בין אם המצב קשה או בין אם את/ה רוצים להגדיל את העסק. מגיע שלב שבו יש צורך להזרים כסף לחברה. הרבה מאוד פעמים נלקחות הלוואות בצורה לא נכונה שעלולה להשפיע על החברה. שמעון דנינו, מנכ"ל Media Capitl ומומחה בתחום ההלוואות מסביר:

הקפידו על מסמכים ודו"חות מסודרים לגבי תזרים החברה

עסקים רבים פונים לקבלת הלוואה מבלי להציג דו"חות פיננסיים תקינים. כך, לנוני ההלוואות יהיה קשה לבחון אתכם ולכן להגדיל את הסיכוי לכך שתסורבו. לכן, הקפידו על דו"חות כספיים מסודרים, תזרים מזומנים וכל מה שצריך על מנת שיוכלו לבחון אתכם בצורה מקצועית ומעמיקה. מומלץ להתייעץ בנושאים אלה עם רואה החשבון.
עשו "סקר שוק"
רוב העסקים יבקשו הלוואות מסניף הבנק שלהם ולא יבדקו מקורות נוספים. כמו שעל כל רכישה אחרת תבצעו "סקר שוק" כך גם כאן. יש תחרות בתחום – נצלו אותה.
בחירה בסוג הלא נכון של הלוואה
הלוואות לעסקים הוא עולם בפני עצמו עם מגוון עצום של פתרונות מימון החל מניכיונות צ'קים ועד להלוואות עסקיות בפריסה ל-12 שנה. קשי אחד שעסקים נתקלים בו הוא להתאים את סוג ההלוואה לצורך האשראי. מצד אחד עסקים רוצים לקבל הלוואות בריבית הנמוכה ביותר ולטווח הארוך ביותר, אולם לא תמיד זה הפתרון הטוב ביותר עבורו. לפעמים גם הלוואות גישור יכולות להתאים לצורך האשראי של העסק, במיוחד לעסקים העוסקים בייבוא. המפתח בבחירת הלוואה הוא בהבנה כמה היא תעלה בפועל יחד עם חישוב הריבית ואיך ישפיע החזר ההלוואה על תזרים המזומנים של העסק.
לקיחת הלוואה גדולה או קטנה מדי
רוב בעלי העסקים יעדיפו לקחת יותר אשראי ממה שצריך כדי שיהיה להם "אוויר" פיננסי, אולם לא תמיד זה הדבר החכם לעשות מפני שאז נשלם יותר ריבית. מצד שני, הלוואה נמוכה יותר עלולה לגרום למחסור במזומן להמשך פעילות העסק. לכן חשוב גם כאן לחשוב היטב על הסכום הדרוש
מגייסים הלוואות עסקיות ב"דקה ה-90"
מעטים הגופים שירצו, אם בכלל, להלוות לעסקים שנמצאים במצוקה תזרימית או שנאבקים כלכלית. הרבה עסקים פונים לגייס הלוואה רק כשהמצב קשה ואין ברירה. לכן, חיזוי קושי תזרימי בעתיד ופניה מוקדמת ככל הניתן לגייס הלוואה יגדילו את הסיכויים של העסק לגייס בהצלחה הלוואות לעסקים.

מניות
מאמר קודם2 cup
המאמר הבא

תגובות

להשאיר תגובה