווק וניהול פרויקטים נדל"ניים, ובמקביל להיות אשת משפחה למופת".

לא פוחדת מאזורי פשע וסמים

סדר היום של אשת העסקים החרדית מתחיל כך: היא מתעוררת בבוקר, קצת לפני הציפורים, בביתה שבסביון, ומפרגנת לעצמה רגע של קפה לפני שהיא מתחילה לארגן את הקטנים לגן ולבתי הספר. בהמשך אינה מוותרת על הכנת סנדוויצ'ים ועל פיזורם של הילדים לבית הספר ולגנים.

"אני מתאמנת פעמיים בשבוע, עושה פילאטיס, רצה בסביון פעמיים בשבוע, בערך עשרה קילומטרים, ויש לי גם דיאטנית אישית", מספרת הורוביץ, "אנחנו גם יוצאים לסקי עם המשפחה ולחופשים בחו"ל – לפעמים עם המשפחה ולפעמים עם הבעל לבד. אין שבת שאיננו מארחים אורחים לארוחות שישי בערב ושבת בצהריים, ומדובר במשפחתי המורחבת ובחברים. חוגגים שבת כהלכתה עם הרבה שמחה".

אומרים שאשת קריירה מוותרת על הרבה לטובת העבודה. כאמור, זו לא האג'נדה של חני הורוביץ. גם בזמנים שבהם היו לה עסקאות גדולות ורצף פגישות, המשפחה ידעה שהיא זמינה בשבילם 24/7. "היתרון הגדול של אשה בעולם העסקים הוא שהיא מקורקעת תמיד", היא מסבירה, "גם אם היא מצליחה ואפילו מאוד, הטיטול שהיא מחליפה או הסנדוויץ' בבוקר שהיא מכינה שומרים אותה מחוברת לקרקע".

מי ההשראה לקריירה שלך?

"אמא שלי, שהיתה אשת העסקים הראשונה בבני ברק אשר החליטה לפתוח את חנות הרהיטים הידועה ויזל רק אחר הצהריים, כי בצהריים היא חיכתה לילדיה שישובו מהלימודים כדי לקבל אותם עם ארוחה חמה, ורק אז פנתה לעסקים".

מהו הפרויקט הייחודי ביותר שלך כיום?

"פרויקט 'תל אביבה' בדרום תל אביב המתחדשת. מדיניות הממשלה, שנגסה בקרקעות המדינה והקצתה אותן לפרויקטים של מחיר למשתכן, הניעה אותי להתכונן ליום המחר ולהיכנס לפרויקטים להתחדשות עירונית שהם אטרקטיביים למשקיעים כמו אלה בעיר הלבנה בתל אביב. אני מאמינה גדולה מאוד בפרויקטים אלה, במיוחד בדרום העיר כמו בנוה שאנן. אנחנו מוכרים שם דירות שלושה חדרים ב-1.6 מיליון שקל, עם צפי לעלייה ל-2.4 מיליון שקל. אזור דרום תל אביב עובר מתיחת פנים, מהיותו החצר האחורית של העיר עם מסתננים אפריקאים לחלון הראווה של תל אביב שימגנט אליו גם אנשים ממעמד בינוני וגבוה. הדוגמה היא אזור לבונטין. כי זו החוכמה בנדל"ן: להבין שהיכן שיש פשע וסמים, ברגע שהמקום מאוכלס – הגורמים השליליים נעלמים".

 

 

תגובות

להשאיר תגובה