הצגות ב.. אפס שקלים

אחרי מהפכות המחירים בקפה (עם קופיקס) ובטיסות (עם מדיניות השמים הפתוחים) – הנה מגיע המהפך המיוחל שכל כך הרבה אנשי תרבות חיכו לו: מחירי כרטיסי הקולנוע. מחיר כרטיס בודד בתאטרון הקאמרי עולה 220 שקלים, ואילו בהבימה המחיר מאמיר כבר לכדי 250 שקלים. עשו חישוב לבד כמה יעלה לכם בילוי זוגי, הכולל גם חנייה, קפה ומאפה – כמו טיסה זוגית לאירופה פלוס קפה בשאנז אליזה.

כעת מציעה האקדמיה לאמנויות הבמה של דים אמור, המייסד והמנהל, הצגות תיאטרון ב – לא תאמינו – אפס שקלים! שמעתם נכון: בבית ציוני אמריקה יוצגו ההצגות "בית ברנרדה אלבה" (23.4), "שברים" (1.5) ו"מכשפה" (13.8) חינם אין כסף.

"הצד הזה נובע מאג'נדה ומרצון לקדם משהו", מסביר אמור. "זה נשמע חינם וללא עלות, אבל בסופו של דבר אנחנו מרוויחים הרבה יותר. לבית ספר אחר למשחק ישלמו 20-40 שקל לכרטיס, אבל פה אנשים נכנסים ואוהבים, ובסוף אנחנו מציעים להם לשלם כפי שירצו. אנשים משאירים 50 או 60 שקל ואפילו יותר".

לטענתו, הרעיון נולד, לאחר שצעירים אמרו לו כי לא ישלמו כסף כדי לראות הצגה, אלא הם מעדיפים לשבת במסעדה. "באופן הזה אנחנו גורמים לאנשים להגיע, אפילו מעמותות שונות של נוער בסיכון, שם אתה רואה ילדים בני 17 שנהנים מהצגה, הופכים לקהל שלנו, מתעניינים ועוקבים. היו גם אנשים שכל כך נהנו ששילמו 200 שקל וכך אני גם יכול לדעת אם אנשים אהבו הצגה או לא. לא כולם תמיד שמים כסף, אבל מעולם לא היה לנו מקרה שלא שמו כסף בכלל. הצגה היא אף פעם לא עניין רווחי, אבל יש פה את עניין קידום התרבות. אמנם רווחי זה לא, אבל יש גם רווח שלא נמדד בכסף".

בין ההצגות שיוצגו: 'בית ברנרדה אלבה' בבימויה של דליה שימקו, 'מכשפה' של גוגול בבימויי ו'שברים', שכתבה תלמידה למשחק שם אורלי נתנאל. "כשאני שומעת על נשים שלא מאפשרות לילדיהם להתראות עם אביהם, אני יודעת שהן הופכות אותם לאנשים עם מצוקות ובעיות רגשיות, שאיתן הם יאלצו להתמודד עד סוף חייהם. לעתים ילדים אפילו מוציאים אימהות כאלה מחייהם, לעיתים הם גם מתאבדים מכאב", את הדברים המצמררים האלה אומרת אורלי נתנאל, בת 57, שכתבה ספר ובעקבותיו הצגה בשם "שברים", שתוצג בבית ציוני אמריקה.

המחזה "שברים", שקיבל מקום של כבוד באקדמיה לאומנויות הבמה, מדבר על ארבע מערכות זוגיות. אחת עוסקת בצורך של האישה להראות את עליונותה על בעלה דווקא בזמן שהוא הופך לכוכב; הזוגיות השנייה מצויה במשבר. חיי האהבה הסתיימו והשאלה העולה היא האם להמשיך בזוגיות או לא; תמונה שלישית עוסקת בזוג שהגבר עוזב לחו"ל כתוצאה מחוסר היכולת לתקשר ביניהם. הוא משאיר את הווילה המפוארת ואת כל הרכוש לאשתו אבל ההסכם ביניהם לגבי המזונות לא מכובד על ידה; והתמונה הרביעית מראה למה יכול להביא ניכור הורי לעתים לתוצאה שקשה מאוד לבני הזוג לדמיין.

"מכיוון שהדוקטורט שלי נכתב במטרה לגרום לכך שהמדינה תכניס למערכת השעות גם לימודי הכנה לזוגיות, הרי שהספר שכתבתי, בשם 'זוגיות והורות האתגר', כיוונתי גם כן לכך שכל זוג חייב להכיר את עצמו טוב יותר להתנקות מחסמים רגשיים שהוא מביא עמו לזוגיות, וכמובן לדעת להתמודד עם החסמים הרגשיים של בן הזוג".מכשפה 1 צילום יחצ

 

תגובות

להשאיר תגובה