אם אתה צעיר בלב

היום  אריס סאן (1940-1992) , אגדת המוסיקה היוונית של שנות ה-60 ומי שנחשב לאגדה מוסיקלית עוד בחייו, היה צפוי לחגוג יום הולדתו ה-76.

סאן היה חלוץ ומהפכן מוסיקלי בכך שידע למצוא את המיזוג הנכון בין המוסיקה היוונית עימה בא מהבית למקצבים הפופולאריים של אותה תקופה (רוק, פופ) וליצור סאונד שהגדיר פסקול של מדינה שלמה.

על אף תהילתו הגדולה כזמר ופרפורמר, חייו האישיים של סאן ידעו עליות ומורדות : הוא הגיע לישראל בגיל 17 והחל להופיע בהצלחה במועדונים המקומיים ביפו, הפך כוכב עליון במוסיקה הישראלית בארץ, התערבב עם צמרת הצבא וכיכב בקולנוע, התחתן בגיל 20 ובאמצע שנות ה-60 בגד באישתו עם הזמרת עליזה עזיקרי (עת הייתה נשואה) , שעזבה בשבילו את בעלה, ילדה לו בת ולאחר שיחסיהם עלו על שרטון הואשם באלימות פיזית כלפיה, עזב את ישראל לארה"ב בשביל להתחיל חיים חדשים.  ב-1971 פתח מועדון מצליח בניו יורק בשם "סירוקו" שהפך סנסציה ועם זאת, משך אליו את המאפיה האיטלקית בניו יורק, מה שהפך את המועדון למפוקפק. אריס התמכר לקוקאין ונאסר למשך שנתיים על סחר בסמים ושיבוש הליכי דין. עם שחרורו לא הצליח לשקם את הקריירה, הסתבך בחובות וברח לבודפשט, שם ניסה להתחיל שוב מהתחלה, אולם הוכה ע"י בריונים ובעודו מאושפז בבית החולים, לקה בדום לב ונפטר.

אם נניח רגע בצד את סיפור חייו הטרגי של סאן, מדובר בפרפורמר מדרגה ראשונה, זמר מעולה ומוסיקאי מבריק שהיה במקום הנכון, בזמן הנכון ותרם תרומה משפיעה ורבה למוסיקה הישראלית ככלל והים תיכונית בפרט.

בין להיטיו הגדולים: "סיגל", "בום פם", "דאם דאם", "אספרה", "נערה ממש אוצר" ו"בחיים הכל עובר" (שהלחין ושר עם עליזה עזיקרי) , "תל אביב", "אם אתה צעיר בלב", "זוג או פרט" (ערב,ערב) ועוד.

לרגל ציון השנה להולדתו, ניזכר בכמה מלהיטיו הגדולים:

סיגל

תל אביב

 

 

בום פם

 

 

אם אתה צעיר בלב

 

 

דאם דאם

 

תגובות

להשאיר תגובה