סינדרלה לובשת קמדן

מזכירה ומתופף מכירים באירוע, מתאהבים ממבט ראשון, מתחתנים ומביאים לעולם שלוש בנות. תוך כדי, ללא כל רקע בתחום, הם מקימים מותג אופנה שבמהרה הופך למעצמה של 16 סניפים, חנות און ליין משגשגת ומחזור של יותר מ-50 מיליון שקל בשנה. נשמע קצת כמו סיפור אגדה, אבל זה בדיוק מה שקרה לאלון ומיטל שני, מייסדי רשת קמדן אנד שוז

מתברר שסיפורי סינדרלה לא מתרחשים רק בארץ האגדות. תשאלו את בני הזוג מיטל (37) ואלון (39) שני, הבעלים הגאים של רשת קמדן אנד שוז, שהפכה בשנתיים האחרונות לאחת מרשתות האופנה הישראליות המובילות. הם יספרו לכם שעם תעוזה, יוזמה, חוצפה ישראלית והרבה אהבה אפשר לכבוש כל פסגה ולזכות בכל הקופה.

המותג של הזוג שני הצליח לפצח את הנוסחה ולכבוש את לב הקהל הישראלי עם פרטי ביגוד, אופנה ואקססוריז, רובם בעיצוב וייצור עצמי וחלקם בייבוא דקדקני, תוך שימת דגש רב על איכות לצד תג מחיר מאוד נגיש, והמספרים מדברים בעד עצמם: יותר מ-130 עובדים שמתפרשים על 16 סניפים, חנות און ליין שוקקת ומחזור שנתי של יותר מ-50 מיליון שקלים בשנה ממצבים את השניים כפאואר קאפל העולה של תעשיית האופנה בארץ, וכן, זה מתוק כמו שזה נשמע.

“בתוכי התחבאה סטייליסטית”

הם הכירו במסיבת חברה. היא היתה עוזרת אדמיניסטרטיבית בחברת הייטק, הוא מתופף באירועים שהגיע לבדר את הקהל יחד עם הלהקה שאיתה הופיע. היום הם נשואים באושר, הורים לשלוש ילדות ובעלים משותפים ברשת האופנה המצליחה.

“הסיפור שלנו התחיל אי שם בשנת 2008”, מספרת מיטל שני, “אני הייתי אז בתפקיד נוח כעוזרת אדמיניסטרטיבית בחברת הייטק. הגעתי לאירוע חברה גדול שהתקיים לכבוד אחד החגים כשהאטרקציה המרכזית היתה להקה שהגיעה לשמח את העובדים. אלון היה מתופף ומנהל הלהקה, התחלנו לדבר והיה קליק מיידי”.

“כשמיטל אומרת קליק מיידי, הכוונה היא לא לסתם חיבור”, מוסיף אלון, “בו במקום ידעתי שזו תהיה אשתי לעתיד ואם ילדי. מיד לאחר מכן התחלנו לצאת, ולא עבר זמן רב עד שעברנו לגור יחד. סיפור אמיתי של אהבה ממבט ראשון”.

איך עוזרת אדמיניסטרטיבית ומתופף הופכים להיות בעלים של רשת אופנה גדולה?

“קמדן אנד שוז לא התחילה כרשת”, מציינת מיטל, “שנינו לא הגענו מבית עשיר והחלטנו יום אחד לפתוח 16 חנויות במקביל. גם פה מסתתר סיפור יפה. זמן לא רב לאחר שהתחתנו נכנסתי להריון. צעדתי ברחוב יהודה מכבי בתל אביב שבו היתה ממוקמת הדירה הראשונה שלנו ונתקלתי בחנות להשכרה. תמיד רציתי לעסוק באופנה, זה היה חלום ישן שלי. שנים לפני כן הייתי יושבת ומקשטת חולצות באבני סברובסקי ויוצרת תכשיטים לעצמי ולסביבתי הקרובה. בתוכי התחבאה סטייליסטית שרק חיכתה להזדמנות לפרוץ החוצה וזו נראתה לי כמו הזדמנות מתאימה. התקשרתי לאלון וסיפרתי לו על החנות. אלון, שהוא טיפוס מאוד תקתקן, יצר קשר עם הבעלים וכבר למחרת נחתמה העסקה. החנות דאז היתה בעלת אופי שונה לחלוטין מהמתכונת והאסטרטגיה שבה פועלת הרשת כיום וריכזה פרטי מעצבים ישראלים לנשים במחירים שאינם בהכרח זולים. הייתי קונה ממעצבות צעירות ומוכרת בעיקר ללקוחות השכונה שהיו עוברות ברחוב. באותה התקופה המשכתי לעבוד במשרה שבה החזקתי בהייטק ואחרי שעות העבודה הייתי מתפקדת עד הערב בחנות. היה מטורף, במיוחד בתקופת הריון, אבל נהניתי מכל רגע והרגשתי שאני מגשימה את עצמי”.

