זה כבר הפך למסורת. ישראלים רבים, ערבים ויהודים כאחד, מצפינים מידי שנה לנצרת בכריסמס ובסילבסטר, כי זה הכי קרוב לחו"ל שיש לנו כאן, ובצדק: חנויות המציעות שפע מכל מה שתחשקו בו, לצד סיורים ברחובות העיר המרשימה, בכנסיות היפות שבה, בסימטאות הצרות בהן בתים בני 200 שנה, שהפכו לבתי הארחה וצימרים, מסעדות המגישות מאכלי כריסמס מסורתיים, ועיר שכולה מוארת עם עצי אשוח מקושטים בכל פינה.

נָצְרַת הינה כיום העיר הערבית הגדולה בארץ ומהווה מרכז כלכלי, פוליטי, תקשורתי ותרבותי ראשון במעלה בקרב ערביי ישראל. בתקופת בית שני התקיים בנצרת יישוב קטן, ועד לתקופה הביזנטית היא הייתה עיר יהודית. עם הכיבוש הצלבני עלתה חשיבותה של העיר, וקמו בה כנסיות. לאחר מכן ידעה העיר עליות ומורדות, וזכתה לתקופת שגשוג של ממש רק במהלך המאה ה-19, כאשר מעצמות אירופה החלו מגלות בה עניין. בתקופה זו ובמהלך המחצית הראשונה של המאה ה-20 הוקמו בעיר כנסיות, מנזרים ומוסדות חינוך ובריאות רבים.

לפי הברית החדשה, התגוררו מריה אם ישו ובעלה יוסף הקדוש בנצרת, בה ניתנה הבשורה ובה הגיע ישו לבגרות. מסיבה זו שוכנים בעיר מספר אתרים קדושים לנצרות, שבראשם אתרים המזוהים עם הבשורה. העיר הינה יעד פופולרי לביקור צליינים, וזכתה לכך שעד היום שלושה אפיפיורים פקדו אותה.

8a2e28d8-0f19-4e50-820b-da9e8cc8c4b3

חלק בלתי נפרד מהחגיגות המתקיימות בעיר נצרת, היא קניות, קניות וקניות. אווירה בינלאומית מאפיינת את קניוןBIG FASHION נצרת במהלך הכריסמס, המציע למבקריו את חווית הכריסמס בדיוק כפי שהיא באה לידי ביטוי ברחבי העולם. כל החנויות במיתחם, כמו באירופה, מקשטות את חלונות הראווה שלהן לקראת החג בפתיתי שלג, עצי אשוח, איילים וקישוטי חג מרהיבים, וכמו בכל שנה מתקיימת במקום גם תחרות חלון הראווה היפה ביותר, ופרס בצידה.

השנה הוקם במרכזו של הקניון בית עץ מסורתי של סנטה קלאוס, כולו מקושט ומואר והוא משמש כחנות פופ אפ עם מבחר של מתנות, קישוטים ומזכרות לחג. סנטה קלאוס בעצמו מטייל במהלך היום במיתחם, מוביל תהלוכות, מחלק מתנות לילדים, רוקד ושר איתם שירי חג. ביריד דוכנים חגיגי ניתן למצוא מגוון של אקססוריז מיוחדים לחג: קישוטים אותנטיים, כובעי סנטה, מאכלים מיוחדים, תבלינים ועוד. בנוסף, המבקרים נהנים מתפאורה מרהיבה, המדמה את אווירת החג בבית על כל מאפייניה: אח ענק מעץ, שטיח צמר חמים, כיסא נדנדה מעץ, עץ אשוח מקושט ומואר ומתנות מפוזרות מתחתיו ועוד.

165811bf-5985-43ca-a7cd-4d2f052ed64d

קניון  BIG FASHION  נצרת הינו מתחם לייף סטייל חדש וראשון מסוגו בישראל, המאופיין בתמהיל חנויות מגוון ממיטב המותגים הבינלאומיים, בדגש על אופנה, קוסמטיקה, תכשיטים ובתי קפה. המתחם בנוי כשדרת רחובות פתוחים, עם אלמנטים המותאמים לסביבה ולנוף המקומי, ההופכים את המרכז למתחם ייחודי באווירה בינלאומית, ומעניקים תחושה של חווית קניה ברחוב עירוני, המאופיין ברמה גבוהה של עיצוב.

ואי אפשר של לבקר ב“כנסיית הבשורה” בנצרת, אחד האתרים הקדושים והמרכזיים בנצרות. על פי המסורת במקום הזה, ניצב ביתה של מרים ובו קיבלה את הבשורה על לידת ישו. הכנסייה הינה מבנה מרשים ומפואר ביותר, ויש בו מפלסים אחדים, כאשר בחלקו התחתון שרידים ארכיאולוגיים של כנסיות קדומות, ובמפלסים העליונים נמצאים אולם התפילה, חצר הכנסייה והאולמות השונים, כולם מעוטרים בציורים ועבודות אומנות מרהיבות, שנשלחו על ידי מאמינים מרחבי תבל.

82f1eb4d-108d-4ca0-810f-d98b828a4bfb

צילומים: לבנה רייזר

תגובות

להשאיר תגובה