ראפר קצת אחר

דילי (עדיאל איתן אבל תודו שהכינוי מגניב וראפרי יותר),  ויתר  על פוזת הקשוח והקליפים מלאי בחורות ומכוניות. הוא כאן כדי   לעשות סטנדאפ על ראפ. ראיון עם ראפר ששומע מוזיקה קלאסית, דווקא לא חולם למלא את קיסריה אבל רוצה להעביר את המסרים שלו בדרך מקורית   

כמה בחורים ישראלים, בני 26 שעוסקים במוזיקת ראפ אתם מכירים כמי שמתוודים על אהבתם למוזיקה קלאסית? דילי, עוד שהיה פעוט בן 4 עסק בקלאסיקה דווקא. " כיילד ועד גיל 14, במשך 10 שנים ניגנתי על כינור ושם גיליתי בעצם את האהבה שלי למוזיקה וכמה כוח לנפש זה נותן וממלא אותי כל פעם מחדש".

אחר כך הוא כבר המשיך לדרכים, בואו נגיד, ורבליות יותר. "את הראפ וההיפ הופ גיליתי כבר בגיל מאוד צעיר, האמת שתמיד שמעתי על "פילוני" ומוקי אבל אף פעם לא באמת ישבתי להקשיב. ואז הגיעו סאבלימינל והצל שפשוט התחיל "הגל הגדול". מאז בעצם אני זוכר את עצמי מאוהב בראפ וההיפ הופ".

– השפעות נוספות?

"האמת שאני מאוד מגוון בסגנונות המוזיקה שלי, אצלי בפלייליסט תוכלי למצוא בין אם זה שלמה ארצי , ריהאנה ואמינם או system of a down. בקצרה אצלי אפשר למצוא ממוזיקה קלאסית אפילו סבסטיאן באך ועד להארד קור של הראפ "Jedi Mind Tricks.

אם ההשפעות המוזיקליות שלך מגוונת, למה דווקא ראפ?

"האמת שאני נורא אוהב להעביר מסרים בין אם הם סמויים או גלויים לאנשים ששומעים את המוזיקה שלי, הראפ נותן לי את האפשרות לבטא את עצמי בין אם זה בבתים קצרים או וורסים ארוכים שפשוט אוכל לשפוך הכל על הדף ולתת לזה לצאת החוצה. מעבר לזה המקצב, הביט, כל מה שמתלווה אליו.. פשוט עושה לי משהו בגוף הרגשה שאני לא יכול להסביר במילים, מכניס אותי לעולם שלי".

דילי , תושב גבעתיים, מגדיר עצמו  ביום יום כ"בן אדם מאוד ציני וחייכן. אפשר להגיד שאני לא יודע להתעצבן באמת.. תמיד זה נגמר בחיוך ומחשבה צינית, אני בן אדם שיש לו המון מה להגיד, רוצה להתבטא ולהעביר את המסרים שלי החוצה.. אז החלטתי פשוט לעשות את זה בדרך שלי, בדרך קצת יותר מקורית

לכתוב טקסטים שהם יורד פרודיה ויתנו מצב רוח למאזין אולי אפילו שיעלה חיוך.. ואז הוא באמת יקשיב למילים ולמה שיש לי להגיד. האמת שיש מודל לחיקוי אחד – Lil Dicky שהוא באמת עושה סטנדאפ מהראפ  ".

48F8AD9C-8993-4168-86A0-92F531D0B7D4

"זה פשע לקום מהמיטה" הינו סינגל שני מתוך אלבום בכורה עם קליפ משוגע ביותר שבעצם ממחיש כמה השגרה שלנו קשה וכמה באמת קשה לקום מהמיטה בבוקר לעבודה. "לצורך העניין בשיר האחרון המסר שאני רוצה להעביר זה כמה שהשגרה היא קשה, כמה קשה לקום מהמיטה כל בוקר.. וכל מה שאנחנו רוצים בחיים זה לעשות חיים. אז כתבתי את "זה פשע לקום מהמיטה".

מה החלום שלך ?

"האמת שאני לא אגיד לך שהחלום שלי הוא למלא קיסריה או אמפי שוני, החלום הכי גדול שלי הוא לצאת למסע של מופעים בקונספט של מופע סטנדאפ.אגב בימים אלה ממש אני והצוות שאיתי עובדים על יצירת מופע כזה שבקרוב יצא ליוטיוב ומיד אחר כך נתחיל סיבוב הופעות ארצי".

תגובות

להשאיר תגובה