עם רשימת לקוחות כמו סטטיק ובן אל, ליאור נרקיס, ג'ורדי, תומר חמד ונוספים, מותג התכשיטים הצעיר לגברים Ainker כובש את גברברי ארצנו שאוהבים לטפח את עצמם, בקטנה או באקסטרים. ראיון עם שלושת היזמים שעלו כאן על משהו נוצץ במיוחד

תכירו את רועי ביכלר, דניאל ברק וחן חגי, מי שעומדים מאחורי מותג התכשיטים Ainker. שלושת היזמים הם חברים מגיל אפס שגדלו יחד בחיפה, והם מעידים שבכל הילדות ובתקופת ההתבגרות ליוותה אותם התשוקה לאופנה. בשנת 2015, לאחר נסיעה משותפת לחו"ל, הם זיהו כי קיים צורך בתכשיטים לגבר בישראל. בעולם זה נפוץ על ימין ועל שמאל, אבל בארץ, גילו, אין חברה שמתמקצעת בתחום.

לפי התיאוריה, כחלק ממגמה עולמית הופך הגבר הישראלי בשנים האחרונות למטרוסקסואל שמוריד שערות, מתמרח בקרמים ולפעמים גם מטפח זקן מדוגם. בהתאם לכך עלה הביקוש למוצרי אופנה משלימים עם סטייל וייחוד אישי. כך הוקם המותג, עם מטרה להיות חנות התכשיטים האולטימטיבית לגבר הישראלי. בראיון הם מספרים כיצד הם מקפידים להיות בקיאים בטרנדים החמים בעולם, להיות השראה אופנתית לסביבתם ולשמור על סטייל אישי ומבודל.

"הבנו שיש לנו משהו אחר"

מרגע שהשלושה חשבו על הרעיון הראשוני, הכל זרם באופן טבעי. "למרות שהתחלות הן לא דבר פשוט, אנחנו ראינו את הפוטנציאל והאמנו מהרגע הראשון", מספר דניאל ברק, "וברגע שאתה מבין שיש שוק ואין מענה בישראל – לצורך הזה התקדמנו בכל הכוח. גייסנו השקעה ראשונית אישית שלנו ומהבנקים משום שהיה לנו חשוב לגייס סכום מספיק לייצור מותג שנהיה שלמים איתו שעטוף בחוויית לקוח מושלמת – קופסאות מהודרות, אלמנטים לאריזה, אתר נגיש ויפהפה, מרכז הפצה נוח, שירות לקוחות 24/7 ובעיקר שהמוצרים יהיו גם אופנתיים וגם איכותיים".

"לא חסכנו", מוסיף רועי ביכלר, "אבל אנחנו נצמדים לתוכנית העסקית ומתקדמים בקצב טוב ומעל המצופה. בתחילת דרכנו קיבלנו חיבוק חם מחנויות אופנה בכל הארץ, כאלה שמתעסקות באופנת גברים, והבנו שיש לנו משהו אחר ביד. לאט-לאט חנויות ולקוחות פנו אלינו ישירות עד למצב שבו מפורסמים רבים רוצים ורוכשים את המוצרים שלנו כמו סטטיק ובן אל, ליאור נרקיס, ג'ורדי, תומר חמד ועוד".

מה הקו העיצובי שלכם?

חן חגי: "מדובר במותג אופנה צעיר ובועט שנולד מתוך חיבור לאסתטיקה והרצון לתת מענה גם לשוק הגברים עם תכשיטים ואקססוריז טרנדיים, איכותיים ובמחירים הוגנים. המותג מציע מגוון רחב של פריטים במטרה להשלים כל אאוטפיט ליום יום והופעה מושקעת לערב. שמות המוצרים נבחרים בקפידה בהתאם לווייב שמשדר הפריט. ההשראות לקולקציות מגיעות מהטרנדים החמים בעולם האופנה בתחום התכשיטים לגברים עם אדפטציה לטעמו של הגבר הישראלי ומזג האוויר הים תיכוני. הן נשאבות מטרנדים עדכניים בעולם ועוברות אדפטציות לצרכן הישראלי. ניתן למצוא מוצרים לגבר האורבני שמחפש תכשיט שיקפיץ הופעה יומיומית ועד לגבר המתאמץ שהולך על כל הקופה ומתאבזר במגוון תכשיטים".

"אנחנו מכירים את הטעם של הצרכן הישראלי", ברק מוסיף, "וידענו שזה עניין של זמן עד שכל גבר ישראלי יכיר את המותג. לאחר שיכיר, היה לנו ברור שכל לקוח יוכל למצוא פריט שהוא אוהב מתוך הקולקציה הרחבה. לגבי הביקורות, אנחנו לומדים ומפנימים את ההערות, ולפעמים משנים ומעדכנים עיצובים בהתאם לדרישות השונות. אנחנו מאמינים בשירות הלקוחות וביישום ההערות".

רואה חשבון עם טאץ' מגניב

רועי ביכלר הוא בן 31, נשוי פלוס אחד, בעל תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ורקע של חמש שנים במכירות אופנה. לאחר מכן שימש בתפקיד מנהל תיק לקוחות בחברת הספנות צים. עם התפתחות המותג החדש הוא עזב את עבודתו לטובת ניהול פעיל של אין קר. כיום הוא אחראי על תחום יבוא וייצוא של המותג ועל ניהול האתר וניהול הפעילות השוטפת מול הספקים.

