רגע לפני שהוא עולה על הבמות בישראל עם מופע מוזיקלי, פקונדו ארנה, כוכב הטלנובלות הדרום אמריקאי שאוהד את ישראל מעניק ראיון ל-Tlvtimes  ומודה : " שיש אנשים בשני הצדדים שרוצים שלום"

קודם כל ברוך הבא, איך ההרגשה להגיע לישראל בצל המצב הביטחוני?

"בביקור הקודם שלי היו לי חמישה שומרי ראש, היום אין לי אפילו אחד, כך שמבחינתי המצב בסדר גמור. אני קורא עיתונים ואני יודע מה קורה. אני לא הולך למקומות שבהם הילדים שלי לא בטוחים, אבל גם בארגנטינה יש מקומות כאלה. אני יודע שיש אנשים בשני הצדדים שרוצים שלום. אני מכיר ישראלים ופלסטינים שהם חברים, וכולם מיואשים מהמצב. כולם רוצים שזה יגמר, כולם רוצים שלום. אני יודע שאני שמח להגיע לכאן כל פעם מחדש"

 אתה מתמקד בשנים האחרונות בסדרות אקשן ופחות בטלנובלות רומנטיות. האם זה ז'אנר שאתה מעדיף?

"הכי אני אוהב אקשן שיש בו גם רומנטיקה. אני אוהב לעשות אקשן כי אני יודע איך לעשות את זה. אני יודע איך לרוץ ואיך לקפוץ ואיך לעשות את הפעלולים של עצמי ואני אוהב מאוד לעשות את זה. מהצד השני אני מאוד אוהב את הסצנות הרומנטיות כי גם אותן אני יודע לעשות. אני יודע לגרום לפרטנר שלי להרגיש נוח ואיך לשחק למצלמה."

 בישראל אהבו מאוד את vidas robdas, תוכל לספר על האווירה על הסט?

"האמת שזה היה מדהים כי סיפרנו סיפור שקרה באמת. הרגשנו שאנחנו עושים משהו מאוד חשוב, שאנחנו פותחים את עיניהם של האנשים. אחרי הכל מדובר בנובלה, אבל סיפרנו על נשים שנלכדו ונמכרו לזנות, וגרמנו לאנשים לחשוב על זה. סיפרנו סיפור, ופתאום הוא אמיתי, ואנשים מתחילים לשאול את עצמם – רגע, זה אמיתי? איפה זה קורה? ומבינים שזה קורה בסביבה שלהם, זה קורה קרוב לבית, ואנשים בכלל לא הכירו בזה. חשבתי שנעשה את הנובלה הזו ונגרום לאנשים להתעורר וזה יגמר. הייתי תמים, זה לא עוצר ולא מפסיק לדקה. פגשתי אישה מדהימה בשם סוזנה דה מרגו, שבתה נעלמה ב-2002. היא ממשיכה לחפש את בתה עד היום ובדרך היא פגשה המון בחורות אחרות במצב הנורא הזה והיא עושה מה שהיא יכולה כדי להציל אותן. היא ממש גיבורה בארגנטינה. ואני ראיתי את האישה האמיצה הזו, האמא האמיצה הזו, שעושה כל כך הרבה וזה גורם לך לחשוב. זה דבר שלא אמור לקרות. תדמיינו איך הייתם מרגישים אם דבר כזה היה קורה לילד שלכם. אני הייתי מעדיף למות"

הרבה אנשים חושבים שזו הסדרה הטובה ביותר שלך. אתה מסכים עם הקביעה הזו?

"לחלוטין. לא בגלל המשחק, אלא בגלל הסיפור. זה לא סתם סיפור, אלו מקרים שקורים באמת ואנחנו מספרים אותם כדי לעזור למנוע את המצב הנורא הזה ולגרום לאנשים לחשוב. אני לא יודע אם זו הסדרה הכי טובה, אבל היא בהחלט הכי חשובה שעשיתי".

בוא נחזור למוזיקה, איך התגבש הרעיון להרכב Blue Light Orquestra?

