ההתמודדות היומיומית שלנו מכילה כמה פרמטרים, אחד מהם הוא התנגדות אשר יכולה להופיע בכל מיני דרכים ומצבים, ישנה התנגדות פנימית אמוציונלית שמתבטאת בכעס, שנאה, ועצב. על מנת לחיות באיזון, עלינו לדעת לטפל בהתנגדויות הפנימיות שלנו.

אחת ההתנגדויות העיקריות באה לידי ביטוי בפחד משינויים אשר יכול לשתק ולהרחיק אותנו מהמטרה. יש לאנשים נטייה לחשוב שמא השינוי יגרום לנו נזק, יוביל להפסד או לכאב. אנשים נרתעים מלעשות מאמץ על מנת להביא לשינוי כלשהו בחייהם ונותנים להתנגדויות לנהל להם את חייהם.

כך הם נשארים למעשה באותו מקום מבלי לצאת מאזור הנוחות. ישנן כמה סיבות להתנגדות פנימית משינויים שנובעות מחוסר שלמות עם המצב לשנות, חוסר השלמה עם עצמי ועם מי שאני, וחוסר בטחון עצמי להניע ולהביע עצמי מה אני באמת רוצה. התמודדות עם חוסר ודאות היא התמודדות שאינה קלה לאף אחד מאיתנו ולעיתים יוצרת בתוכנו התנגדויות פנימיות ולבטים איך להמשיך מכאן? מה עליי לעשות? כיצד עליי לפעול? כאן אנו נכנסים לתמונה כאשר אנו מחליטים איך לפעול בסיטואציה שכזו מבלי להתנגד לתהליך.

הדרך הכי טובה לטיפול בהתנגדות היא הרצון האמיתי שלנו לשנות, ולהתחיל לפעול בכל המישורים על מנת להניע את התהליך ללא פחד. ברגע שאנו מחליטים שאנו רוצים בשינוי, הפחד זז הצידה ודברים מתנהלים יותר בקלות. חשוב לזכור שהדרך לשינוי רצופה באתגרים שגוררים איתם התנגדויות, אנו צריכים לדעת לזהות את ההתנגדויות ולטפל בהן. התנגדויות פנימיות הן דבר לא קל לאף אחד מאיתנו, אך ברגע שנדע לזהות את ההתנגדות ולגעת בנקודה הכואבת ע"י טיפול נקודתי, הכל יהיה לנו הרבה יותר קל בחיים.

תגובות

להשאיר תגובה