הכירו את עדי אליס, יוצרת וזמרת, העובדת בימים אלה במלוא המרץ על אלבום הבכורה שלה ובינתיים שחררה מתוכו סינגל ראשון ( "קרוב לעצמי") והיום יצא הסינגל השני – "בא וחוזר אליי" אותו כתבה והלחינה אליס בעצמה  . תפסתי את עדי לשיחה קצרה על המוסיקה, על איך זה להיות יוצרת עצמאית בישראל ומה החלום הכי גדול שלה.

 

עדי אליס, מי את?

"הייתי רוצה לענות שאני פתית שלג יפה ומיוחד אבל Fight Club לימד אותי אחרת, אז בוא נסתפק בזה שאני פשוט בחורה ששרה את סיפור חייה. "

זוכרת את השלב בו דבק בך חיידק המוסיקה?
"אני חושבת שהוא דבק בי עוד בשלב שהייתי בשא"ש (מחייכת), אבל לגביי רגע ההתפרצות שלו יש סיפור נחמד שרץ במשפחה: השנה היא 1982. אני בת שנה בערך, ישנה בלול שנמצא בסלון. הערב הוא ערב האירוויזיון. אבי טולדנו עולה על הבמה עם השיר "הורה". אני, שכבר הפגנתי את חיבתי לשיר עוד בשלב קדם האירוויזיון, מתעוררת משנתי, נעזרת בעמודי הלול כדיי להיעמד, ומתחילה לפזז ולזמזם בדיוק מופתי (כך לפי משפחתי) את מלודיית השיר. באותו הרגע הם הבינו שיש להם זמרת בבית."

על איזו מוסיקה גדלת בבית?
"מכיוון שאני מגיעה ממשפחה מוזיקלית (אבא ז"ל יוצא להקה צבאית, אמא פסנתרנית, אח זמר דתי) נחשפתי ללא מעט מוזיקה בילדותי והיופי בעיניי הוא שנחשפתי ל"מִישְׁמָשׁ" של ז'אנרים.
אני זוכרת  למשל המון חיים משה, אריס סאן, פוליקר, עופר לוי- לצד יהורם גאון, אילנית, ירדנה ארזי, עפרה חזה, כוורת, רותי נבון, צביקה פיק, סי היימן, אדם- לצד מדונה, מייקל ג'קסון, הקרפנטרס, סימפלי רד, בוני טיילר ועוד ועוד… "מִישְׁמָשׁ" של מלא מלא דברים מצוינים וטובים שעד היום מלווים אותי ואני בטוחה שתרמו המון להתפתחות המוזיקלית שלי."

זוכרת את השיר הראשון שיצרת ?

"השיר הראשון שיצרתי לדעתי היה איפשהו בגיל שבע. יש לי איזשהו זיכרון מעורפל ממנו. אבל השיר המשמעותי הראשון שיצרתי למיטב זכרוני, עם גיטרה והכל, היה בגיל 14 והוא נכתב בשפה האנגלית. השיר נקרא "דרלין הוואנס". מדובר בשיר דיי מורבידי האמת, שמדבר על נערה  בשם דרלין שהלכה לעולמה, ולמעשה מביא את נקודת המבט של הנשמה שלה במסע שהיא עוברת מרגע המוות עד לרגע שהיא מגיעה לעולם הבא. עד היום יש לי צמרמורת כשאני חושבת עליו."

איך זה מרגיש לשחרר שיר שני ?

"מסקרן בעיקר. מסקרן אותי לדעת אם הוא יצליח להגיע לקהל מאזינים, אם שדרני ועורכי הרדיו יתנו לו במה ואת הצ'אנס להישמע. מסקרן אותי לדעת אם יאהבו. אחרי הכל אני עושה את כל מה שאני עושה כדיי שזה יגיע לאוזניים של אנשים, אם הייתי עושה את זה בשביל עצמי הייתי שרה במרפסת עם גיטרה וכוס קפה. המטרה היא להישמע. אז כן, בעיקר מסקרן."

ספרי קצת על השיר החדש.
"אוקיי, אז לשיר קוראים "בא וחוזר אליי" והוא נכתב לפני מספר שנים. הסיפור שמאחוריו מדבר על אהבה שהתפספסה ועל געגוע. באחד מעונות הגשמים של תחילת שנות ה 2000 הייתה לי מערכת יחסים קצרה, ראשונית אך משמעותית עם אדם שאהבתי מאוד, לא ידעתי אם זה הדדי ומצאתי את עצמי נזהרת יתר על המידה. הפחד מלהתמסר למשהו שאולי יתברר כחד סטרי שיתק אותי וגרם לי להתרחק ולבחון גבולות. ההתרחקות שלי גרמה להתרחקות שלו, ולא משנה כמה פעמים ניסינו להתקרב, מצאנו את עצמנו פוגעים ונפגעים. זה סיפור על עיתוי לא נכון של משהו שהרגיש מאוד נכון (לי לפחות), סיפור על התבגרות  במרחק, על כאב וגעגוע שחזר בכל פעם שהתחילה עונת הגשמים.

אני רוצה לציין שהשיר הזה, כמו גם השיר הקודם ששחררתי ("קרוב לעצמי") הוא פרי עבודה קשה,חרוצה, וסבלנית ביותר של השותף שלי לעיבוד להפקה, לנגינה, להקלטה ומה לא- עופר אמבר (בעל אולפני "אומה סאונד") שנותן לי רוח גבית ומאמין בי כמו ששכחתי שאפשר להאמין."

מה החלום הכי גדול שלך במקצוע?

"להגיע לגיל שבו קמטי הדרך על פניי יתנוססו בגאון, שיערי הלבן יעיד על שנים של יצירה ואהבה, וכשאביט אחורה על פועלי המוזיקלי, אדע שהשארתי חותם. חותם כזה שיהדהד הרבה אחריי."

 

צילום תמונה: אלון כהן

71 הערות

להשאיר תגובה