מתוספות השיער של נטע ברזילי דרך פתרונות יצירתיים לישראלים שנוטים להתקרח ועד פאות לחולי סרטן. דורון פסקינו, אבי תחום הארכות ותוספות השיער בארץ, אמנם מוכר לכל סלב שמכבד את עצמו, אבל עבודת הקודש שלו היא דווקא במסתרים, במחלקות האונקולוגיות או מול אשה שהרגע גילתה על המחלה. ויש גם נסים

יותר מ-21 שנה שדורון פסקינו, הבעלים של "דורון פסקינו פתרונות שיער", נחשב לאבי תחום ההארכות, תוספות השיער והפאות בארץ. בתחום הזה, שמאופיין בישראל בתחרותיות עזה, אין מעצב שיער או סטייליסט שלא מכיר אותו באופן אישי וסלבריטאי שלא עבר בין אצבעותיו, החל בנטע ברזילי דרך נינט טייב, נטלי דדון, שרית חדד ואפילו הגברת הראשונה.

אבל מה שלא רבים יודעים הוא שאת הסיפוק האמיתי והאהבה לעבודתו ואת העובדה שהוא מצליח להחזיק כל כך הרבה שנים בפסגה, פסקינו חייב דווקא לאוכלוסיות החולים השונות שבהן מטפל והמקומות שבהם הוא מתנדב, שהודות להם הפך אדם מסורתי שמאמין שנסים אכן קורים.

"רוב הישראלים מתקרחים בגיל מוקדם"

ככל אדם שנחשב מומחה בתחומו, גם הסיפור של פסקינו התגלגל לגמרי במקרה מפרט קטן, מחרוז, ולא באופן מטאפורי. אקססורי לשיער בצורת חרוז פטנט קטן ומיוחד שמצאה אי שם בתחילת שנות ה-90 שותפתו למספרה באותה תקופה בנסיעתה לאיטליה, הביא את השניים להיחשף לעולם האקססוריז לשיער שלא היה קיים בישראל. השניים זיהו את הפוטנציאל, טסו יחד לארץ המגףוהחלו לייבא סחורה,לא רק לצורך עבודתם במספרה אלא גם למשווקים. זו היתהנקודת תפנית בחייו של פסקינו, שיצא לדרך חדשה והפך ממעצב שיער "רגיל" לאיש עסקים ממולח.

בהמשך הוא נפרד משותפתו והפך את פסקינו לעסק משפחתי משגשג שבו הוא עובד בצמוד לאשתו לילי ולבני משפחה נוספים.כיום הוא היבואן הגדול ביותר של שיער טבעי המופץ לנתח שוק של כ-70 אחוז מהמספרות בישראל, יש לו מרכז גדול המטפל בפתרונות שיער, בעיות דלילות ונפח,הוא מטפל בלקוחות קצה ותופר פאות איכותיות משיער אדם מובחר לחולי סרטן, ולאחרונה אף המציא טכנולוגיה חדשה ברמה עולמית לתוספות שיער דקות כנייר. במילה אחת: אימפריה.

בקרב הסלבס המקומיים, פסקינו כבר מזמן הפך לסמכות העליונה בתחום. "אני מאוד אוהב את כולן", הוא מספר,"אין לי פייבוריט. נטלי דדון ודנה אשכנזי הן לקוחות של שנים בתחום תוספות השיער ומאוד קרובות ללבי. לפני צילומי הקליפ של נטע ברזילי, היא הגיעה אלינו יחד עם מעצב השיער הצמוד אסי שדה והתאמנו לה יחד תוספת ארוכה מקוקו טבעי באורך 1.3 מטרים ופאה בצבע ורוד פוקסיה, שעם שניהם היא הופיעה בקליפ 'TOY'. אמנם לא היינו איתה על הבמה, אבל בהחלט התרגשנו וחשנו חלק מההצלחה. לא כל המפורסמים שאיתם אנחנו עובדים אוהבים להיחשף כמי שהולכים עם תוספות שיער, זה מאוד אינדיבידואלי, ולמרות שהיום העניין כבר הפך לגמרי טרנדי ומקובל, אנחנו משתדלים לשמור על פרטיותם".

