עדן בן זקן שחררה בימים אלה את אלבום הבכורה שלה הנושא שם להיטה הגדול – "מלכת השושנים" שהביא לה את הפריצה המיוחלת.

האלבום כולל שלושה עשר שירים מתוכם שני רמיקסים ל"מלכת השושנים" ו"מנגינה", הלהיטים הבולטים שהקדימו צאת האלבום.

באלבום נטלו חלק מיטב היוצרים של הז'אנר הים תיכוני, הנתיב בו בחרה בן זקן ללכת, ביניהם: דנה וחנה לפידות, אבי אוחיון ואסף צרויה, דולב רם ופן חזות, גל שריג וחן הררי, גילי זכאי ועוד לצד מעבדים ומפיקים מוסיקליים בכירים כיעקב למאי, הנרי , ינון יהל, דודו קומה, אלי קשת וכו', כביכול נבחרת מנצחת האוחזת בכל הנתונים להפוך את האלבום ללא פחות ממופתי. לכאורה.

האלבום, ככל אלבום ים תיכוני סטנדרטי, כולל שני חלקים: חלק שקט ( בלדות) וחלק קצבי ( חפלה) . בצד השקט, בן זקן מרשימה, מרגשת ומביאה את כולה לתוך הביצוע, אותה עדן שהתאהבנו ביכולותיה הווקאליות המרשימות, כך נוסף ל"מנגינה", משכו את האוזן "פיסה מזכרוני", "שורף לי בעיניים" ו"עד שתחזור בחזרה", בלדות מרטיטות ההולמות את עדן במלוא הדרה.

הבעיה באלבום נוצרה עם השירים הקצביים: מלבד "מלכת השושנים" שהיה משב רוח מרענן, חדשני והביא, מלבד מילים ולחן מבריקים, משהו אחר שלא שומעים בז'אנר, האלבום די לוקה בחסר בשירי החפלה והענטוזים:רוב  השירים הקצביים די ממוחזרים ושוחקים את הסיסטמה שעבדה בלהיט הנושא, דומים זה לזה מבחינה אידיאלית ודי מקלקלים את ההנאה מהאלבום כמקשה אחת. יש לציין כי בשירי החפלה ישנן גם כמה יציאות טובות: הגרסה העברית ל"אלבינה" ו"נרדמת" שמביא פן בלוזי יותר של בן זקן.

אין ספק שבן זקן מוכשרת מאוד, מבטיחה  ובוודאי ראויה לתואר "פריצת השנה" במוסיקה הישראלית, אך היא צריכה לבחור שירים הנותנים ביטוי לקולה ומביאים משהו ייחודי לה ולא "ללכת בעקבות העדר" שהוא כמו גל חולף, בן זקן צריכה להראות שהיא כאן כדי להישאר, והיא תישאר!

 

ביקורות מוסיקה:

שרית אביטן – "רוצה אחד שידאג לי"

מילים: נתי דבח, לחן: אריק זנטי

שרית אביטן בסינגל חדש מאלבומה הכפול העתידי. השיר, שיר חפלה משעמם ובנאלי, די מאכזב לאור קולה הטוב של אביטן לז'אנר בו היא פועלת. על אביטן להקדיש מחשבה בבחירת שירים כדי להוציא להיט ממשי שישאיר אותה במפה.

https://www.youtube.com/watch?v=RMhpX3SMfss

שיראל ביתן מארחת את אהובה עוזרי – "לך אלי"

מילים: רבי אברהם אבן עזרא,  לחן: מאיר בנאי

כשRNB סול נפגש עם נשמה מזרחית נוצרים צלילים קסומים, כך מרגישים כשמאזינים לסינגל החדש מה-EP החדש ( עתידי) של שיראל ביתן, המשתפת פעולה עם אהובה עוזרי והבולבול טרנג לשיר תפילה יפהפה, מלודי ומדוייק. עונג.

https://www.youtube.com/watch?v=jt_rJAO2SFs

אודי הברי – "מושלם"

מילים: עינת הולנדר,  לחן: שי אסייג

אודי הברי בסינגל חדש ומצויין, בוגר, איכותי ונוגע, והקול? איזה קול מרגש. מוסר השכל בדמות שיר. להאזין ולהפנים.

https://www.youtube.com/watch?v=8fBfPYqIW_g

 

תגובות

להשאיר תגובה