“התחנה השנייה בדרך”, מספר אלון, “היתה כשחנות נוספת התפנתה בדיוק ממול והחלטנו להרחיב את הפעילות ולהפוך אותה לחנות משלימה לנעליים ולתיקים. נשים היו מגיעות לקנות שמלה בחנות אחת ומיטל היתה מסיימת להלביש אותן ורצה לחנות השנייה כדי להתאים להן נעליים ואקססוריז. ככה צברנו קהל לקוחות נאמן. בשנת 2015, בעקבות ההצלחה, החלטנו לשכור חנות שלישית, הפעם בכיכר מילאנו בתל אביב שקיימת עד היום, בעוד שהשתיים הראשונות נסגרו. זו היתה בעצם תחילתה של רשת קמדן אנד שוז”.

“ככה קונים את לב הצרכן הישראלי”

“אחד הדברים שהיו מתסכלים אותי יותר מכל היה כשמישהי היתה נכנסת לחנות והפריטים היו יקרים לה מדי”, מספרת מיטל, “ממש הייתי לוקחת ללב. כולן מאוד רוצות לפרגן וללבוש בגדי מעצבים ישראלים, להתחדש בפריטים ייחודיים יותר מאלה הקיימים ברשתות המסחריות, אבל בשל כמויות הייצור הקטנות והעובדה שהכל נעשה בישראל, העלויות הן יקרות ומתגלגלות לצרכן. רציתי להגיע ליותר נשים, כשהחלום או החזון היו אופנה נגישה, איכותית וטרנדית לכולן. התחלתי בקטן – החלטתי לרכוש בדים ולעצב פריטים בעצמי. מצאתי מתפרות, מודליסט ואנשי מקצוע מתאימים, ולאט-לאט התרבו הדגמים ותפסו יותר ויותר מקום על המדפים. הדגש היה על האיכות והמחיר. גם היום אני יכולה ‘להפיל’ דגם אם אני אחשוב שהמחיר שלו יקר מדי. אני נלחמת על המחיר ברמת השקל. בנוסף טסתי ברחבי העולם והבאתי פריטים שבחרתי בפינצטה. היום ניתן להגיד בגדול ש-70 אחוז מהפריטים ברשת הם בייצור עצמי ו-30 אחוז הם פרטי יבוא”.

ובכל זאת, איך הפכתם לרשת כל כך גדולה בפרק זמן כל כך קצר?

אלון: “במילה אחת: ביקוש. אף אחד מאיתנו לא הגיע מבית עשיר, והגענו למצב שהחנויות הקטנות שלנו מרוויחות כסף רב ביחס לגודלן. כשהגענו למצב שאנחנו מעמידים רכב מסחרי ליד החנות כדי שישמש לנו מחסן נוסף, הבנו שהגיע הזמן להתרחב. אנחנו פועלים בצורה מאוד חסכונית וחכמה, אנחנו לא פותחים חנויות במקומות יקרים שבהם השכירות הגבוהה תיאלץ אותנו לגלם את ההוצאות במחירי הפריטים ותתגלגל ללקוחותינו. יש לנו מטה מאוד יעיל ומצומצם. אבא של מיטל, למשל, משמש גם אחראי החנויות בצפון וגם מייצר עבורנו בכישרון רב את הסטנדים והאלמנטים מעץ וברזל בכל החנויות. אנחנו לא מנהלים את העסק בשלט רחוק ומאוד נוכחים”.

מה התפקיד של כל אחד מכם בכוח?