איך מצליחים בעסק תחרותי כל כך?

"אני מאמין שזכות קיומו של כל עסק מושתתת על שני אלמנטים: מוניטין וחדשנות. העסק קיים כיום יותר משני עשורים ועברו תחת ידינו מאות אלפי לקוחות מרוצים שעזרו לנו להפוך לשם דבר בתחומנו. כשפתחנו את העסק היו נפוצות מספרות רגילות כמו שיש היום. אנחנו היינו המקום הראשון שהוא לא מספרה אלא מרכז לפתרונות שיער. רוב הלקוחות מגיעים אלינו לא בשביל צבע, פן ותספורת, אלא כדי לפתור בעיות של דלילות שיער, הקרחה, הוספת נפח ופאות רפואיות ברמה גבוהה. החלק השני הוא החדשנות– אף עסק לא יכול לשקוט על השמרים, ועסק חייב להמציא את עצמו כל הזמן מחדש ולהציע ללקוחות משהו שאין לאף אחד אחר, בין אם שירות או רמת מקצועיות, ואנחנו נותנים את שניהם. אלה ממשיכים לעבור מפה לאוזן, ועוזרים לנו להביא לקוחות חדשים ולשמר את הקיימים מרוצים".

אילו חידושים יש בתחום השיער שלא נראו עד היום?

"אחד הדברים שאני גא בו היום במיוחד הוא בתחום חלקי תוספות השיער. הישראלים בורכו בגנים טובים רבים, אך לא בזה שאחראי על השיער, ולצערנו, רובנו מתקרחים בגיל מוקדם, נשים וגברים כאחד. אם בעבר אנשים בעלי דלילות שיער היו הולכים עם פאות בולטות לעין, היום מי שמתקרח בקודקוד של הראש או בחלק הקדמי, למשל, לא חייב לחבוש פאה שלמה. אנו מייצרים תוספת שיער שמותאמת באופן אישי לאותו החלק בראש הלקוח. בטכנולוגיה חדשה הצלחנו להגיע למצב שבו תוספת השיער מולבשת על בד שמדמה קרקפת באופן מושלם, דקה כנייר עד שלא ניתן לזהות שמדובר בתוספת. בנוסף, כיוון שאנחנו יבואני השיער המרכזיים לישראל, יש לנו מבחר עצום, חלקו נדיר וקשה להשגה, שממנו אנחנו מתאימים כל תוספת שיער לשערו הטבעי של המטופל באופן מדויק, מבלי להעבירו תהליכים כימיים ובכך להרוס אותו, כמו שעושים רבים אחרים".

 

"צריך לדעת לתת ולא רק לקחת"

מבחינתם של חולי סרטן שמאבדים את שיער ראשם בטיפולים הקשים, דורון פסקינו הוא סוג של מלאך. "מה שמרגש אותי בעבודה אלה הסיפורים האנושיים", הוא מספר, "תמיד צוחקים שמעצבי שיער הם גם סוג של פסיכולוגים. אלינו למרכז באים אנשים במצבים רגישים ביותר, החל בגברים ונשים שאין להם ביטחון עצמי כיוון שהם מקריחים, מה שמשפיע על תפקודם בכל תחומי החיים, ועד חולות סרטן שזה עתה קיבלו אבחון על מחלתן ויודעות שבקרוב ייאבדו את שערן כתוצאה מטיפולים קשים ומבקשות פאה שתסתיר את הקרחת. אנחנו אמנם שנים רבות בתחום, אבל אי אפשר באמת להתחסן ולא לכאוב את כאבם ולשמוע את הסיפורים של הלקוחות שמגיעים. אני מרגיש שזו השליחות שלי בעולם".