"החלום להיות מוזיקאי קיים בתודעה שלי שנים רבות, כמו החלום לשחק. בגיל 13 החזקתי סקסופון בפעם הראשונה, וכמו כל דבר בחיים שלי היה לי רגע כזה, שבו הבנתי שזה משהו שאני הולך לעשות כל חיי. כשלמדתי משחק, לא למדתי כדי להיות שחקן בטלוויזיה או בסרטים. למדתי כדי להיות שחקן ברחוב, מהסוג שמתחזים לפסלים בכיכר. זה מה שרציתי להיות. אז ככה – ניגנתי עם הסקסופון שלי ברכבת התחתית וזה כל מה שרציתי לעשות. החלומות שלי היו קטנים, וככה כל פעם יש לי הפתעות גדולות. אבל בשבילי החלומות הקטנים היו עצומים. הם היו בדיוק מספיקים. היום אני מנגן עם אותו הסקסופון שניגנתי עליו ברכבת, וזה מדהים אותי לחשוב על זה שהילד עם החלומות עכשיו מופיע מול אנשים. כשאני על הבמה אני תמיד חושב על זה ורוצה להגיד לילד שהייתי לפני 20 שנה – תראה, בסוף אתה מגיע לכאן. אל תוותר על החלומות שלך כי אתה תצליח."

1236454-5

 

 ובכל זאת, מה אתה אוהב יותר – לשחק או לנגן?

"הכל. את שניהם. שניהם הם הלב והנשמה שלי. כמו סופת טייפון שמתחוללת בתוכי, כמו גן עדן. זה מה שחלמתי לעשות כשהייתי צעיר, והיו לי המון פחדים ושאלות. עכשיו כבר יש לי ביטחון אז אני מחייב את עצמי להנות ולעשות מה שעושה לי טוב. אני לא יודע אם אני עושה את זה טוב או רע או מדהים, אבל אני עושה את זה עם כל הלב."

איזו מוזיקה אתה אוהב?

"אני אוהב מוזיקה קלאסית, בלוז, רוק, מוזיקה ארגנטינאית, מוזיקה נפאלית והודית. אני אוהב מוזיקה. לנסות להגדיר מוזיקה זה כמו להגדיר את השמים. איך אפשר בכלל להגדיר את השמים? אי אפשר – הם רק כחולים ויפים ויש להם צורות רבות. כל יום אתה יוצא החוצה ויש לך הרגשה שונה בלב, ובכל יום השמים יראו אחרים."

האלבום שלכם הוא אלבום קאברים. איך בחרתם את השירים?

"כשהקמנו את הלהקה, חשבנו מה ננגן. חשבנו לנגן מוזיקה ארגנטינאית ופסלנו את זה. ואז אמרנו – בואו ננגן את השירים הראשונים שהאזנו להם. אז מה שמענו? דילן, גאנז את רוזס, ביטלס, אז זה מה שאנחנו מנגנים. בסוף אנחנו בדרנים, אנחנו רוצים לספק לכם, המעריצים, הכי הרבה הנאה שאפשר. אנחנו רוצים שתחזרו הביתה מההופעה ותגידו – זה הדבר הכי טוב שקרה לי היום. יש שירים מקוריים? יש לנו כ-30 שירים מקוריים שכתבנו בעצמנו. אני מאוד אוהב אותם כי הם אישיים ומספרים סיפור. תוכלו לשמוע אותם בהופעה. אנחנו עתידים להתחיל להקליט את האלבום השני שלנו כבר בינואר, והוא יצא במרץ-אפריל. בפעם הראשונה אנחנו הולכים להקליט בלוס אנג'לס, שזה מאוד מיוחד בשבילי כי מעולם לא ביקרתי בארצות הברית."

ראינו אותך עושה פרומואים ואומר כמה משפטים בעברית. יש מצב לאיזה שיר בעברית? "האנגלית שלי טובה למדי, אבל אני לא מבין עברית. אני יודע כמה מילים – שלום, תודה, משהו משהו, אבל אני לא מבין עברית. את הדיבורים כאן אני עושה עם העיניים, אני מעביר דרכן את כל הרגשות שלי."

מה מצפה לנו במופע?

"הנאה גדולה, אני מקווה. אני מצפה שתחזרו מהמופע ותגידו – עכשיו אנחנו מבינים. "

פקונדו ארנה יקיים שתי הופעות בבית החייל בתל אביב 21-22.10.15- בשעה 21:00 מחיר כרטיס: החל מ- 200 ₪ ועד 350 ₪ מפגש vip: 150 ₪ לרוכשים כרטיסים למופע בלבד טלפונים ואתרים לרכישת כרטיסים: תל אביב "איוונטים" – 9066* ובאתר telaviv.yairdori.com

תגובות

להשאיר תגובה