הילדים מטפסים על הקירות ועושים פרצופים על האוכל? אז זהו, השהייה הממושכת בבית לא חייבת להפוך לאסון. רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה לחברת טונה סטארקיסט, ממליצה על טיפים שיעזרו לכם לעבור את התקופה הנוכחית בשלום ואפילו מציעה מתכון לקציצות טונה לבילוי משותף וכייפי בצהריים. 

ילד רעב?: ילד רעב הוא ילד עצבני, מנדנד ומציק, שלא יפסיק עד שישבע- וכבר התחלנו את היום כשכולם עצבניים. הפתרון, למען האמת, די פשוט: מאוד חשוב להתחיל את הבוקר עם ילד שבע יחסית. ארוחת בוקר עשירה בפחמימות שמקורן בחלבונים ובדגנים מלאים למשל, מספקת למוח את האנרגיה הנחוצה לתפקודו התקין, משפרת את יכולת הריכוז ולהצלחה בלימודים ובמיוחד בתקופה זו, בה הילדים צריכים להתרכז מול המסכים בלמידה מקוונת.

הקשבה ומשמעת רכה: רצוי ליצור הזדמנויות בהם הילדים יוכלו לשתף אתכם במחשבותיהם ובשאלותיהם וכשמתיישבים לשולחן במהלך היום, נוצרת הזדמנות כזו.  הפתרון הוא להקשיב לילד ולצרכים שלואל תכריחו אותו לאכול אם הוא לא רעב, אבל בקשו ממנו לשבת אתכם בזמן הארוחה כחלק מההווי המשפחתי.

עשו התאמות אישיות: לפעמים לילדים במשפחה יש העדפות מזון שונות. כדי לא להעמיס על עצמכם בהכנה, נסו להכין מאכל בסיסי ואת התוספות שלו להכין בנפרד לפי מה שכל ילד אוהב. למשל להכין פסטה עם רטבים שונים, חביתות עם תוספות שונות.

לתת תפקידים: בכל גיל אפשר לתת לילדים תפקידים שמותאמים לגילם. רק אל תקראו לזה "עזרה" אלא "משחק" ותראו איך הם מתלהבים ועוזרים. בני שנתיים יכולים לנגב את השולחן, בני שלוש יכולים לשטוף את הירקות או להביא מצרכים מהמקרר, בני ארבע יכולים לקלף מלפפון או לערבב ביצים, וכך הלאה בהתאמה לגיל.

להכין מנות שילדים אוהבים: כדאי להכין בתקופה זו מאכלים פשוטים ולא מורכבים שהילדים אוהבים ורגילים לאכול. השגרה מקנה לילדים ביטחון; לכן חשוב לשמור על הרגלים קבועים, כמו ארוחות ושינה.

הימנעו מקינוחים:   דווקא בתקופה כזאת עלולים להיות הרבה נשנושים במהלך היום ולכן כדאי לפחות להקטין את ההרגל הלא בריא שנקרא קינוח.  נסו במקום קינוח שמוכר כממתק להשריש את המושג "קינוח" כמשהו כייפי שעושים עכשיו עם אמא ואבא: משחקים טאקי, משחקי קופסא, או אפילו לראות ביחד סרט בטלוויזיה.

 

 

תגובות

להשאיר תגובה