לא קשה להיפגש עם אנשים שלראשונה שמעו על מחלתם?

"קשה מאוד, ויש רגעים שהסיפורים כל כך מרגשים שגם אני נשבר, במיוחד כשמדובר באמא לילדים או בילדים עצמם. עם זאת, לצד כל הסיפורים הקשים אני גם עובר איתם את התהליך בכל פעם שהם באים ושומע לצד הסיפורים הקשים גם הרבה סיפורי החלמה ונסים. בזכות אלה אני יכול להגיד בכנות שהפכתי במהלך השנים מחילוני גמור לאדם מסורתי-דתי ומאמין, כזה שמבין שנסים חייבים להיות כתוצאה מכוח שגדול יותר מאיתנו. הפגישה עם אותם החולים, אגב, מתקיימת לא רק במרכז, אלא גם בבית החולים תל השומר, שם עזרנו להקים יחד עם שותפים נוספים את המספרה ההתנדבותית. אני מתנדב מדי פעם במחלקה האונקולוגית, שם אני עוזר לשטוף ולסדר פאות של חולות שלא מסוגלות לרדת ממיטתן למספרה. בשנה שעברה עשינו קמפיין תרומה גדול בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן– אנחנו מעניקים פאות בחינם או במחיר מסובסד למעוטי יכולת ונותנים איפה שרק אפשר. לאחרונה אפילו יזמנו שירות חדש שבו מאובחנת בסרטן יכולה להגיע אלינו לפני הטיפולים ונשירת השיער ואנחנו מכינים לה פאה מהשיער שלה עצמה תוך 24 שעות, והיא מקבלת את השיער שלה בחזרה. אני מאמין גדול בקארמה ושלכל הפעולות הטובות הללו יש חלק גדול גם בהצלחה הכלכלית של העסק. אדם צריך לדעת גם לתת ולא רק לקחת".

אז אתה מאמין בנסים?

"מאמין גדול. אחרי שאתה שומע כל כך הרבה סיפורי נסים שלא ייאמנו, בהתחלה אתה סקפטי, לאחר מכן מוצא קווי דמיון בין סיפורים שונים של אנשים שכלל לא מכירים האחד את השני,ולאחר עוד סיפור ועוד סיפור, משהו מתחיל לחלחל בך, אתה עושה אחד ועוד אחד ומבין שיש פה משהו שכנראה גדול מאיתנו, בלתי ניתן להסבר, וזו הנקודה שבה אתה מתחיל להאמין".

היה סיפור מסוים שתפס אותך?

"היו הרבה עם השנים, אבל סיפור מרגש ומיוחד הוא של מטופלת צעירה בת 23 שפגשתי בזמן התנדבותי בבית החולים תל השומר. הסרטן חזר לה בפעם השנייה והיו לה גרורות בכל הגוף. העובדת הסוציאלית לקחה אותי לצד וסיפרה לי שהיא הגיעה מאילת, ללא כסף, ושהרופאים אמרו שאין לה סיכוי לחיות יותר מכמה חודשים. הכנו לה פאה מהשיער הטבעי שלה והסיפור כל כך העציב אותי שסיפרתי עליו ללקוחה אחרת שלי. זו יעצה על תרופת סבתא פשוטה– ערבוב של סירופ מייפל ואבקת סודה לשתייה. היא טענה שצריך לבשל יחד למשך כמה דקות ולשתות שלוש כפיות ביום. סיפרתי על כך למטופלת שהסכימה לנסות, שהרי מה היה לה להפסיד. היום אנחנו חמש שנים אחרי אותו הסיפור והיא התנקתה לגמרי מהסרטן. הרפואה הקונבנציונלית לא יודעת להסביר את זה ומגדירה בעצמה את המקרה כנס רפואי"

תגובות

להשאיר תגובה