שנה אחרי השקת הסופרסוניק בישראל ולרגל הקיץ, חברת Dyson הציגה לראשונה בישראל את מעבדת השיער בה פותח מייבש השיער dyson supersonic – מייבש השיער המהפכני המגן על השיער מפני ייבוש יתר ואינו פוגע בקראטין הטבעי של השיער. ל-supersonic בקרת חום חכמה המווסתת את הטמפרטורה היוצאת ממייבש השיער ומנטרת אותה 20 פעמים בשנייה ומוודאת כי הטמפרטורה לא תעלה על 150 מעלות. בטמפרטורה של מעל ל-150 מעלות, השיער נשרף והנזק שנגרם לו הוא כמעט בלתי הפיך, בוודאי אם השימוש במוצרים מסוג זה הוא באופן תכוף.

המהפכה טמונה במנוע הדיגיטלי הזעיר של ה-supersonic. הודות למנוע הקטן, הצליחו מהנדסי החברה למקם אותו בידית המוצר, מה שמקל על האחיזה והאיזון ולהקטנה משמעותית של גודל מייבש השיער ומשקלו. מנוע ה- V9 מסתובב כ-110 אלף פעמים בדקה, ובזכות טכנולוגיית ™Air Multiplier, הוא מסוגל לשאוב כ-13 ליטר אוויר בשנייה ולהוציא כ-40 ליטר אוויר במהירות גבוהה. נתון זה מאפשר לייבש את השיער במהירות ובמינימום נזק. המנוע כולל 13 להבים שפועלים בתדר שקט במיוחד, ולכן הוא פחות רועש ממייבשי שיער אחרים.

את האירוע פתח ליאור ראובן, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת Dyson שסיפר על החדרת המוצר לרשת סופר-פארם וזאת בנוסף לרשת אפריל, שם נמכר ה-supersonic בשנה האחרונה. כמו כן הוסיף כי ללקוחות הישראליות יינתן שירות ייחודי במסגרתו האחריות על המוצר תורחב ותינתן בבית הלקוחה במשך שנתיים.

המהנדס ומעצב המוצר הישראלי, ישי הלמות, המנהל את חטיבת הטיפוח ב- Dysonהעולמית, הגיע לישראל במיוחד לאירוע בריאות השיער כשהוא מלווה בשני מהנדסים בכירים נוספים. בין חלקי המעבדה המעניינים הוצגו חמישה מתקנים שהדגימו את שלבי המחקר של השערה ואת הפיתוח הטכנולוגי של Dyson. העמדה הראשונה הייתה מבחן המים, ובה הציג הלמות קווצת שיער שחולקה לשתיים. חלק אחד של קווצת השיער יובש עם מייבש שיער ללא בקרת חום מבוקרת והחלק השני יובש עם ה-supersonic. העמדה הציגה את ההבדל בין שערה פגומה ושערה בריאה במפגש עם מים. בקווצת השיער הפגומה, המים נספגו במהירות לתוך השערה, מכיוון שהציפוי של השערה פגום ואין מה שמגן עליה. זאת לעומת, קווצת השיער הבריאה, שבה שכבת הקראטין הגנה על השערה ולכן המים זרמו על גביה ולא נספגו לתוכה.

העמדה השנייה הציגה שני סוגי תלתלים שנלקחו מאותה קווצת שיער, גם כאן, תלתל אחד יובש עם ה- supersonicוהשני עם מייבש שיער שאין לו בקרת חום מבוקרת. הלמות הראה כיצד תלתל שטופל ב- supersonicנשאר אלסטי וקפיצי כשמרטיבים אותו במים לעומת התלתל השני שהיה חסר גמישות במפגש עם מים.MR3_2911

העמדה השלישית כללה את מבחן החוזק בה מכשיר אלקטרוני מתח שערות על מנת לבחון את האלסטיות של השערה ולראות מהי נקודת השבירה של שערות פגומות ביחס לשערות בריאות. כאן ניתן היה לראות כי בעת מתיחת שיער פגום, השיער נקרע תוך מספר שניות לעומת שיער בריא שנמתח עד פי 4 מהשיער הפגום.

בעמדה הרביעית, באמצעות מיקרוסקופ מיוחד, הוצגו שערות בריאות ופגומות בהגדלה של פי 1000. העמדה הציגה את המרקם החלק והברור של השערה הבריאה שטופלה באמצעות ה- supersonic לעומת המרקם של שערה פגומה שהוא מנוקד ולא חלק.

בעמדה החמישית הוצג מייבש השיער בפעולה כשהוא מחובר לזרוע רובוטית המדמה את פעולת הייבוש של המשתמשת. המכשיר הופעל על קווצת שיער ארוכה באורך של 40 ס"מ. לפני הפעלת המכשיר השיער נטבל במים, ובדקת עבודה של מייבש השיער, קווצת השיער יובשה לחלוטין. בזמן פעולת הייבוש, הוצגה הטמפרטורה של המכשיר וניתן היה לראות כי השיער לא עובר את טמפרטורת המאה מעלות, שהיא טמפרטורת האידוי של המים. בתום דקת העבודה נותרה קווצת השיער יבשה וחלקה לגמרי.

לאחר ההדגמות, סיפר מעצב השיער רואי דניאל על התנסותו עם ה- supersonicבשנה האחרונה ועל אפשרויות העיצוב המגוונות בעזרת המוצר.

תגובות

להשאיר תגובה