המחזמר המצליח "סאלח שבתי" חוזר בהפקה מחודשת לקראת חגיגות העצמאות. המעברות כבר נעלמו אבל הפצע נותר מדמם "גם אותנו שלחו למעברות" סיפר נתן דטנר השחקן הראשי שאוסיף "קישון יצא נגד ההתנשאות של מפא"י". השחקן גל אמיתי שמשחק במחזמר טוען שהוא עדיין אקטואלי "יש בו מסר לקבלת האחר באשר הוא"

סאלח שבתי עדיין פה. כלומר הוא כבר לא חי במעברה אבל הוא משתכן בדירת צפופה באחת מעיירות הפיתוח משווע לפרנסה הגונה והכרה בעוול שנעשה לו. הסרט המצליח של אפרים קישון שיצא לאקרנים בשנת 64' וזכה בפרס גלובוס הזהב מתאר את סאלח שבתי, עולה חדש שמגיע לישראל מאחת מארצות הרב יחד עם משפחתו המורחבת, אשתו אתרוגה וחמשת ילדיו. בשנות ה 50, עם הגיעו נשלח סאלח למעברה. הוא מתרגל במהירות לחיי המקום ואף מגיע למעמד של מנהיג הקהילה, שנמצאת ליד קיבוץ אידיאלוגי. עם התקרבות מועד הבחירות, נציגים ממפלגת שונות מציעים לסאלח הצעות שונות ומבקשים בתמורה שיפעל כקבלן קולות וידרבן את כל אנשי המעברה להצביע עבורם. אבל סאלח הוא אדם ישר ותמים מטבעו, הוא מתמודד עם הבירוקרטיה הישראלית הצעירה ומנצל את חולשותיה הידועות ובסוף מנצח אותה וזוכה לדירת שיכון חדשה בישראל.

נתן דטנר שמגלם את סאלח שבתי במחזמר החדש שיעלה בתחילת חודש מאי מספר שהוא לא חושב שיש בעייה אם כך ששחקן ממוצא אשכנזי מגלם (שוב) את סאלח "זו החלטה של ההפקה בכל מקרה מה שחשוב זה יכולות המשחק". דטנר טוען שהיה חשוב לו להכנס לנעליו של סאלח שבתי מנקודת מבטו האישית של מי שחווה את כאב הקליטה והוא אף יכול להזדהות עמו "גם הוריו נשלחו למעברה" הוא אומר ומוסיף שקישון יצא נגד ההתנשאות של מפא"י בעולים החדשים זאת בהקשר הסדרה הדוקומנטרית החדשה שעלתה זה לא מכבר 'סאלח, פה זה ארץ ישראל'. המחזמר הופק בידי מאור מימון לכבוד שבת השבעים לישראל "אין יותר מתאים מזה לחגוג את העצמאות" מספר הראל מויאל מי שמשחק במחזמר לצד גל אמיתי "יש למחזמר הזה" הוא אומר "מסר גם כיום בקבלת האחר וביחס לשונה".

במחזמר יככבו גם שרונה אלימלך, שמעון חאבה, רוני נדלר, מיטל נוטיק, אריה מוסקונה, שלום שמואלוב, יוסי סגל, יואב בר לב, דידי גת, דורון אורן, הילה מערבי, ענת סלונים ועוד.

הצגה ראשונה: 9 במאי 2018 היכל התרבות יבנה ולאחר מכן ברחבי הארץ כל חודשים מאי, יוני, יולי, אוגוסט וכו'.

תגובות

להשאיר תגובה