היא יושבת מולי ואומרת בנחרצות: "זהו, אני אתו גמרתי סופית. הייתי מאוד ברורה ותקיפה כשאמרתי לו שאני לא מוכנה שהוא יצור איתי קשר שוב! שלא יתקשר, שלא יסמס ושלא ישלח לי הודעות".

אני מביט בה בנחרצות וחושב לעצמי אם היא אכן מאמינה במודע שהיא חזקה כאשר תת המודע שלה חושב בצורה כל כך קרבית.   

מהי באמת המשמעות של "אמרתי לו לא להתקשר יותר!" ולמה היא לא לוקחת אחריות? למה היא מפילה את האחריות עליו? למה היא לא אומרת לעצמה: "אני לא אענה יותר, אני לא אשבר, אני אהיה חזקה, אני אהיה עוצמתית, אני אשלוט על חיי."

מה בעצם מתרחש אצלה בראש כשהיא אומרת לעצמה: "אמרתי לו לא להתקשר", וכשהטלפון יצלצל היא תגיד לעצמה בלב: "כמה הוא חלש ולא יכול לעמוד בבקשה שלי", ואז היא תזכיר לעצמה: "אמרתי לו לא להתקשר אלי שוב, נכון?", אך השיחה תתגלגל והם יפגשו, אולי אפילו יקיימו יחסים, יחזרו לתקופת סבל נוספת, שוב יריבו, שוב יחזרו על הדברים שהפרידו ביניהם מלכתחילה, ושוב היא תבקש: "אל תתקשר אלי יותר!"  

אני יושב מולה ומפציר בה: "קחי אחריות על ההחלטות שלך. אל תגידי שוב לבן הזוג שלך לא ליצור אתך קשר. אמרי לעצמך  לא לענות לו. אמרי לעצמך  שאת רוצה לחיות ולהיות מאושרת, שאת רוצה את הטוב ביותר לעצמך. אל תהיי קרבן של נסיבות. שלטי בעצמך בעקבות ההחלטה שלך. נווטי בעצמך את הדברים כי רק כך תגלי שאת לא חוזרת לאותם ההרגלים והדפוסים הישנים והמעכבים.  

זכרו! כדי לשנות מציאות חיים לא רצויה, אחריותכם לשנות בעצמכם משהו בדרך,   אחרת התוצאה שתתקבל תהיה אותה התוצאה.

אני רוצה להודות לכל הקוראים היקרים על הפניות החמות ועל המיילים שאתם שולחים אליי במשך השבוע. הלוואי שהייתי יכול להגיב לכל אחד ואחת מכם.

כהרגלי, אני בוחר בכל שבוע שאלה אחת ומתייחס אליה בהרחבה.

לשליחת שאלות [email protected]

שאלת השבוע הנבחרת:

"ניר שלום,

אני נמצאת בקשר עם גבר בשם ********* כבר 6 שנים. הוא נולד בתאריך 24.6.1977, וכל הזמן מבטיח שנמסד את הקשר, אך שום דבר לא קורה בפועל, ואז אנחנו נפרדים, הוא מתעורר ומראה לי לכאורה שהוא מקדם את מערכת היחסים, אנחנו חוזרים, ואחרי כמה ימים אני מוצאת את עצמי באותה הנקודה. לי קוראים ******** ונולדתי בתאריך 12.7.1980. מה אתה ממליץ לי לעשות ?

תשובתי:

******* יקרה,

במפה של בן זוגך מתגלה אדם מדהים, מצד אחד, המייצג גבר אלפא אולטימטיבי, אך מצד אחר, יש לו היכולת להתעלל בך נפשית, והקושי שלך לשחרר אותה נובעת מכך שכולם סביבך מפצירים בך לא לוותר על גבר כזה מושלם.   

אני מציע לך לקחת לוח שנה, ובכל ערב לפני שאת הולכת לישון, סמני בלוח השנה את ההרגשה שהייתה לך לגבי מערכת היחסים במהלך היום. וי להרגשה טובה, איקס להרגשה רעה. לאחר שלושה חודשים חזרי ללוח השנה כדי לספור את כמות האיקסים והווי שסימנת. אם 2/3 מהסימונים נטו לטובת האיקסים, משמע שאין משמעות רבה למערכת היחסים הזאת כיוון שהחוויה האמתית שלך איננה טובה, גם אם סביבך אומרים לך לא לוותר עליה.

אם בן זוגך לא מספק לך את רצונותייך, ותרי עליו ואפשרי למישהו אחר להיכנס אל חייך. את האחראית היחידה על תוצאות חייך.

בהצלחה רבה,

12238362_10204175657751793_8620298034183535487_o

תגובות

להשאיר תגובה