דניאל ברק (31), נשוי, הוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות מימון ובנקאות. הוא כדורגלן פעיל ששיחק לאורך השנים בקבוצות בליגות השונות ומשמש המנכ"ל והבעלים בד בבד עם עיסוקו בכדורגל. באין קר הוא אמון על הסטיילניג, בחירת המוצרים ועיצובם וכן על שיווק המותג.

חן חגי (30), נשוי, הוא בעל תואר ראשון בחשבונאות עם ניסיון תעסוקתי במכירות אופנה. כיום הוא מתמחה במשרד רואה החשבון קסלמן, וכרגע משמש שותף שקט ולא פעיל שבעתיד צפוי לחזור לחברה ולנהל את תחום הכספים. ללא קשר, חגי אחראי על קשרי העבודה מול המזרח הרחוק ועל בקרת ספקים.

אז מי בעצם אחראי על העיצובים?

ביכלר: "המוצרים מיובאים מהמזרח הרחוק בהתאם לעיצובים שהחברה מעבירה וסקיצות שמעוצבות בהתאם לטרנדים העולמיים תוך פרשנות והתאמה לטעמו של הצרכן הישראלי. החברה מעסיקה מעצב גרפי כפרלינס שמקבל עדכון שבועי על הטרנדים החמים בעולם. כנגזרת הוא מכין עיצובים לתכשיטים שנשלחים לאיש קשר במזרח שמנהל את פעילות הייבוא והייצור למותג. לאחר בחירת החומרים לפי הסקיצה, המוצר מיוצר עד לאישור סופי של החברה בישראל".

עם כל האינטנסיביות, החברות לא נהרסה בגלל העבודה המשותפת?

ברק: "להפך. החברות הפכה לטובה יותר בעקבות העבודה המשותפת. אנחנו מבלים עשרות שעות ביחד ובעצם משלימים זה את זה. לכל אחד תחום אחריות ועבודה ברורה משלו, אך אנחנו עובדים בסינרגיה מושלמת. כמובן שיש ויכוחים, אבל בסופו של דבר לכולנו טעם אופנתי דומה וכולנו רוצים לספק את המוצר הטוב ביותר ללקוח. נוסיף גם שהנשים שלנו חברות טובות ככה שזה רק מחבר אותנו עוד יותר".

ואיך בכל זאת משמרים חברות ועסקים?

"הסוד הוא ה-פ-ר-ד-ה!", עונים שלושתם, "חייבים להפריד בין משך היום שכולל התנהלות עסקית לבין הערב או סופי שבוע שבהם אנחנו חברים. בזמן העבודה אי אפשר להיפגע או לחשוב מתוך מניע חברי אלא ממניע עסקי – מה טוב ללקוחות שלנו ואיך נחדש ונביא את הסחורה הטובה ביותר. במקרה אחד שבו ערבבנו את העסק והחברות ועבדנו בעת נסיעה חברית לחו"ל, זה כמובן הוביל לחוסר הסכמות ולבעיות. חייבים להפריד גם פיזית וגם בראש בין שני האפיקים הללו".

מה קורה כשרבים? מי מקבל את ההחלטות הקשות בחברה?

ביכלר: "יש לנו חוק – אנחנו מקבלים החלטות ששלושתנו שלמים איתן. ברגע שלאחד יש ספקות אנחנו מעלים את זה לדיון ובמידת הצורך פוסלים את הרעיון. לעולם לא נתקדם עם החלטה שאחד מאיתנו לא שלם איתה. זה הסוד לסינרגיה ולקבלת החלטות משותפת בצורה הטובה ביותר".

עד כמה המשפחות מעורבות בעסק?

ברק: "המשפחות שלנו מאושרות שטוב לנו ושאנחנו מצליחים ומסופקים, ולכן ניתן להגיד שהן מעורבות ברמה הרגשית. מעבר לזה, ברמת הפיננסית אנחנו מתנהלים לבד בכוחות עצמנו וגם ברמה האופנתית זה פחות התחום שלהם, אבל אין גאווה גדולה יותר להורה מלראות את הילד שלו מצליח ומפתח משהו שהוא אוהב בזכות עצמו".

השלושה אינם מסתפקים בהצלחה המקומית, וכבר פועלים למטרת התרחבות מעבר לים. "בשנה האחרונה המותג החל להתפתח במדינות שונות בעולם", הם מספרים, "וכרגע הוא נמכר בארצות הברית, באתר ייעודי שהוקדם במיוחד, וכן בשיווק אונליין ברחבי אירופה".

עם יד על הלב, מה מיוחד בתכשיטים שלכם שאין באחרים?

ברק: "אנחנו מאמינים שאנחנו מביאים משהו אחר כי אנחנו צעירים שמעודכנים בטרנדים הכי חמים בעולם. אנחנו קוראים ונוסעים המון. עם זאת, אנחנו באים מעבודות 'רגילות' ולכן חשופים לדעת מה הקהל הישראלי על כל קצותיו רוצה, החל ברואה החשבון שרוצה שעון שייתן לו טאץ' שיראה שהוא בחור מגניב ועד ההיפסטר שרוצה הופעה ייחודית עם אמירה אישית. אנחנו מקפידים להביא את הטרנדים הכי חמים ובמחירים שווים לכל כיס".

תגובות

להשאיר תגובה