“אנחנו עובדים ומתפקדים כצוות”, אלון מספר, “אבל כמובן שלכל אחד יש את תחום ההתמחות שלו שבו יש לו את המילה האחרונה. מיטל אחראית על העיצובים, הקניינות והסטיילינג ואני אחראי על חוזים, על הצד הפיננסי, על פתיחת חנויות וכן הלאה. אנחנו חיים את העסק ומשלימים זה את זה. גם הבנות, אגב חיות את העסק ויודעות איך לתקתק בקופה והיכן כל דבר צריך להיות מונח. בפעם האחרונה שאחת מהן יצאה לשתות מילקשייק היא שאלה אותנו אם להביא חשבונית מס”.

“אנחנו נמצאים אחד עם השנייה כמעט 24 שעות ביממה”, מוסיפה מיטל, “ואם לא היתה חלוקת תפקידים ברורה העסק לא היה עובד”.

מה מייחד את הרשת ומה טווח המחירים?

“אנחנו ממש וואן סטופ שופ עבור נשים”, מציינת מיטל, “כשאשה נכנסת לחנות היא יכולה לצאת מאובזרת מכף רגל ועד ראש בהנעלה, ביגוד, תיקים ואקססוריז. אנחנו מתמחים במיוחד בבגדי בייסיק באיכות גבוהה והכי זולים בארץ בנעלי ומגפי עור. בעקבות הביקוש יצרנו גם ליין טבעוני מתחליפי עור מאוד איכותיים, כשכל הנעליים מיוצרות בארץ ובעבודת יד. כל הפריטים נעים מעשרות שקלים בודדים ועד סביבות ה-389 שקלים למגף העור היקר ביותר שבחנויות מקבילות יעלה גם 1,000 שקלים ויותר. בנוסף, נשים בכל הגילאים ובטווח רחב במיוחד של מידות יכולות להגיע לחנות ולרכוש לעצמן פריטים, החל במידה 35 בנעליים ועד מידה 43, ובביגוד ממידה קטנה ועד מידה 48-46”.

היכן קיימים היום סניפים ומהן התוכניות לעתיד?

לדברי אלון, “קיימים כיום סניפים כמעט בפרישה ארצית, כשאנחנו משתדלים לפרוש אותם על פני כמה שיותר ערים מאשר לפתוח כמה חנויות בעיר אחת. יש לנו סניפים בנמל ובכיכר מילאנו בתל אביב, בהרצליה, שניים באשדוד, בכפר סבא, בחולון, בראשון לציון, ברמת גן, ברמת ישי, בכרמיאל, בירכא, בטבריה, בבית שמש ובבאר שבע וכמובן חנות אינטרנטית פעילה במיוחד בכתובת www.Camden.co.il. רוב פתיחת החנויות והצמיחה הגדולה של הרשת נעשתה ממש בשנתיים האחרונות. יש לנו גם שירות הזמנות באפליקציית הוואטסאפ, משלוחים עד הבית בתשלום סמלי ומשלוחים לנקודת איסוף קרובה לבית בחינם. יש תוכניות לעתיד לפתוח סניפים נוספים כשעל הפרק נמצאות נתניה ואולי אילת. עוד מוקדם מדי לדבר על כך”.

איך אתם מתמודדים עם התחרות הגוברת מול חו”ל?

“הבעיה מול חו”ל היא שהזמנת פריטים הפכה בשנה-שנתיים האחרונות למאוד נגישה ופערי המחירים הם גדולים ומשמעותיים”, מסביר אלון, “בדומה לחו”ל, אנחנו מספקים לקהל הישראלי מוצרים מאוד איכותיים במחיר זול שהוא בהחלט עונה להגדרה Value for money. כמו באתרים בחו”ל הצרכן הישראלי יכול לקנות אצלנו הרבה פריטים ולא להתלבט כלכלית בין פריט זה או אחר, פשוט לרכוש את שניהם במחיר של פריט אחד בקושי בחנות אחרת. בנוסף, יש לנו את היתרון שאצלנו ניתן להגיע, לחוש, למדוד, להחליט ובעצם לקבל חוויית קנייה. היתרון השלישי הוא כמובן השירות והנגישות. לקוחות לעתים חשדנים לגבי מחירים נמוכים כשהם ניתנים בארץ, ולעומת זאת מרגישים בטוחים להזמין בזול מחו”ל. אחרי שלקוחה מתנסה בפריטים שלנו היא חוזרת שוב ושוב, וככה קונים את לב הצרכן הישראלי”.

 

תגובות

להשאיר תגובה

*הכנס את הקוד בתמונה כדי לשלוח תגובה